Light Pink Pointer

27 Aralık 2020 Pazar

Cress | Kitap Yorumu

Hepinize selamlar. Bugün sizlere Marissa Meyer’in yazdığı “Ay Günlükleri” serisinin üçüncü kitabı olan “Cress” kitabını inceleyeceğim. Umarım bu incelememden hoşnut kalırsınız. Serinin diğer iki kitabı olan “Cinder” ve “Scarlet”ı okumadıysanız bu incelememdeki “Ne anlatıyor?” bölümünü atlamanızı öneriyorum. Daha okuyup öğrenmediğiniz şeyleri burada öğrenip heyecanınızı kaçırmamış olursunuz. Direkt “Benim düşüncelerim neler?” kısmına atlayabilirsiniz. O zaman daha fazla uzatmadan incelememe geçiyorum.

Ne anlatıyor?

Cinder, Thorne, Wolf ve Scarlet zor da olsa bir araya geldiklerinde bu sefer hedefleri daha da zorlaşmıştır. Ay Kraliçesi Levena’nın daha küçücük bir kızken bir uyduya hapsettiği ve kendi gizli işleri ile bilgisayar işleriyle ilgilenen Cress’i kurtarmak. Cress’i kurtarmak belki de basit olanıydı asıl zoru ise Levena ve İmparator Kai’nin düğününü engelleyip Levena’nın Dünya’yı istilasından korumaktı. 

İşe Cress’i kurtarmakla başlayan bu dörtlünün başına bir takım talihsizlikler gelir ve ekip galaksinin dört bir yanına dağılıp birbirlerini kaybederler. Amaçlarını gerçekleştirmek için ellerinden geleni yapan bu ekibin başı dertten kurtulmazken nasıl düğünü engelleyip dünyayı kurtaracaklardı?

Benim düşüncelerim neler?

Yine bol bol aksiyon ve adrenalin doluydu. Yeni karakterler ve yeni olaylar kitaba eklenirken diğer kitaplarda olduğu gibi hikâyeyi pek çok kişinin ağzından okuyoruz. Gözlerim ne kadar ağrısa da “Bir sonraki sayfada ne olacak?” merakıyla elimden bırakamadım, sabah 5’e kadar okudum. Malum uyku düzeni kalmadı şu karantinada, sabah uyuyup akşam kalkıyorum.

Bu arada “Ay Günlükleri” serisini karantinada okumak size daha gerçekçi bir his verecektir bence çünkü bu seride bir vebadan bahsediliyor. Çok fazla bahsetmemeye çalışacağım ki olabildiğince merak edin.

Cress sevdiğim bir karakter oldu. Kendisi hakkındaki bazı gerçeklerin ortaya çıkması ise beklenmedik oldu. Genel olarak sevimli bir karakterdi. Nasıl Cinder’da Sindirella, Scarlet’da Kırmızı Başlıklı Kız’ın hikayesi kurgulanmışsa Cress’de de Rapunzel’in hikayesi kurgulanarak uyarlanmıştı. Gayet başarılı bir romandı. Bazı şeylerin çözülmeye başlaması aslında her şeyin yeni başladığının habercisi bu yüzden asıl serinin heyecanlı kısımlarının şimdi başladığına inanıyorum. Gerçi okuduğum 3 kitap o kadar iyiydi ki daha neler olabileceğini bilemiyorum.

Cümlelerimden de anlamış olacağınız üzere serinin bu kitabını da çok beğendim. Siz “Cress” hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizin düşünceleriniz neler?
İncelememi okuduğunuz için teşekkür ederim. Kendinize çok iyi bakın, evde kalın…

Bu kitaba puanım: 10/10


Serinin ilk kitabı Cinder için yaptığım inceleme için tıklayınız.

Serinin ikinci kitabı Scarlet için yaptığım inceleme için tıklayınız.

Alıntılar

“Belki de kader diye bir şey yoktur. Belki kader dedikleri, bize sunulan imkanlar ve onlarla ne yaptığımızdır.”

 

12 yorum:

  1. Bu seriyi hiç okumadım ama önceden çok rastladığımdan sanırım, kapaklarına aşinayım. Masal karakterlerinden esinlenmesi ve günümüze değil de geleceğe uyarlaması mı? Güzel olay :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir dönem bayağı popülerdi belki ondan gözünüz ısırıyor olabilir. Geleceğe uyarlanması olayı gerçekten çok şirin aslında bir yandan da geçmişle de bağlantılı. Mesela imparatorlar falan da var. Oldukça hoş bir kitap. ^^

      Sil
  2. gelcem yinee. katiller çetesi, okuyabilirsin, hafif yaa, film gibi, hatta bak, ilk kitap sarai nin filmi de var, izleyebilirsin nettte :) çok keyifli seri, ilk kitabı al bi bak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi sepetime ekledim. Doğum günüme almayı düşünüyorum. Şu sıralar işin ucunu biraz kaçırdım kitap konusunda. Doğum günüme kesinlikle alıp okuyacağım. Umuyorum okurken zevkle okurum. :))

      Sil
  3. Ne kadar çok kitap okuyan blog arkadaşlarım var, aferin size kizlar♥️ ben genelde kişisel gelişim okuyorum. Biraz daha bilimsel şeyler. Sizlerin özetleriyle de bu kitaplar hakkında fikir sahibi oluyorum. Benim icin faydalı icerikler yani🙂 blogunuzu da takibe almış bulunuyorum📍 cok sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için. Çok mutlu oldum. Kitap okuyan bir sürü insan görmek ise ayrı mutlu ediyor insanı. Benden de çokça sevgiler! ❤😊

      Sil
  4. Kitapları okumadım ama bol aksiyonlu ve heyecanlı kitapları çok seviyorum listeme ekledim bileee:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım beğenirsiniz. İlk kitaptan sonra özellikle çok daha heyecanlı oluyor. Çokça sevgiler! :))

      Sil
  5. ah yaa derslerden vakit bulamıyorum ama çok özledim kitap okumayı bu seriyi de merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derslerinizde kolay gelsin. Umarım zaman bulduğunuzda okuyabilirsiniz. Kucak dolusu sevgiler! :))

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. Okursan haber ver deep, senin düşüncelerin benim için önemli. :))

      Sil