Light Pink Pointer

29 Nisan 2020 Çarşamba

Gecenin Hikâyesi Aylema | Kitap Yorumu


Hepinize selamlar. Bugün sizlere Nagihan Gökçe Kabal’ın yani daha çok bilinen adı ile N.G. Kabal’ın yazdığı “Gecenin Hikayesi Aylema” kitabını inceleyeceğim. Daha fazla sizi bekletmeden incelememe geçiyorum.

Ne anlatıyor?

Maya Efnan, kuzeni Dila ve Babaannesi dışında kimsesi olmayan 18 yaşında bir genç kızdır. 2 ya da 3 kişi dışında samimi olduğu pek kimse yoktur.

Yaşadığı küçük kasabada 2 ayrı grup vardır. Bağımlılılar-yani diğer bir değişle Soğuklar- ve Avcılar. Avcılar genellikle şehri Soğuklardan koruyan bireylerdir.

Maya normal bir günün akşamında geçmeye çalıştığı köprüde düşmek üzereyken bileğinden tutup onu kurtaran kişi tarafından bütün hayatı tepetaklak olur. Bu kişi Ayaz Tolunay’dır. İlerleyen günlerde Maya hiç istememesine rağmen Avcı olarak seçilince Avcıların eğitim gördüğü Akademi’ye gitmek durumunda kalır. Delicesine âşık olduğu Doruk Ilgaz ise Akademi’de önemli bir pozisyona sahiptir. Akademi’de vermek durumunda olduğu bir kararla daha önce kimsenin başına gelmemiş bir şeye imza atan Maya Efnan’ın, hayatının ellerinden kaymasını izlerken verdiği iç ve dış savaşın yanında Avcılar ve Soğuklar’ın da arasında bir rekabet başlayınca işler iyice karmaşık bir hal alır…

Benim düşüncelerim neler?

Objektif bir şekilde bu kitabı eleştireceğim. Kitapta hoşuma gitmeyen çok fazla şey oldu. Okurken bunların üstünde çok durmadım ama kitabı bitirdikten sonra üstüne düşününce rahatsız olduğum şeylerin bir hayli fazla olduğunu fark ettim. Rahatsız olduğum şeylerden bir tanesi diğer okurların da rahatsız olduğu gibi Maya’nın Doruk’a olan “bağımlılığı”. Buna aşk demek istemiyorum çünkü bana kalırsa Maya’nın Doruk’a olan hisleri aşk adı altında artık barındırılamaz. Bu daha çok artık insana zarar veren bir bağımlılık halini almış durumda ve ben bunları kitapta okurken doğruyu söylemek gerekirse aşktan soğudum. Aynı zamanda olay örgüsü bana kalırsa çoğu yerde hızlı geçilmiş. Hızlı geçilen olayların daha uzun anlatılmasını beklerdim.


Maya’nın “kötü kız” havaları da beni rahatsız etti. Kitabın cümlelerinden o kadar depresiflik akıyor ki bir yerden sonra gına geldi açıkçası.  

13-17 yaş arasının genel olarak hoşuna gidebilecek bir kitap ama bana kalırsa kitap o kadar da aman aman harika değildi. Sadece akıcıydı. Başka bir şey söyleyemem. Örneğin şimdi 25 yaşında biri bunu okumaya kalksa büyük ihtimalle yarısına gelemeden bırakır. Çıtır çerezlik bir gençlik romanıydı. Önerir misin deseniz maalesef ki pek önerebileceğimi söyleyemem. Belki okuyanlar benden daha çok beğenmiştir bilemiyorum ama beğenenlere saygım sonsuz elbette.

Bu incelememi okuduğunuz için teşekkür ediyor ve sevgilerimi gönderiyorum!

Bu kitaba puanım: 3/10

Alıntılar

“Güçlü bir karakterin olması hakkında bir şeyler biliyordum. Güçlü biri olduğunuz zaman insanlar ilk önce sizden vazgeçiyorlardı. Güçlü olduğunuz zaman canınızı yakmaktan çekinmiyorlardı. Canınız yanmaz diye düşünüyorlardı ancak güçlü olmanın yalnızca başa çıkmak olduğunu ben çok iyi biliyordum.”

“Karanlığı güneş battıktan sonrası sanmak ne büyük yanılgı, karanlık geceden daha büyükken.”

“Duymak istediğinizi söylemedikleri taktirde doğrular çok da önemli değildir ama insanların çoğu bunu kabullenmez.”

“Büyüleyici güzelliklerin ardında hep keskin acılar gizliydi.”


10 yorum:

  1. son zamanlarda bu tarz kitaplar arttı mı yoksa bana mı öyle geliyor? bağımlılık gereksiz şiddetli aşk.. can sıkmaya başladı bu konu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ederim! :)
      Evet son zamanlarda böyle kitaplar artmış durumda. Gereksiz şiddetli aşk bir yerden sonra insanı bunaltıyor doğrusu. Yorumunuz için tekrardan teşekkür ediyor, sevgiler
      gönderiyorum! :)

      Sil
  2. Ben de yazarın Biri Sizi Düşünüyor kitabını okudum. Pek beklentim yoktu ama kurgusal açıdan beni çok etkiledi. Bahsettiğin depresif hava bu kitabında da vardı ama genel düşününce beni çok fazla rahatsız etmedi. Diğer kitaplarını merak ediyordum ama sanırım bu serisi pek bana göre değil. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim! :)
      "00.00 Biri Sizi Düşünüyor" kitabını doğrusu okunacak kitaplarım bittikten sonra almayı düşünüyorum çünkü herkes çok övmüş. Gecenin Hikayesi serisini ben pek beğenemedim ama elbette bu benim kişisel görüşlerim :)
      Yorumun için tekrardan çok teşekkür ediyorum. Kendine çok iyi bak kucak dolusu sevgiler!

      Sil
  3. Hmm.. Ben sıkılabilirim o zaman okurken.. Yorumunu dikkate alacağım mutlaka. Emeğine sağlık Eylül'cüğüm :)
    Kendine çok iyi bak. Kocaman sevgilerimle❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim sevgili Akela! :))
      Elbette kişiden kişiye değişir ama bence 13-17 yaş için daha uygun bir kitap :) Yorumun için tekrardan çok teşekkür ederim sen de kendine çok iyi bak benden de bir o kadar kocaman sevgiler! ♥

      Sil
  4. Aslında Doruk ve Mayanın olayı çok daha farklı bir olay ve Mayanın Doruku yada Doruk'un Mayayı onlarca kez bıraktığını görüyoruz, Mayanınki sadece doğduğu andan beri yanında olan bir adama sevmek, Maya ne zaman düşse Doruk hep orada olmuş, Mayaya birşey olsa ilk koşan doruk olmuş, Mayanın kimsesi yokken Doruk onu sahiplenmiş, okumadan bunları anlamanizi beklemiyorum tabii ki ama sanki biraz on yargılı gibi geldiniz...

    YanıtlaSil