Light Pink Pointer

28 Haziran 2021 Pazartesi

Edebiyat ve Patates Turtası Derneği | Film Yorumu

Hepinize selamlar. Bugün sizlere dün Netflix’ten izlediğim ve ismi oldukça tatlı olan bir film ile geldim. Bu film başlıktan da gördüğünüz üzere Mike Newell tarafından yönetilen ve  Don Roos ile Tom Bezucha tarafından yazılan “Edebiyat ve Patates Turtası Derneği”. Kitabından esinlenilerek yapılan bu filmin kitabının yazarları ise Marry Ann Shaffer ve Annie Barrows'tur. Umuyorum bu incelemem sizler için yararlı olabilir. O zaman sizi daha fazla giriş cümlelerimle boğmadan incelememe geçiyorum.

Ne anlatıyor?

Juliet Ashton, takma ismi ile kitaplar yazan oldukça ünlü bir yazardır. Oldukça yoğundur ve çoğu yerde konuşmalar yapmaktadır.

Günün birinde kendisine Dawsey isimli bir adamdan mektup gelir. Bir şekilde zamanında Juliet’in olan bir kitap Dawsey’in eline geçmiştir ve üstünde Juliet’in ismini ve adresini görünce kendisine mektup yazmak
istemiştir. Mektubunda Juliet’ten kendisine istediği bir kitabı alıp alamayacağını sorar. Çünkü Dawsey’in kendisi bu kitabı alamamıştır, bulamamıştır. Mektubunun bir yerinde de üye olduğu Edebiyat ve Patates Turtası Derneği’nden bahsedince Juliet iyice bu adamı ve derneğini merak eder. İstediği kitabı da Dawsey’e birtakım şartlar üzerine vereceğini söyler. Bu şartlar dernek ve kendisi hakkında birtakım sorulardır. Aynı zamanda Edebiyat ve Patates Turtası Derneği’yle kendi gözleriyle görmek isteyecek kadar ilgilenir ve bu vesileyle bu derneğin olduğu yere doğru uzun bir yolculuğa çıkar

Derneğin kurulduğu adaya gittiğinde dernekten çok daha farklı şeylerle de iç içe olacağından habersizdir. Derneğin geçmişi ve Almanlar tarafından istilaya uğrayan bu ada şehrinin yaşadıkları zorlukları yavaş yavaş ve zorlu bir şekilde öğrenmeye çalışan ve bir sürü sırra ortak olan Juliet, bu yaptığı ziyaretin birçok hayatı etkileyeceğinden habersizdir.

Benim düşüncelerim neler?
Savaşın getirdiği korku, açlık ve kaos ortamı çarpıcı bir şekilde yansıtılmıştı izleyiciye. İnsanlar çocuklarından ayrılmak zorunda kalmış, bastırılmış ve ölmeye mahkûm edilmiş. Bu duyguları öyle içimde bir yerlerde hissettim ki ben olsaydım o zaman ne yapardım diye kara kara düşünmeden edemedim.

Edebiyat ve Patates Turtası Derneği’nin üyelerini çok sevdim. Hepsi çok tatlı ve birbirinden farklı karakterler. Kitap sohbetlerini dinlemek de ayrıca zevkliydi.

Aralarından bir üye bu Alman istilası sonucu yaptığı bazı şeyler yüzünden ada sınırları dışarısına gönderilmiştir. Juliet bu üye hakkında bir şeyler öğrenmeye çalışırken aynı zamanda savaşın karanlık ve korkunç bir tarafına da şahitlik eder.

Dediğim gibi tatlı bir filmdi. Ama biraz durağandı. Durağan bir filme göre de filmin süresi bana biraz fazla geldi. Herkesin oturup sonuna kadar izleyebileceği bir film değildi ama bu tarz filmlerden hoşlananların ilgisini çekebileceğini düşünüyorum. Araya katılan romantizm de filme ayrı bir sevimlilik katmıştı.

Savaş zamanında gerçekleştirilen zorbalıkları ve eziyetleri görmek açısından oldukça güzel bir filmdi. Bir de edebiyata ilgiliyseniz tadından yenmez.

Dediğim gibi sadece biraz durağandı ve uzundu bundan dolayı biraz puan kıracağım maalesef.

İncelememi okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Siz “Edebiyat ve Patates Turtası Derneği”ni izlediniz mi? Sizin düşünceleriniz neler?

Kendinize çok iyi bakın, bol Patates Turtalı günler geçirin…

Bu filme puanım: 7/10

Oyuncular

Lily James

Michiel Huisman

Jessica Brown Findlay

Matthew Goode

Penolope Wilton

Glen Powell

Kathrin Parkinson

Tom Courtenay

Kit Connor

Bernice Stegers

Bronagh Gallagher

Andy Gathergood

Clive Merrison

Nicolo Pasetti

Marek Oravec

Florence Keen


8 yorum:

  1. Konusu güzel görünüyor. İzlemek isterim ama durağan ve uzun olması düşündürdü. Çünkü ilk 15 20 dakikada izlediğim film sarmazsa bırakan biriyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman çok sizlik bir film değil. Yine de izlemek isterseniz şimdiden iyi seyirler diliyorum. :)

      Sil
  2. İzlemiş ve cok sevimli,sıcak bulmuştum filmi.Keyifliydi seyri o kendine has yavaşlığına rağmen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim. Dediğiniz gibi yavaş olsa da gerçekten keyifliydi. :)

      Sil
  3. eveet tatliş filmdi hıhıms :)

    YanıtlaSil
  4. Ben çok önce izledim, beğendiğim filmler arasında. Anlatımı, çekimler çok hoşuma gitmişti. :) teşekkürler hatırlatma için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için. Gerçekten çekimleri çok hoştu. :)

      Sil