Light Pink Pointer

27 Haziran 2021 Pazar

Hava Uyanıyor | Kitap Yorumu

 Hepinize selamlar. Bugün sizlere bir hafta önce bitirdiğim ve Elise Kova’nın kaleme aldığı “Hava Uyanıyor” isimli kitabı inceliyorum. Umuyorum ki bu incelemem sizler için yararlı olabilir. O zaman çok fazla uzatmadan incelememe geçiyorum.

Ne anlatıyor?

Vhalla Yarl hayatının büyük bir bölümünü geçirdiği sarayda sıradan bir kütüphaneci çırağıdır. Kendi kendisine inşa ettiği yakın arkadaşları ve kitaplardan oluşan bu küçük dünyasında oldukça mutludur.

Ülkesinde savaş havası hâkimken bir anda prenslerden birinin savaş alanında yaralandığı haberi Vhalla ve diğerlerine ulaşınca ortalık iyice karışır ve herkes prens için çabalamaya başlar.

Sabaha kadar çalışan Vhalla’nın her dakika aklında gönül çelen Prens
Baldair’in görüntüsü belirirken aslında diğer prens olan Prens Aldrik’e yardım ettiğinden habersizdir. Prens Aldrik, insanların korktuğu oldukça güçlü bir büyücüdür ve bundan dolayı ondan kimse hoşlanmamaktadır.

Büyücülük Bakanı teşekkür etme bahanesiyle ve konuşması gereken önemli bir konu olduğunu söyleyerek Vhalla’yı pek de hoş olmayan bir şekilde büyücülerin yaşadığı kuleye götürür. Bu tatsız ziyaretle birlikte kendisi hakkında pek çok tatsız ve hayatını kökünden değiştirecek şeyler öğrenirken Vhalla Yarl, ne yapması ve kimin yanında durması gerektiğine dair oldukça zor kararlar alacaktır.

Benim düşüncelerim neler?

Kitap ilk başlarda oldukça sade ve hafif bir amatörlük taşısa da olayların gelişmeye başlaması ile tadından yenmez oldu. Çok kaliteli ve merak uyandırıcı bir dil kullanılmıştı. Büyücülerin yatkınlıkları ve kurulan dünyanın temeli iyiydi. Karakterlerin iç dünyalarındaki çatışma hoş bir şekilde yansıtılmış, sınıf ayrımının getirdiği ayrımcılık ve dışlanma oldukça çarpıcı bir şekilde gösterilmişti.

Varlığını kitaplara adayan bir kızın içindeki büyüyü fark etmesi ve bundan dolayı başına gelecek olaylardan kurtulmaya çalışmasını okuyoruz. Elise Kova’yı böyle kaliteli bir eser yazdığı için tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyorum.

İncelememi okuduğunuz için teşekkürler. Kendinize çok iyi bakmanızı diliyor, sevgiyle ve saygıyla kalmanızı umuyorum…

Bu kitaba puanım: 8/10


2 yorum: