Light Pink Pointer

2 Aralık 2020 Çarşamba

Fangirl | Kitap Yorumu

Hepinize selamlar. Bugün size Rainbow Rowell’ın yazdığı “Fangirl” isimli kitabı inceleyeceğim. Umarım bu incelememden hoşnut kalırsınız. Giriş cümlemi çok uzatmadan incelemeye geçiyorum.

Ne anlatıyor?

Cath, babası ve ikizi Wren ile yaşayan ve Simon Snow isimli bir kitaba hayran kurgusu yazan sıradan bir kızdır. Üniversiteye geçeceği ve bu işin hiç kolay olmayacağını biliyordu ama ikizi Wren ile beraber olacağından mutluydu. Yani, öyle umuyordu. Wren ile aynı odada kalacağını uman Cath, Wren’in bu teklifi reddedip farklı insanlarla görüşmeye başlamaları gerektiğini söylemesi üzerine ne yapacağını bilemez bir şekilde üniversite hayatına dalar. Yeni oda arkadaşı Reagen ve onun yanında sürekli gezip duran çocuk Levi ile karşılaşınca ise işin sandığından da zor olacağını anlar. Cath, üniversite hayatından Simon Snow’a hayran kurgu yazarak sağ çıkabilir miydi? Yoksa üniversite sandığından daha iyi bir yer miydi?

Benim düşüncelerim neler?

Kitap oldukça güzeldi. Yani beklediğimden daha güzeldi. Belki de kitabı beğenmemin sebeplerinden bir tanesi de Levi karakterini çok sevmiş olmamdır. Gülen yüzlü, etrafına iyilik dağıtan biri olması hoşuma gitti. 300. Sayfalardan sonra her ne kadar kitabı eskisi gibi zevkle değil de daha durağan okumaya başlasam da sevimli bir kitap olduğunu düşünüyorum.

Cath karakteri çok sevdiğim bir karakter olmadı. Somurtmasıyla olsun, her şeye karşı çıkması olsun, işin eğlencesine bakmaması olsun… Yine de kitabın sonlarına doğru onu da böyle kabul ettim.

Kitabın sonunda Cath’in hayran kurgusunun nasıl bittiğini görmek isterdim. Merakta kaldım doğrusu. Cath’in hayran kurgusunu okuyabilseydik kesinlikle daha güzel bir son olurdu. Genç Yetişkin kategorisindeki bu kitabı hayran kurgusu ve yazı yazmayı sevenlerin okuyabileceğini düşünüyorum. Bazı hoşuma gitmeyen yönleri, olayları, kelimeleri olan bir kitap olsa da kitabın kötü olduğunu söyleyemem.

Özetlemek gerekirse ortalama bir çıtır çerezlik kitaptı. Okuduğum için memnunum.

Siz daha önce “Fangirl”ü okudunuz mu? Okuduysanız sizin düşünceleriniz neler?

Umarım bu incelememden hoşnut kalmışsınızdır. Kendinize çok çok çok iyi bakın, hoşça kalın…

Bu kitaba puanım: 7/10

Alıntılar

“+Sadece… bazen vazgeçmek de hakkımız değil mi? Bazen ‘bu benim canımı yakıyor, bu yüzden artık onu yapmayacağım,’ diyemez miyiz?

-Bu çok tehlikeli bir örnek.

+Acıdan kaçmak anlamına geldiği için mi?

-Hayattan kaçmak anlamına geldiği için.”

 

4 yorum:

  1. okumayı düşünüyorum da kaça aldın, çok paalı bu yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrusu kaça aldığımı hatırlamıyorum ama evet biraz pahalı. Birkaç kere sepete ekleyip çıkardım ama en sonunda battı balık yan gider diyerek almıştım. Almayı düşünürsen şu an Bkm kitap sitesinde güzel bir indirim var. Ama elbette ki normal kitaplardan biraz daha pahalı Pegasus yayınları olmasının etkisiyle. :))

      Sil
  2. Bu kitap ilk çıktığında aşkla sevmiştim. Geçenlerde çizgi romanı çıktı, tabii ona da baktım. Hiç aynı duyguları uyandırmadı. :/ Cath'in epey kaygı bozukluğu/OCD sorunu olan bir karakter olması sevmemenize neden olmuştur belki. Ben çok sempati duymuştum. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çizgi romanı çıktığını bilmiyordum. Okumak isterdim ama yorumunuz üzerine sanırım tekrardan düşünmeliyim.Sanırım Cath karakteri biraz negatif bir enerji yayıyor ben de fazla gülen yüzlü biri olduğumdan pek kendime yakın hissedemedim. Yorumunuz için çok teşekkür ederim! :)

      Sil