Light Pink Pointer

9 Aralık 2020 Çarşamba

Benjamin Button’ın Tuhaf Hikâyesi | Kitap Yorumu

 Hepinize selamlar. Bugün sizlere F. Scott Fitzgerald’ın “Benjamin Button’ın Tuhaf Hikâyesi” isimli kitabını inceleyeceğim. Umarım bu incelememden hoşnut kalırsınız. Uzatmadan incelememe geçiyorum.

Ne anlatıyor?

Roger Button ile eşi üst tabakadan önemli kişiliklerdir. Günün birinde Bayan Button hamile kalır ve doğum yapmak için hastaneye giderler. Doğum gerçekleştikten sonra çocuklarını görmeye giderler ama görmeyi umdukları şey ile gördükleri arasında dağlar kadar fark vardır. Karşılarındaki bir bebek değil sakallı, ak saçlı bir yaşlıdır. Çift, bu saçmalığın ne olduğunu anlayamaz ve daha sonradan ismini Benjamin koyacakları yeni doğan “yaşlı adamı” alıp eve giderler. Zaman geçtikçe bu durum aileye normal gelmeye başlar. Ama bu gerçekleşen tuhaf durum ortadan kalkmaz çünkü Benjamin Button ilerleyen zamanlarda normal insanlarda olacağının tersine gençleşmeye başlar. Böylece işler Benjamin için oldukça karışır. 

Benim düşüncelerim neler?

Scott Fitzgerald bu kitabında her yaşın kendine özgü düşünceleri, davranışları ve hobileri olduğunu; yaşın kişilik üzerindeki önemine vurgu yapmıştır. Başarılı bir şekilde işlediği bu hikâyesi sadece kitapla kalmayıp aynı zamanda filme de uyarlanmıştır.

Akıcı bir dili vardı oldukça da ince bir kitap. Okumanızı kesinlikle tavsiye ediyorum.

İncelememi okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Kendinize çok iyi bakın, hoşça kalın…

Bu kitaba puanım: 10/10

 

4 yorum:

  1. tam puan vermişsin. filmi iyiydi demek ki kitabi daha iyiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok severek okudum. Yaşlara göre hareketlerin değiştiğini çok güzel anlatmış. Belki ben de zaman bulduğumda filmini izlerim. :)) Kucak dolusu sevgiler! <3

      Sil
  2. Kitabı semiştim, filmi de iyiydi bence.

    YanıtlaSil