Light Pink Pointer

3 Aralık 2020 Perşembe

Sarı Puantiyeli Şemsiye | Kitap Yorumu

 Hepinize selamlar! Bugün sizlere Betül Güçlü’nün yazdığı “Sarı Puantiyeli Şemsiye” isimli kitabı inceleyeceğim. Kitap hakkındaki yorumlar genel olarak güzel olduğundan merak ederek başladım. Bakalım benim kitap hakkındaki düşüncelerim neler olacak?

Ne anlatıyor?

Defne Bilger; Sosyal Hizmetler okuyan, etrafa gülücükler saçan, deli dolu bir tiptir. Günün birinde kuzeninin çalıştığı iş yerinde Emre Sezgin isimli oldukça yakışıklı bir beyefendiyi görünce kalbinin kendisinden bağımsız bir şekilde iyi görünümlü beye doğru süzüldüğünü fark eder. Defne, Emre hakkında daha fazla bilgi edinmek için elinden geleni yapar. Hatta işi abartarak kafasında bir ajancılık oyunu başlatır ve hedefi Emre Sezgin ile sevgili olabilmektir. Peki ajan iç güdüleriyle bu hedefi gerçekleştirebilecek mi? Deli dolu kişiliğiyle, tüm renkleriyle Emre’nin karşısına çıkabilecek mi?

Benim düşüncelerim neler?
Kitabı elime aldığımda hayal kırıklığına uğradım. Çünkü pek de benim sevebileceğim bir kitap olmadığını fark ettim. Kitabın karakterleri yaşlarına oranla fazlasıyla çocuksu davranıyorlar özellikle de Defne karakteri. Aşkları bana o kadar vıcık vıcık geldi ki kitabı bitirmek için sayfa saymak zorunda kaldım. Daha birbirlerini o kadar tanımadan, sadece birbirlerini azıcık görerek bir aşka yelken açmaları ise bana kalırsa toplumun güzellik algısından kaynaklanıyor. Sarışın, oldukça alımlı bir hanım ve yüzüne bakılası, oldukça yakışıklı bir bey. Defne’nin yaptıklarının takıntı olarak nitelendirmekte bir sakınca göremiyorum, kitabı okuyunca ne dediğimi anlayacaksınız.

Tabii kitabın bazı özellikleri güzeldi. Defne karakterinin kendini melankolik havalara bırakmayıp bir başkası için kendini hırpalamaması, kendine değer vermesi takdir ettiğim bir hareket oldu –neden bahsettiğimi yine eğer kitabı okumayı düşünürseniz anlayacaksınız çok fazla bilgi vermek istemiyorum hevesiniz kaçmasın diye-.

Özellikle sonlara doğru aşktan kusacağım, sulu sulu öpücüklerle bezenmiş bir gençlik kitabıydı. Şahsen okumalı mıyım diye soracak olursanız daha kaliteli kitaplar okuyarak zamanınızı daha iyi değerlendirebilirsiniz. Kitabı okumadıysanız çok da büyük bir şey kaçırmadığınızı belirtmek isterim.

Benim düşüncelerim bunlardı. Beğenenleriniz olabilir saygım sonsuz ama benim beğendiğim bir kitap olamadı maalesef.

İncelememi okuduğunuz için çok teşekkür ediyorum. Kendinize çok iyi bakın, musmutlu kalın…

Bu kitaba puanım: 5/10


2 yorum:

  1. ismi güzeldi ama tamam okumam bunuuuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsmi gerçekten sevimli ama içerik olarak aynısını söyleyemeyeceğim. :))

      Sil