Light Pink Pointer

8 Nisan 2020 Çarşamba

Kumarbaz | Kitap Yorumu


Hepinize selamlar! Bugün sizlere Okuyan Muggle’ın bloğunda gördüğüm ve incelemesini beğenerekten istettiğim bir kitabın incelemesini paylaşacağım. İnceleyeceğim kitap başlıktan da anlayacağınız üzere Fyodor Mihayloviç Dostoyevski’nin “Kumarbaz” kitabından başka bir kitap değil. Daha fazla uzatmadan incelememe geçiyorum!

Ne anlatıyor?

Aleksey İvanoviç, Rus bir ailenin yanında öğretmendir. Ama bu ailenin içi hafiften karışıktır. Ailenin başı bir nevi babası olan General, onun üvey kızı Polina, borçlu oldukları Des Grieux, İngiliz olan Bay Astley, para için General ile evlenecek olan Matmazel Blanche ve ölüp kendilerine miras bırakacaklarını düşündükleri de bir babaanne ile olay örgümüz ilerliyor.

Aleksey İvanoviç ise küçümsenen ve alay edilen bir tiptir. Hırslıdır ve kendisiyle alay edip onu küçük gören Polina’ya delicesine âşıktır. Polina’ya olan aşkını ona kanıtlamak için elinden ne geliyorsa yapar.

Bir gün Polina açıklayamadığı bir nedenden dolayı Aleksey İvanoviç’ten yardım ister. Polina’nın isteği Aleksey’in onun için kumar oynamasıdır. Aleksey ilk başta diretse de sonrasında kumar oynamaya gider ve bu kazanma tutkusu alır başını gider.

Bu, parasıyla birlikte aşkını da kumar masasına yatıran bir adamın hikâyesi… 

Benim düşüncelerim neler?

İlk başta olay örgüsünü yakalamakta zorlandım. Aslında tam olarak zorlanmak denmez. Yani olayları anlıyordum ama tamamıyla bir bütün oluşturmakta zorlanıyordum. Ama kitap bitince tüm taşlar cuk diye kafama oturdu. Kitap fazlasıyla akıcıydı. Dili hiçbir şekilde yormuyor. Kelimelerin özenle seçildiği çok belli.

Etkileyici bir hikâyeydi. Hırsın gözü kör ettiği ve kazanma tutkusunun her şeye galip geldiği bu romanı kesinlikle okumalısınız. Okuduğum ilk Dostoyevski kitabıydı. Bazı yerleri pek iyi bulmadım ama onun dışında gayet de okunabilir bir kitaptı.

Okursanız umarım siz de çok beğenirsiniz bu kitabı. Kendinize çok ama çok iyi bakın sağlıcakla ve sevgiyle kalın!

Bu kitaba puanım: 6/10

Alıntılar

“İyi de eğer ona duyduğum aşktan rahatsız oluyorsa, neden kendisine bundan söz etmemi yasaklamıyordu?”

“Kazanç ve çıkar tutkusunun her zaman çirkin olup olmadığı apayrı bir sorun”

“Başkalarının önünde ezilip büzülmeden, gönlünün dilediği gibi davranmaktan daha güzel bir şey yoktur. Hem insan ne diye kendi kendini aldatsın ki? Boş kafalılara özgü yersiz bir çaba bu.”

19 yorum:

  1. Eylül seni bir klasik okurkan görmek bwni mutlu etti.Dostoyoveski sevdiğim bir yazar Ama kumarbazım okumamıştım.Bir kenara yazdım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorumunuz için çok ama çok teşekkür ederim! :)
      Evet klasik okumaya başladım ve bundan dolayı da çok mutluyum. Güzel yazarlarla başlamak benim için iyi oldu. :)
      Eğer okursanız umarım ki çok beğenirsiniz! Kendinize lütfen çok dikkat edin, sağlıcakla ve sevgiyle kalın! :)

