Light Pink Pointer

4 Temmuz 2021 Pazar

Toprağın Sonu | Kitap Yorumu

Hepinize selamlar. Bugün sizlere Elise Kova’nın “Hava Uyanıyor” isimli serisinin 3. kitabı olan “Toprağın Sonu”nu inceliyorum.  Umarım bu incelemem sizler için yararlı olabilir. O zaman daha fazla sizi bekletmeden incelememe geçiyorum.

Ne anlatıyor?

Vhalla, prensin hayatı kadar kendi hayatı da bir o kadar tehlikedeyken zorlu birtakım yollardan geçmesi gerekir. Savaş havası ciğerlerini yakarken aynı zamanda İmparator Solaris’in üzerinde yarattığı baskı ve korku ile ayakta kalmaya çalışır. Peki, tüm bu katlandığı zorluklara değecek midir? Gerçekten umduğunu bulup gerçekten de özgür olabilecek midir?

Benim düşüncelerim neler?

Vhalla’nın kendi ayakları üzerinde durabilen güçlü bir kadın olmasını herkesten çok istediğime eminim. Hatta kitabın çoğunda gerçekten de kendi ayakları üzerinde duran güçlü bir kadın olduğunu hissettim ama ne var ki birçok yerde de kendiyle çelişen ve bir anda o güçlü karakterden sıyrılıp çok farklı birine dönüşen bir karakterdi.

Aldrik ile yaşadıkları klişe aşktan bahsetmek bile istemiyorum. Bana fazlasıyla klişe ve vıcık vıcık geldi.

Aldrik’in sürekli Vhalla’yı korunmaya muhtaç cılız biri haline getirmesi, Vhalla’yı sanki kendisininmiş gibi görmesi sinirlerimi hoplatmadı değil.

Şimdi söyleyeceklerim spoiler içerebilir. Yani kitabı okumadıysanız buraları okumanızı önermem. Bilmediğiniz şeyler öğrenebilirsiniz.

Aldrik’in sondaki tartışma ortamında Vhalla’ya söylediği o çirkin ve pis kelimelerin üstüne umarım Vhalla Aldrik’i affetmez. Biliyorum, büyük bir ihtimalle kitabın işlenişine göre affedecek ama bana kalırsa bu çok daha kötü. Neden sırf âşık olduğu kişi diye bu kelimeleri hazmetsin ve hiçbir şey olmamış gibi davransın ki? Tartışma ortamında sırf aralarındaki ilişki kesin olarak sonlansın diye böyle kelimeler kullanması gerektiğini düşünmesi bile kötü. Bu kelimelerin affı olamaz. Aldrik karakteri kesinlikle gözümden düştü ve kendisine karşı olumsuz duygular beslememe sebep oldu.

İncelememi okuduğunuz için teşekkür ederim. Siz “Toprağın Sonu”nu okudunuz mu? Sizin düşünceleriniz neler?

Kendinize çok dikkat edin lütfen, saygıyla ve sevgiyle kalın…

Bu kitaba puanım: 7/10

Alıntılar

“Bir şeyin doğru olmaması onun yanlış olduğu anlamına gelmez.”

“Vhalla derdinin bir bölge ya da ırkla değil de bir insan çeşidiyle olduğunu keşfediyordu. Bu, geriye bırakacakları şanları için her şeyi yapmaya hazır liderlerdi. Geçmişe geleceği tehlikeye atacak kadar sıkıca tutunan insanlardan nefret ediyordu. En çok da kendi çıkarları için başkalarını tehlikeye atmaktan çekinmeyen türdeki insanlara katlanamıyordu.”

“Anlamıyorsun. Zihnimin içinde dolaşan şeyleri anlamıyorsun. Düşüncelerim dizginlenmediğinde başımın ne kadar hızlı dönebileceğini anlamıyorsun.”

“Zamanı arzuladın. Zamana durması için dil döktüğün, güneşe doğmaması için yalvardığın her seferi duydum. Aynı hislere benim de sahip olduğumu bilmeni istiyorum. Benim dakikalarıma, saatlerime, günlerime senin sahip olacağının sözünü vermek istedim. Geleceğim senindir, Vhalla Yarl.         

“İnsanlar sadece biri onlardan istediği için değişmezdi, bunu isteyen kişi ne kadar önemli olursa olsun. Gerçek değişim tamamen içten gelirdi. Hilekar, insanları kullanan ve hem kendine hem de diğerlerine zarar veren davranışların yarattığı sonuçları görmediği sürece değişemezdi.”

“Özgürlük nasıl esaretten daha kısıtlayıcı hale gelmişti?”

 -------------------------------------------------------------------

 

Hava Uyanıyor kitabına yaptığım incelemeye ulaşmak için tıklayınız.

Ateş Düşüyor kitabına yaptığım incelemeye ulaşmak için tıklayınız.

 

7 yorum:

  1. yaniii ne diyon seen bu seri okunmalı mıııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okunmalı ama sinir krizlerine hazırlıklı olunmalı. Yanımızda papatya çayı bulundurmak şart. :))

      Sil
  2. the judge eveet güzel film heycanlı bi de şu var bak hukuk mahkeme, izlesenee, the runaway jury (2003/john cusack) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamamdır bu akşam izlenecek filmler bulundu. Ellerine sağlık deeps. Bakalım beğenecek miyim? :)

      Sil
    2. hadi işallah maşallah yaa, the jury çok heycanlııı, the judge da öyleee :)

      Sil
  3. Henüz bu türde kitap okumadım ama bu sürükleyici görünüyor😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okursanız umarım beğenirsiniz. Çokça sevgiler. :)

      Sil