Light Pink Pointer

1 Aralık 2020 Salı

Hero Mask | Anime Yorumu

 Hepinize selamlar. Bugün sizlere Netflix’in orijinal bir animesi olan “Hero Mask”i inceleyeceğim. Normalde Kate Chopin’in “Uyanış” kitabını incelemeyi düşünüyordum ama yaklaşık 1 ay önce bitirdiğimden nasıl inceleyeceğimi bilemedim. Bundan dolayı size daha yeni bitirdiğim bu animenin incelemesini yapmayı daha uygun gördüm. Umarım bu incelememden hoşnut kalırsınız. Daha fazla uzatmadan incelememe geçiyorum.

Ne anlatıyor?

James Blood, SSC isimli polis departmanında çalışmaktadır. Günün birinde savcılık yapan Monica’nın ölümü üzerine meslektaşı Sarah yoğun bir hüzün içerisine girer ve Monica’nın ölümünün doğal yollarla değil planlanmış bir şekilde olduğunu düşünür. İlk başta bu düşüncesine bir kanıt bulamasa da sonrasında Monica’nın odasına sakladığı birtakım gizli belgeler bulur. Bu belgeleri görmesi üzerine iyice Monica’nın kasıtlı öldürüldüğünü düşünen Sarah, SCC’deki James ve diğer yetkililere bu görüşünü belirtir. 

Monica’nın sakladığı belgeler bir laboratuvarda üretilen maskelerle alakalıydı. Zaman ilerledikçe SCC’dekilerin de göreceği üzerine bu maskelerin insana olağanüstü yetenekler ve büyük oranda bir güç verdiği görülüyordu. Daha garip olanıysa bu maskeyi uzun süre kullananlar bir anda yaşlanıyor ve ölüyordu. Bu anormal duruma karşı ne yapacağını şaşıran SCC olayın derinliklerine inmek üzere maskeler üzerinde çalışan insanlarla irtibat kurmaya çalışırlar ve başlarına aslında tahmin ettiklerinden daha çok risk alırlar. Hayatlarına karşılık belki de maskenin sırrını ve onun ardında olan şeytani insanları ortaya çıkaracaklardı. Risk almaya değer miydi?

Benim düşüncelerim neler?

Hero Mask’i bir solukta bitirdim. Heyecanı doruklarında yaşatan bir anime gerçekten. Ama daha iyi olmasını istediğim birkaç şey oldu tabii ki. Mesela James Blood’un bir türlü normal bir insan gibi yaralanamaması. O kadar kan kaybetmesine ya da daha riskli şeyler yaşamasına rağmen nasıl olduğunu anlamadığımız bir şekilde her şeyden kurtuluyor. Elbette böyle olması gerekiyor ama daha gerçekçi olması adına ağır bir yaralanma atlatmasını isterdim.

Dizinin sonu fena değildi yani “Keşke böyle olmasaydı.” diyeceğim kadar kötü değildi ama daha etkileyici bitebilirdi. Bu kurgu, bu olay örgüsüne bakıldığında daha çarpıcı bir son bekliyor insan. Bunlar dışında polisiye ve olağanüstü olayları izlemeyi sevenleriniz varsa gönül rahatlığıyla izleyebilirsiniz. Benim beğendiğim bir anime oldu açıkçası.

Söylemeden geçemeyeceğim dizinin çizimlerine gerçekten hayran kaldım. En küçük ayrıntısına kadar dikkatle ve özenle çizdiklerini düşünüyorum. Bu anlamda kalbimde kendine bir yer açmayı başardı "Hero Mask".

Benim düşüncelerim bunlar. Umarım bu incelememden hoşnut kalmışsınızdır. Sizin düşünceleriniz ne oldu? İzlemeyi düşünüyor musunuz?

İncelememi okuduğunuz için çok teşekkür ediyorum. Kendinize çok dikkat edin, sağlıcakla ve sevgiyle kalın…

Bu animeye puanım: 8/10


10 yorum:

  1. Anime izlemem pek ama açıklayıcı olmuş :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Benden de çokça sevgiler.:)

      Sil
  2. oleey saol gelcam yineğğğğ :)

    YanıtlaSil
  3. not aldım, izlerim bunuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi bakalım o zaman merakla bekliyorum düşüncelerini! :))

      Sil
  4. dün akşam başladım saol yaaa özellikle çizgileri çok iyi yaa, suç polisiye maske filan bakalım nolcaaak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakalım. Çizimlere bayıldım şahsen ben. Umarım severek izlersin deep. Çokça sevgiler! <3 :))

      Sil
  5. eveey sevdiim ama karışık şeyler vardıı, anlamadığım şeyler de olduu ama olsun keyifli güzel çizimli ve bol aksiyonluyduuu, bak şimdi yazdım bilokumdaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet biraz karışıktı ama çizimleri çok hoştu. Koşuyorum hemen bloğuna! :))

      Sil