      Sil
  2. Bu kitabı okuyalı yıllar oldu. en sevdiğim yazarların başında gelir Fyodor amca, (evet bahsehederken ona amca derim. ) Yeraltından Notlar Dostoyevski de iyi bir başlangıç olabilirdi. istersen bundan sonra ona bakmanı tavsiye ederim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok ama çok teşekkür ederim! :)
      Fyodor Amca şimdiden benim gönlümde taht kurmayı başardı :D
      Şu an okunacak 15 kitabım daha var. Karantina var diye kitap stoğu yapmıştım okurum diye :) Onlar biter bitmez Yeraltından Notlar kitabını internetten isteteceğim. Öneriniz için çok teşekkür ederim! :)
      Yorumunuz için tekrardan çok teşekkür ediyorum. Kendinize çok iyi bakın, kucak dolusu koskocaman sevgiler, saygılar! :)

      Sil
  3. Dostoyevski sevdiğim yazarlardan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ederim! :)
      Ben ilk defa Dostoyevski okudum pek de beğendim. Bundan sonra diğer kitaplarını da alırım mutlaka. :)
      Kendinize iyi bakın sevgiler, saygılar!

      Sil
  4. Yorumun için çok teşekkür ederim sevgili İlkay! :)
    Dostoyevski'nin başka bir kitabını henüz okumadım ama "Suç ve Ceza" kitabını biliyorum. Depresif demek ki diğer kitapları... Ben de Depresif Patates'im okurum sanırım :D
    Umarım okuyunca çok beğenirsin. Kendine çok iyi bak kucak dolusu sevgiler ve şimdiden iyi okumalar! :)

    YanıtlaSil
  5. Benim de kütüphanemde okunmak için sırasını bekliyor :) Şu sılarak okuyamadığım için elime çıtır çerez kitaplar almayı tercih ediyorum genelde ama bu dönem bitince okurum bu kitabı mutlaka :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Gonca! :)
      Şu sıralar edebi eserleri okumak zorlaşıyor. Malum dünyanın durumu. Çerezlik kitaplar da burada devreye giriyor desene :)
      Umarım okuyunca çok beğenirsin. Seni çok seviyor, bolca sevgiler gönderiyor ve şimdiden iyi okumalar diliyorum! :)

      Sil
  6. okuma listeme ekledim , mutlaka okuyacağım teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar! :)
      Umuyorum ki okuduğunuz zaman çok beğenirsiniz. Dostoyevski çok iyi bir yazar, bundan dolayıdır ki beğeneceğinizi düşünüyorum.
      Sevgiler, saygılar! :)

      Sil
  7. Alıntılar çok hoşmuş. En kısa zamanda okumak istiyorum. Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar!
      Evet alıntılar benim de hoşuma kaçtı :) Umarım okuyunca çok beğenirsiniz. Kendinize çok iyi bakın sevgiyle, sağlıkla ve
      mutlulukla kalın! :)

      Sil
  8. heey biliyon muuu bu dosto kendisi de fena kumarbazmış. romanlarını hep kumar borçları için yazmış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam deep! :)
      Evet duymuştum. Okuyan Muggle'ın yazısında ilk defa duymuştum bunu. Bu durum kitabı daha etkileyici kılıyor aslında. Dostoyevski'nin dünyasına giriyormuşum gibi hissettim. :)
      Yorumun için çok teşekkür ederim deep! Kendine çok iyi bak kucak dolusu koskocaman sevgiler!

      Sil
  9. Dostoyevskinin daha önce bir kitabını okumadım. Belki bu ilk olabilir.
    Özellikle paylaştığın birinci alıntı çok hoşuma gitti. Bahsi geçen aşkı merak ettim doğrusu. Okuduğumda düşüncelerimi buraya yazacağım. Paylaşım için teşekkürler. Emeğine sağlık. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar! :)
      Ben de daha önce Dostoyevski'yi hiç okumamıştım. Kumarbaz benim için de ilk oldu. Alıntıyı ben de çok beğendim ama kitaptaki aşk beni etkilemekten çok hafiften sıktı. Polina karakterinin halleri ve benzeri durumlardan dolayı. Ama yine de çok hoş bir kitaptı. :)
      Umarım okuyunca çok beğenirsiniz. Düşüncelerinizi merakla bekliyorum. Saygılar!

      Sil
    2. Ben yinede merak ettim (:
      Anlatımın ilgimi çekmeyi başardı. Okuduğumda bloguna yazacağım. Tekrar teşekkürler (:
      Saygılar benden...

      Sil
    3. İyi okumalar o halde!

      Sil