Light Pink Pointer

12 Aralık 2020 Cumartesi

Güneşi Söndürmem Gerek 3 | Kitap Yorumu

 Hepinize selamlar. Bugün sizlere Emre Gül’ün yazdığı “Güneşi Söndürmem Gerek 3” isimli kitabın incelemesini yapacağım. Umarım bu incelememden hoşnut kalırsınız. O zaman sizi bekletmeden incelememe geçiyorum.

Ne anlatıyor?

Umut, canından çok sevdiği Kerem hakkında ne düşüneceğini bilmiyordur son yaşananlardan sonra. Ortada büyük bir sır vardır ve ya bu sırrı çözecektir ya da aşkının peşinden koşulsuz bir şekilde koşacaktır.

Kaybettiklerini bir kere daha mı kaybedecektir yoksa kazanacaklarıyla birlikte hayatını mı yaşayacaktır?
Umut için zaman azalıyordur…

Benim düşüncelerim neler?

“Güneşi Söndürmem Gerek 1” ve Güneşi Söndürmem Gerek 2” den aldığım zevki bu kitaptan hiç alamadım. Diyaloglar sanki sayfa sayısı çoğalmış olsun diye yazılmış gibi geldi çünkü olay yerine fazlasıyla gereksiz diyalogla bezenmişti. Kerem ve Umut’un aşkı bana fazla sulu sulu geldi. Siz belki böyle aşkları seviyor olabilirsiniz ama ben her sayfayı kitap bitsin diye çevirdim. 

Sırrın öğrenilme şeklini daha entrikalı beklerdim. Oysaki şıp diye bir kişi tarafından söylenip açıklığa kavuşturuluyor.

Umut karakteri bana fazlasıyla şımarık ve çocuksu geldi. Sonu ise neredeyse zor ve filmlerden fırlamış bir şekilde gerçekleşti. Yani olması binde bir ihtimal olan bir olay gerçekleşiyor ve bu olayı hiçbir şey olmamış da sanki bir rüyadan uyanmışlar gibi atlatarak hayatlarına hızlıca devam ediyorlar.

Dediğim gibi ilk iki kitaptan aldığım zevki son kitaptan ufacık bile olsa alamadım. Yine de emek var ve serinin diğer iki kitabının hatırına:

Bu kitaba puanım: 5/10

İncelememi okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Siz bu kitabı sevmiş olabilirsiniz saygım sonsuz. Düşüncelerinizi saygı sınırını aşmadan belirtebilirsiniz. Kendinize çok iyi bakın, hoşça kalın…

Alıntılar

“Günün sonunda ne arkadaşların ne de sevdiğin insanla, kendinle baş başa kalıyorsun yalnızca. Bu yüzden önce kendini düşünmeli, kendine iyi bakmalısın.”

“Yaşadığın hayatı özel kılan en önemli şey, uğruna savaştıklarındır.”

“Yalnızsan ne olmuş? Dik durmaya devam et. Kimsen yoksa kendine yaslan. Yaslan ki kimsenin yıkmaya gücü yetmesin.”

“Gelecek, geçmişin kuklasıdır. İkisini birbirine bağlayan ip ise insandır. Geçmişin fısıltısıyla sarsılır ipler. Böylece gelecek ne yöne gideceğini bilir.”

“Günün sonunda aynanın karşısına geçtiğinizde kendinizden başka kimseniz olmadığını görüyorsunuz. Bu yüzden bırakın insanları ne yaptığını, ne söylediğini… Her koşulda kendinize iyi davranın ki yegâne dostunuzu, kendinizi kaybetmeyin.”

“İnsan hayatı dengesizlikle doludur. Önce felaketler peş peşe gelir ve yaşama isteğini alır elinden. Sonrasında ise hala hayattaysan mutluluk yağdırmaya başlar, başını döndürene kadar. Senin payına düşense sadece yaşamaktır.”

“Yıldızlar gökyüzünün umutlarıdır. Kayan her yıldız, gökyüzünün düş kırıklığıdır ve insanlar düş kırıklıkları üzerine hayal kurup dilek tutar.”

“Gerçekleşmeyi bekleyen umutlar, cam kırıklarına benzer. Dağıldıkça çoğalır, çoğaldıkça daha çok acıtır canını.”          

“Bir insan, başka bir insanın özgürlüğünü, hayatını yok edecek kadar sevmemeliydi asla. Bu hastalıktı çünkü.”

5 yorum:

  1. Sevgili İlkay, benim düşüncelerimi ancak bu kadar iyi anlayabilirdin. Bazı yerler çok zorlamaydı gerçekten. Karakterler boş diyaloglarla bezenmişti. Kötü bir gençlik serisi değildi ama geliştirilmeye ihtiyacı var. Bu seri yerine daha güzel seriler okunabilir. :))

    YanıtlaSil
  2. aa demek öyle hımm, 2 yi okuycam daha, seneye, bu ay hala elimde çok kitabım var, bi de pandemi başlayalı netten de kitapçılardan da kitap almadım daha, sokaktaki kitapçılardan aldım sadece :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım hoşnut kalırsın 2.sinden çünkü 3.sünü pek sevemedim. Çok daha iyi aslında sokaktakilerden almak ama internetteki indirimlerin kurbanı olabiliyorum arada 😅

      Sil
    2. 2 yi okurum 3 bilemem artık o zamansa :)

      Sil
    3. Bakalım bakalım.2'yi okuduktan sonra 3'ü merak edersin büyük ihtimalle ama çok ümitlenmemeni öneriyorum o zaman! :))

      Sil