Light Pink Pointer

30 Temmuz 2021 Cuma

Theo’ya Mektuplar | Kitap Yorumu

Hepinize selamlar. Bugün sizlere Vincent Van Gogh’un mektuplarından derlenen “Theo’ya Mektuplar” isimli kitabı inceliyorum. Umarım bu incelememden hoşnut kalırsınız. O zaman daha fazla uzatmadan incelememe geçiyorum.

Ne anlatıyor / Benim düşüncelerim neler?

Van Gogh’un hayat hikâyesinden ve yazdığı mektuplarından oluşan bir kitaptı “Theo’ya Mektuplar”. Yaşadığı zorlukları, psikolojik durumu ve çevresiyle ilişkilerini okuyor ve Vincent’ın duygularını adeta biz de yaşıyoruz. Öyle zorlu süreçlerden geçiyor ki psikolojik rahatsızlıkları oluyor, kendini kaybediyor ve kendisini tanımakta zorluk çekiyor.

Vincent ressam olmakta kararlı. Öyle ki amcaları da bu tarz işlerle
ilgileniyor. Ailesi Vincent’a maddi olarak destek oluyor ve sanatını takdir ediyorlar. Ancak bizim bildiğimiz Van Gogh, maalesef döneminde şu anki kadar ses getirmemiştir. Yaşamı boyunca yalnızca bir tablosu satılmıştır. Yani ölümünden sonra değeri bilinen bir sanatçıdır kendisi.

Her ne kadar berbat durumda olsa da sanatından vazgeçmemiştir. Öyle ki samanlıklarda uyumuş, evsiz kalmıştır ama yine de resim çizmiştir. İşine oldukça bağlıydı.

Kendi doğrularından asla vazgeçmemiştir. Çevresi birçok kere onu yargılamıştır ama Vincent yine de bildiği gibi hareket etmiştir. Bu yönünü gerçekten de sevdim doğrusu.

Kendi resim tarzını yaşamının son yıllarında bulmuştur. Son yılları dışında genelde yanında çalıştığı diğer ressamların tarzını benimsemiş ve onlardan etkilenmiştir.

Vincent Van Gogh değeri bilinmeyen sanatçılardan sadece bir tanesi. Umarım öldükten sonra değerinin bilindiğini bir şekilde biliyor ya da hissediyordur.

Genel olarak oldukça güzel bir kitaptı. Okurken keyif alıp üzüldüm. Vincent kesinlikle takdir ettiğim ve beğendiğim bir sanatçı. Daha birçok kişinin bu kitabı okuyup Vincent’ı tanımasını umuyorum.

Benim düşüncelerim bunlardı. Siz “Theo’ya Mektuplar”ı okudunuz mu? Sizin düşünceleriniz neler?
İncelememi okuduğunuz için çok teşekkür ederim, kendinize çok iyi bakın iyi günler dilerim.

Bu kitaba puanım: 10/10

Not: Çok fazla ve uzun oldukları için alıntılar bölümü boş bırakılmıştır.

 

7 yorum:

  1. Bu kitabın valığından bir arkadaşım vasıtasıyla haberdar olmuştum. Okumayı istediğim kitaplar arasında. Umarım ben de kısa bir zaman içerisinde temin edip okuyabilirim. Tanıtım ve yorum için teşekkürler, emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Herkes okumalı, okutturmalı. Okursan senin de yorumlarını duymayı çok isterim. Çokça sevgiler. :)

      Sil
  2. Gerçekten yaşamı oldukça zorlu geçti. Ailesinin yanında olması en azından onun için küçük bir teselli olmuştur diye umuyorum. Bir sürü güzel cümleyle bezenmişti kitap. Haliyle alıntı çok. :)

    YanıtlaSil
  3. Kitabı okumamıştım. Hayatını merak ettiğim insanlardan birisi. Bazı tablolarını çok beğeniyorum. Sıradanlığı sıradışı şekilde yansıtıyor gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumadıysanız kesinlikle okumalısınız. Gerek gördüğü şeyleri gerekse zihninin içindeki karışıklılığı başarılı bir şekilde yansıtabilen nadir sanatçılardan.

      Sil
  4. okudum bunu ve ben de çok etkilendim, evet hem şaşırtıcı hem üzücü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok üzücüydü. İyi ki okumuşum dediğim kitaplardan.

      Sil