Light Pink Pointer

12 Temmuz 2021 Pazartesi

Kristal Taç | Kitap Yorumu

Hepinize selamlar. Bugün Elise Kova’nın yazdığı “Hava Uyanıyor” serisinin final kitabı olan “Kristal Taç”ı inceliyorum. Umarım bu incelememden hoşnut kalırsınız. Daha fazla uzatmadan incelememe geçiyorum.

Ne anlatıyor?

Victor’un kanlı tiranlığının başlaması üzerine duygusal olarak da fiziksel olarak da yorgun olan Aldrik ve Vhalla bir şeyler yapmaları gerektiğinin farkındadır. Bunun üzerine arkadaşları ve kendilerine inanan diğer insanların da desteğini arkalarını alıp yola koyulmaya başlarlar. Vhalla büyüsü olmadan ve psikolojik açıdan bu kadar yıpranmışken gerçekten başarabilecek midir? Kanı dökülen tüm o masumların kanını Victor’un kanıyla takas edebilecek midir? Bir kanın hakkı başka bir kanla ödenir miydi?

Benim düşüncelerim neler?

Kitap “Suyun Gazabı”ndan sonra seride en sevdiğim ikinci kitap oldu. Artık olaylar iyice kızıştı, kararların hükmü ağırlaştı. Ama bir şey daha belirtmeliyim ki serideki kitaplar arasında en beğenmediğim kitap kapağı da bu kitabınki oldu. 

Vhalla’nın karşılaştığı zorlukların üstüne bir de omuzlarına yüklenen sorumluluklar ile yol almaya çalışmasını ve bu tiranlığa son vermek için verdiği uğraşı okuyoruz. Öyle ki kitabın birçok yerinde Victor’un yaptıkları benim kanımı dondurdu, gözlerimi sımsıkı kapatmama sebep oldu.

Kitabı gece 4’e kadar okuyarak bitirmeyi amaçladım ve bitirdim. Her ne kadar yorgun olsam da elimden bırakamadım.

Olayların rastgele ilerlemediğini, aslında yazarın her şeyi kurguladığını kitabın sonlarına doğru bazı olaylar silsilesi sayesinde anlamış oldum. Kaliteli bir şekilde işlenmiş, uygun bir sonla taçlandırılmıştı kitap.

Savaş sırasındaki insanların psikolojik olarak çöküntülerini ve yaptıkları fedakârlıkları oldukça net bir şekilde her cümlede okuyor, özümsüyoruz.

Ayrıca "Hava Uyanıyor" kitabındaki amatörlükten de eser kalmadığını belirtmeliyim. Yazar kendini bu konuda geliştirmiş gerçekten. 

Benim düşüncelerim bunlardı. İncelememi okuduğunuz için teşekkür ederim. Siz “Hava Uyanıyor” serisini ya da “Kristal Taç”ı okudunuz mu? Sizin düşünceleriniz neler?

Kendinize çok iyi bakmanızı ve sevgiyle kalmanızı diliyorum…

Bu kitaba puanım: 9/10

Serinin Diğer Kitapları

Hava Uyanıyor kitabına yaptığım incelemeye ulaşmak için tıklayınız.

Ateş Düşüyor kitabına yaptığım incelemeye ulaşmak için tıklayınız.

Toprağın Sonu kitabına yaptığım incelemeye ulaşmak için tıklayınız.

Suyun Gazabı kitabına yaptığım incelemeye ulaşmak için tıklayınız.

Alıntılar

“Bir adamı sevdiği insana zarar vermeye iten bir sevgi ne tür bir sevgiydi ki?”

“Şimdiye kadar aldığım en iyi hediyeydi, eğer bitmemiş ve şekilsiz olsaydı da severdim çünkü onu bana veren sendin. Asıl önemli olan da buydu, onu bu yüzden feda edebildim. Çünkü aşkımız boynuma taktığım bir şeyden çok daha fazlası. Zamanımız iki kol ve rakamların sayabileceğinden çok daha fazlası. Çünkü o saat olmasa da hala sana sahibim.”

“Herkesin sevgisini kazanamazsın, tıpkı herkesin nefretine hedef olamayacağın gibi. Seni sevecek doğru insanları bul ve nefret edenlere de kendi nefretinle ya da neye karar verdiysen onunla karşılık ver.”

 

2 yorum:

  1. hımm pekuuu olabiler bu serii, senin seçtiğin kitapları sefiyom zateen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa beğenmene sevindim. Çok teşekkür ederim. :)) <3

      Sil