Light Pink Pointer

8 Aralık 2020 Salı

Kızıl | Kitap Yorumu

 Hepinize selamlar. Bugün sizlere Stefan Zweig’in yazmış olduğu “Kızıl” isimli kitabı inceleyeceğim. Umarım bu incelememden hoşnut kalırsınız. Uzatmadan incelememe geçiyorum.

Ne anlatıyor?

Bertold Berger isimli üniversite öğrencisi tıp öğrenimini görmek üzere Viyana’ya gelir. Ama Viyana’ya gelirken kurduğu hayaller ile geldiğinde gördükleri arasında oldukça büyük bir fark vardır. Viyana’da oldukça yalnızdır ve işler hiç de istediği gibi gitmiyordur. Her şeyi koyuvermiştir hatta büyük hayallerle sıkı sıkı sarıldığı tıp eğitimine bile. Ta ki bir kız çocuğunun Kızıl isimli hastalığa yakalanana kadar. Kıza yardım etme düşüncesiyle kendine gelir ve silkelenmesi gerektiğini anlar…

Benim düşüncelerim neler?
“Kızıl” toplum tarafından dışlanmış ve karanlık tarafından yutulmuş bir kişiliğin kendi içerisindeki iç çatışmasını ve psikolojisini ele alıyor. Viyana’ya büyük hayallerle gelen ama korkularının ve endişesinin arkasına saklanan Berger’in gün geçtikçe her şeyden elini ayağını çekişini ve eski günleri özleyişini Stefan Zweig her zamanki gibi oldukça hoş bir şekilde kaleme almış. Başarılı bir şekilde karakterin psikolojisini yansıttığını düşünüyorum. Sadece Berger'in yaptığı bazı şeyler benim doğrularıma ters düştüğünden Berger karakterini pek sevemedim. Yine de işlenişi ve ele alınışıyla oldukça başarılıydı.

Siz daha önce “Kızıl” isimli kitabı okudunuz mu? Okuduysanız sizin düşünceleriniz neler?

İncelememi okuduğunuz için teşekkür ederim. Kendinize çok dikkat edin, sevgiyle kalın…

Bu kitaba puanım: 9/10

 

6 yorum:

  1. Merhaba depresif patates :) Blogunu ilgi çekici buldum gerçekten. Yazılarını okumayı da çok sevdim. Daha çok kitap önerisi yap lütfenn. Sağlıcakla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Bu güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Kendinize çok dikkat edin siz de sağlıcakla kalın... :)

      Sil
  2. heey zweig okuyom ben de sırayla bunu okumadım dahaa :) ayy yaa seni tekrar görmek ne güzeel :) çok iyi kitaplar seçip okuyon sen her zamaan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim deep, çok mutlu oldum. Zweig yeni yeni okumaya başladım. Zweig'den önerebileceğin başka kitaplar varsa okumayı çok isterim. Sevdiğim bir yazar oldu kendisi.:))

      Sil
    2. bilinmeyen bir kadının mektubu
      bir kadının hayatından yirmidört saat
      kendileri ile savaşanlar
      üç büyük usta

      bunları okudum şimdi aklıma gelen, hepsi de iyi, son ikisi biyografi, yazarları tanımak için çok iyi kitaplar yaaa :)

      Sil
    3. Hemen okunacaklar listesine ekleyeyim. Daha okunacak çok kitabım var ama bitirince alırım belki. Çok teşekkür ederim önerilerin için! :))

      Sil