Light Pink Pointer

19 Nisan 2020 Pazar

Cinder | Kitap Yorumu

Hepinize selamlar! Bugün sizlere Marissa Meyer’ın yazdığı “Cinder" kitabını inceleyeceğim. Umuyorum ki beğenirsiniz. Sizi daha fazla bekletmeden incelememe geçiyorum.

Ne anlatıyor?

Cinder, üvey annesi Adri ve 2 üvey kız kardeşi Peony ve Pearl ile yaşamaktadır. Ama Cinder normal biri değildir. Cinder bir Sayborg’tur. Yani yarı insan yarı robot gibi bir şeydir. Sayborg olduğu için de sürekli yalnız ve dışlanmaktadır. Üvey kardeşleri ve üvey annesi Adri’de Cinder’ı köle gibi çalıştırmaktadırlar.

Tüm dünyayı istila eden veba hastalığı Cinder’ın yaşadığı Doğu Ulusları’nı yani Yeni Pekin’i de avucuna almıştır. Aynı zamanda Ay’da yaşayan ve çeşitli yetenekleri olan bu kimselere Aylılar denmektedir. Aylılar, dünya için büyük bir tehlikedir. İnsanlar ve androidlerin bulunduğu bu gelecekte aslında görüldüğü gibi birçok sıkıntı hâkimdir.

Sıradan bir mekanik ustası olan Cinder bu kadar olayın içerisinde ne yapacak. Aşkı, bu problemlerin üstesinden gelebilecek mi? Yoksa aşkın da aşamayacağı şeyler var mı?

Benim düşüncelerim neler?

Kitap aşırı güzeldi. Son sayfalara kadar elimde olsa pankartlarla “Prens Kai!” diye gezecektim. Karakterler çok hoş. Cinder gönlümde taht kurmayı başardı. Geleceğimizin Cinderella’sı olarak düşünülebilir Cinder. Olayların gidişatı başarılı bir şekilde işlenmiş.

Cinder kitabını okumak benim için büyük bir zevkti. Cinder karakterinin kendi ayakları üstünde durmaya çalışması ve elinden geleni yapması çok hoşuma gitti.

Kitap çok akıcı ve yalın bir dili var. Okurken zorlanmıyorsunuz. Kapakta bulunan Cinder yazısının parlatılması sanki büyülü bir peri masalı girişini hissettirdiği için ayrı bir bakmaya doyamadım kitaba.

Siz Cinder kitabını okudunuz mu? Siz neler hissettiniz okurken? Beğendiniz mi?

Umuyorum ki incelememi beğenirsiniz. Kendinize çok dikkat etmeniz ve sağlıkla kalmanız dileğiyle!

Bu kitaba puanım: 9/10

Son Yazılarıma bakmak isterseniz: 

https://depresifpatates.blogspot.com/2020/04/parasite-film-yorumu_18.html

*


17 yorum:

  1. Tatlı bir seri gerçekten. Özellikle yazarının çok yaratıcı olduğunu düşünüyorum. Masallardan nasıl insanın aklına böyle bir şey gelir. Takdir ediyorum kendisini. Ben serinin sadece 3 kitabını okudum ama ikisi de oldukça etkileyiciydi. Bu kitap hakkında söylediklerine katılıyorum. Prens Kai!!!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim sevgili Gonca! :)
      Evet gerçekten de çok tatlı bir seri. Diğer kitaplarını okumadım ama 1. kitabından anlaşıldığı üzere çok hoş. Prens Kai kalp kalp kalp ^^ :D
      Yorumun için tekrardan çok teşekkür ederim! Kendine çok iyi bak kucak dolusu sevgiler!

      Sil
  2. Yorumun için çok teşekkür ederim sevgili İlkay! :)
    Ben daha ilk kitabını okudum ama okumam gereken kitaplar bitince tüm seriyi almayı düşünüyorum. Cress'i okuyunca Kaptan Thorne'u tanıyacağım :)
    Yorumun için tekrardan çok teşekkür ederim! Kendine çok iyi bak musmutlu kal!

    YanıtlaSil
  3. ooo masalardan esinlenilerek ortaya çıkarılan yeni şeylere bayılıyorum bunu okumalıyım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ediyorum! :)
      O zaman umuyorum ki okursanız çok beğenirsiniz bu kitabı. Kendinize dikkat etmeniz ve kucak dolusu sevgilerle kalmanız dileğiyle! :)

      Sil
  4. yazdım bir yere okunacaklar listsine eklendi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ediyorum! :)
      Umarım ki çok beğenirsiniz bu kitabı. Kendinize iyi bakmanız ve sevgilerle kalmanız dileğiyle! :)

      Sil
  5. Çok uzun zamandır seri halde rafımda duruyor. Bir türlü okuma fırsatı bulamadım. Yorumun bende daha çok merak uyandırdı. Teşekkür ederim! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben bu güzel yorumun için çok teşekkür ederim! :)
      Umarım okuyunca çok beğenirsin. Pişman olmayacağına eminim! :)
      Kendine iyi bakman ve koskocaman sevgilerle kalman dileğiyle!

      Sil
  6. Ben de severek okumuştum. Masalları bu şekilde kurgulama fikri çok hoşuma gitti. :)
    Seriyi henüz bitirmemiş olsam da favorilerim arasında olduğunu söyleyebilirim şimdiden. :) ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ediyorum! :)
      Senin incelemende görmüştüm bu kitabı. Ben de hop aldım hemen. Bayağı da sevdim doğrusu. Dediğin gibi masalları bu şekilde kurgulama fikri gerçekten de çok hoş. :)
      Umuyorum ki seriyi ikimiz de çok severiz. Kendine çok çok iyi bakman ve koskocmana sevgilerle kalman dileğiyle! :)

      Sil
  7. oooo şimdiden sevdim bilenee :) karantina sonrası alıp okuyacaklarımdan oldu hıhıms :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim deep!! :)
      Bakalım okuyunca sevecek misin. Umarım çok seversin. Kendine çok iyi bakman ve kucak dolusu koskocaman sevgilerle kalman dileğiyle! :)

      Sil
  8. Oo! Vebalı kitap mı okunmalı o zaman..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ederim! :)
      Şu sıralar okumak için uygun bence. Okursanız umuyorum ki çok beğenirsiniz. Kendinize iyi bakmanız ve sevgiyle kalmanız dileğiyle!

      Sil
  9. Cinder'ı okudum ancak sonunun tam olarak gelmesini ve prens Kai'nin Cinder'ın Prenses Selene olduğunu öğrenmesini çok isterdim :'(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her ne kadar bu umutla kitabın sonunu getirsek de serinin diğer kitapları da oldukça güzel. Kesinlikle tavsiye ederim. :)

      Sil