Light Pink Pointer

23 Nisan 2020 Perşembe

The Book Of M | Kitap Yorumu


Hepinize selamlar! Bugün sizlere Peng Stepherd’ın yazdığı “The Book Of M” kitabını inceleyeceğim. Eğer kitabın konusunu biliyorsanız incelememin en sonunda bulundurduğum “Benim düşüncelerim neler?” kısmına bakabilirsiniz. Daha fazla uzatmadan incelememe geçiyorum.

Ne anlatıyor?

Günün birinde Hindistan’da bir adamın gölgesini kaybetmesi üzerine tüm olaylar başlar. İlk başta bu gölge kaybetme olayı fazlasıyla havalı ve kutsal bulunsa da sonrasında hesap etmedikleri bir şey ortaya çıkar.

Gölgesini kaybedenler, anılarını ve bildikleri her şeyi unutmaya başlarlar.

Bu olay tüm dünya geneline yayılmışken Ory ve karısı Max eskiden dolu olan ama bu olay sonrasında bomboş kalan bir otelde yaşamlarını sürdürmeye çalışmaktadırlar. Şu ana kadar gölgelerini koruyabilmişlerdir. Peki, bu çok uzun sürecek mi?

Max ve Ory’i bekleyen tehlikeli bir yolculuk vardır. Bu yolun sonu nereye gitmektektedir?

Aşk, bu korkutucu olayı durdurabilecek mi? Aşk, hatıralara tutunmaya yardım edebilecek mi?

Benim düşüncelerim neler?

“The Book Of M” kitabına başlarken fazlasıyla umutluydum. Çünkü neredeyse herkes bu kitabı beğenmişti. Ama ben kitabı o kadar çok sevmedim. Sevdim ama öyle aman aman sevmedim. Normal bir kitaptı benim için. Kurgusu çok hoştu. Ama nedeni bilinmezdir ki bence birtakım eksikler vardı. Bu eksikleri yazarın ilk kitabı olmasına bağlasak bile yine de rahatsız olduğum şeyleri sizinle paylaşmak istiyorum.

Özellikle kitabın ilk kısmında bulunan +18 içerikler kitabı kötü kılmış. Neyse ki yazar bu durumu çok uzatmamış. Aynı zamanda betimlemelerde eksiklik olduğunu düşünüyorum. Karakterleri kitap boyunca kendi kafamdan uydurmak durumunda kaldım çünkü kitabın neredeyse hiçbir yerinde karakterlerin dış görünüşünü pek bilemiyoruz. Sonlara doğru az da olsa bir fikrimiz oluyor ama yine de karakterlerin daha iyi tanıtılmasını beklerdim. 

Kitabın iyi yönlerinden bir tanesi de kitabı birçok karakterin gözünden okuyoruz ve bu karakterlerin yolları bir şekilde kesişiyor. Bu çok hoştu. Birden fazla gözle olaylara bakmak gibiydi. Bana kalırsa bir yazarın ilk kitabına göre gayet hoştu. Ben mi beklentimi çok yüksek tuttum bilemiyorum ama hayal kırıklığına az da olsa uğradım. Yine de beğendiğim bir kitap oldu.

Bu kitaba puanım: 6/10

Umuyorum ki bu incelememi beğenirsiniz. Siz daha önce “The Book Of M” kitabını okudunuz mu? Sizin düşünceleriniz neler?

Kendinize çok iyi bakmanız ve huzurla kalmanız dileğiyle!

Alıntılar

“Sahip olmadığın bir şeyi özleyemezsin, öyle değil mi?”

“Bir hatıranın beyinden silinmesi ile kalpten silinmesi arasında fark var. Anılar, senin için ve olduğun kişi için ne kadar fazla anlam ifade ederse, kalp de unutmakta o kadar zorlanıyor.”

“Cahilin hakaretine kulak asılmaz.”

11 yorum:

  1. Bir çok karakterin gözünden anlatması gerçekten iyi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ediyorum! :)
      Evet bu özellik kitabı çok hoş kılıyor. Okursanız eğer umarım ki beğenirsiniz! Kendinize çok dikkat edin ve sevgilerle kalın! :)

      Sil
  2. Yorumun için çok teşekkür ederim sevgili İlkay! :)
    Bir ara bayağı bir konuşuldu bu kitap belki de oradan duymuşsundur. :))
    Yorumun için tekrardan çok teşekkür ediyorum kendine çok çok dikkat et koskocaman sevgilerle!

    YanıtlaSil
  3. Konusu ilginçmiş. Filmi bile yapılabilir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ederim! :)
      Hatta bence filmi yapılsa daha güzel olabilirmiş. Ama yine de hoş bir kitaptı. Yorumunuz için tekrardan teşekkür ediyorum, sevgiler saygılar

      Sil
  4. Türü fantastik sanırım? Kitabın konusu aşk dışında bir şey olduğunda içeriğe aşk ve cinsellik eklemek bana da çok saçma geliyor. Yazar kitabı yazarken ne amaçla yazmış ki? diye düşündürtüyor. Bu kitabı herkes çok övüyordu. Ne yalan söyleyeyim ben de merak ediyordum. Lakin içeriği dediğin gibiyse eğer okumayacağım. :| Teşekkürler yorum için! ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ediyorum! :))
      Fantastik diyebiliriz evet. Size o kadar çok katılıyorum ki... Kitaba böyle şeyler ekleyince kitaptan fazlasıyla soğuyorum. Yorumumdan fazla etkilenmenizi istemem belki de siz seversiniz ama ben çok sevdiğimi söyleyemeyeceğim :))
      Asıl ben çok teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için! Kendinize çok iyi bakın koskocaman sevgilerle!

      Sil
  5. Ben de kitap hakkında çok fazla olumlu yorum görünce okumak istiyordum ama itiraf edeyim bu kadar kişi beğenince de bir tık şaşırmıştım. Gerçek üstü gibi geliyor. Samimi yorumun için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ediyorum sevgili Gonca! :))
      Evet aslında dediğin gibi böyle çok sevilince kendi kendime şey diyorum "Yorumlar güzel hoş ama çok etkilenme Eylül belki de sen sevmezsin." ve bu kitapta da öyle oldu. Büyük umutlarla başlayıp hayal kırıklığıyla bitirdim. Yine de okunabilir bir kitaptı. :))
      Asıl ben teşekkür ederim bu şirin yorumun için! Kendine çok iyi bak kucak dolusu koskocaman sevgiler!

      Sil
  6. hımm okumayım bunu. ama gölgesini kaybetmek ne hoş buluş, ruhunu kaybetmek gibi yaniii :) iyisin de miii, ser mi çalışıyon seeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim deep! :)
      Gölgeyi kaybetme fikri gerçekten de çok hoş ama maalesef ki iyi bir şekilde kurgulanmamıştı. İyiyim ben de ödevlere aynen devam! Yorumun için çok teşekkür ediyor ve sevgiler gönderiyorum!

      Sil