Light Pink Pointer

30 Temmuz 2021 Cuma

Dünyaya Yön Veren Kadınlar | Kitap Yorumu

Hepinize selamlar. Bugün sizlere Julia Pierpont’un yazdığı ve Manjit Thapp’in resimlediği “Dünyaya Yön Veren Kadınlar”ı inceliyorum. Umarım bu incelememden hoşnut kalırsınız. Peki, nasıl bir kitaptır bu “Dünyaya Yön Veren Kadınlar”? Hadi o zaman hep beraber öğrenelim.

Ne anlatıyor/ Benim düşüncelerim neler?

“Dünyaya Yön Veren Kadınlar” , tarihe adlarını tırnaklarını kazıyarak yazdıran hırslı ve güçlü kadınların biyografilerinin yer aldığı oldukça bilgilendirici ve gurur duydurtan bir kitap. Birkaç tanesini bildiğimiz ve birçoğunu yeni duyacağımız bu kadınlar; ırkçılık, kölelik, seksistlik ve daha birçok problemle savaşmak durumunda kalmıştır. Kitabın en güzel özelliği bana kalırsa yaşam hikayeleri anlatılan kadınların en bilinmeyen özelliklerinin yazılmasıydı. Daha doğrusu Google’a yazıp bulamayacağınız bilgiler de içeriyordu kitap. Bu çok iyiydi.

Kitabın resimlerle desteklenmesi ise ayrı harikaydı. Bahsi geçen kadınların illüstrasyonları çok güzel yapılmıştı. Okurken uzun uzun resimleri inceledim.

Bu kadınların hikayelerini okurken bir kadın olmaktan ne kadar gurur duyduğumu anlatamam. Hemcinslerimin böyle başarılara imza atması ve kendi doğrularının peşinden gitmesi tek kelimeyle gurur vericiydi. Öyle ki bana oldukça ilham verdiler. Yaşadığım zorluklara “Benim yaşadıklarım bu kadınların yaşadıklarının yanında hiçbir şey! Onlar yapabiliyorsa, bu zorlukların altından kalkabiliyorlarsa ben de onlar gibi kalkabilirim.” Bu şekilde bakmama yardımcı oldu. Beni motive etti ve kitabı elimden düşüremememi sağladı.

İlklere ve daha birçok şeye imza atan bu kadınları hepimizin tanıması gerektiğine inanıyorum. Bu kadınları sadece biz kadınlar değil, tüm dünya örnek almalıdır bana kalırsa.

Ben kitaba bayıldım. Emeği geçen herkesin ellerine sağlık gerçekten.

Siz “Dünyaya Yön Veren Kadınlar”ı okudunuz mu? Sizin düşünceleriniz neler?

İncelememi okuduğunuz  için teşekkür ederim. Kendinize çok iyi bakın, sağlıklı olun ve kendinize inanmaktan asla vazgeçmeyin…

Bu kitaba puanım: 10/10

 


5 yorum:

  1. Okumadım ama okumayı çok isterim. Tanıtım için teşekkürler, emeğine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Umarım okuyunca beğenirsin. :)

      Sil
  2. Ataerkil toplum yapısından kaynaklı her şey. Kadın erkek değil de insan gözüyle baksak aslında birbirimize her şey çok daha farklı olabilir. Umarım okursan beğenirsin.

    YanıtlaSil
  3. hım iyimiş, okunur ivit, tenk yuuu :)

    YanıtlaSil