Light Pink Pointer

5 Nisan 2020 Pazar

Fil Saati | Kitap Yorumu


Hepinize selamlar selamlar selamlar! Bugün sizlere Mor Düşler Kitaplığı’nın harika önerisi üzerine çok güzel bir kitabı inceleyeceğim. Tuğba Sarıünal’ın kaleme aldığı “Fil Saati” adlı kitabı sizi daha fazla bekletmeden incelemeye geçiyorum!

Ne anlatıyor?

Annesi ve babası katil olarak suçlanan ve bundan dolayı yurda yerleştirilen Eren Saygın daha 8 yaşında olmasına rağmen yaşadığı olaylardan dolayı fazlasıyla hayat deneyimi edinmiş bir çocuktur.

Güneş ise bir psikologdur. Tek başına yaşayan bir çocuk psikoloğu.

Güneş bir gün kitap satan bir mağazaya girer. Orada Dünya isimli bir adamla tanışır ve sohbete dalar. Adamın teklifi üzerine bir yerlerde oturup laflamaya gitmek üzere mağazadan çıkarlarken Dünya, Güneş’in gözlerinin önünde bir silah ile vurulur.

Bu olay yüzünden sorguya alınan Güneş, komiser Merih tarafından sorgulanır. Aynı zamanda olay yerinde bulunan kurşundan anlaşıldığı üzere bu olay Eren’in babasının cinayet işlediği kurşunla aynıdır. Yani Eren’in babası Dünya’yı vurmuştur.

Aynı zamanda kurbanlarını öldüren Eren’in babası arkasından bir takım ipuçları, bilmeceler bırakıyordu. Polis olayın iyice derinlerine inmeye başlayınca aslında bu olayın hiç de normal biri tarafından yapılamayacağını anlar ve bildikleri şeyleri unutarak yol almaları gerektiklerini kavrarlar…

Benim düşüncelerim neler?

Kitap tek kelimeyle efsaneydi! Her bir sayfasını “Sonra ne olacak?” diyerek çevirdim. 2 günde bitti kitap. Kitap fantastik, bilimkurgu ve polisiye havasındaydı. Türkiye’den bu tür kitaplar çıkması beni çok mutlu ediyor. Tuğba Sarıünal ise eşsiz bir yetenek. Kitabı okumaya başladığınızda yazarın kurgu üzerine çok düşündüğü ve her şeyi planlı bir şekilde yaptığı anlaşılıyor. Yani kitabın her bir sayfası emek kokuyor.

Kitabın dili zorlamıyordu ve fazlasıyla akıcıydı. Bilimsel açıklamalar bile beni sıkmadı. Sonundan anladığım kadarıyla devam kitabı gelebilir. Yani umarım gelir.

Beni böyle harika bir kitapla tanıştıran Mor Düşler Kitaplığı’na çok teşekkür ediyor ve buradan ona öpücükler ve sevgiler gönderiyorum. Umarım bu büyük bir zevkle okuduğum kitap için yaptığım incelemeyi beğenirsiniz. Kendinize çok iyi bakın musmutlu kalın!

Bu kitaba puanım: 10/10

Alıntılar

“Her kaybedişten bir arayış doğmaz ama her buluş başka bir yokluğun habercisidir. İnsan çoğu zaman dünyanın hâkimi, bazen de küçük bir anın eseridir.”

“Yokluk insanın kendi değerlerine has olmadığında çabucak unutulur, başkasının sahip olamadıkları başkasının ismi kadar yer etmezdi beynimizde.”

“İnsan erken yaşlarda dünyayı, orta yaşlarda kendini, ilerleyen yaşlarda da kendi dünyasını keşfederdi.”

“Ruhunla süpür sevgilinin kapısının önünü. Ancak o zaman aşkı bulursun.”

“Hıyarların, hamhalat heriflerin işi değildi. Aşk eşittir sevgili değil, iki kişilik de değil, çok kişilikti. Bütün dünyayı düşman belleyip Leyla’yı sevmek değil, Leyla’da bütün insanlığı sevmekti.”

“Ateşin önünde üç kelebek vardı. Birincisi ateşe yaklaştı ve ‘Ben aşkı bilirim…’ dedi. İkincisi ateşe kanadını değdirdi ve ‘Ben aşkın nasıl yaktığını bilirim…’ dedi. Üçüncüsü kendini ateşe attı ve kül oldu. Aşkın ne olduğunu ondan başkası bilmiyordu.”

“İnsanoğlunun en büyük korkuları bilinmezlikten beslenir.”

“Zamanla değişmiyoruz belki de zamanla daha fazla kendimiz oluyoruz sadece.”

23 yorum:

  1. Okumadığım bir kitap, yorumlarınız gayet güzel mutlaka alıp okuyacağım teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için! :)
      Okuduğunuzda umarım ki çok beğenirsiniz. Kendinize çok iyi bakın sağlıcakla ve sevgiyle kalın! :)

      Sil
  2. alıntılar çok güzelmiş kitabı merak ettim fırsat olursa okuyabilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar! :)
      Alıntılar gerçekten de çok hoş. Alırsanız umarım çok beğenirsiniz. Kendinize çok iyi bakın sevgiyle, saygıyla ve mutlulukla kalın! :)

      Sil
  3. Kitabı daha önce duymamıştım ama ben de alıntıları sevdim. Bu sıralar akıcı kitaplara ihtiyacımız var :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ederim! :)
      Alıntılara ben de bayıldım. Şu karantina günlerinde bu kitap çok iyi geldi. :)
      Yorumunuz için tekrardan çok teşekkür ederim. Kendinize çok iyi bakın sağlıkla ve sevgiyle musmutlu kalın!

      Sil
  4. Son zamanlarda sıkça gördüğüm bir kitap ve sende beğenmişsin. Merakım iyice arttı doğrusu. Elimdeki kitaplar bitince alışveriş listeme ekleyebilirim. Bu güzel tanıtım için teşekkürler Eylül :)
    Kendine dikkat et lütfen, kocaman sevgiler❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok ama çok teşekkür ederim sevgili Akela! :)
      Umarım ki okuyunca çok beğenirsin. Türkiye'de böyle yazarlarımızın desteklenmesi gerektiğini düşünüyorum. :)
      Sen de kendine çok ama çok dikkat et benden de bir o kadar kocaman sevgiler!!! :)

      Sil
  5. Ablam okuduğunda değişik bir kitap olduğunu ve beyinin yandığını söylemişti ben de okumak istiyorum ama şu sıralar neye elimi atsam beğenmiyorum ühühühühü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim sevgili Gonca! :)
      Hafiften "Neler oluyor ya?" diyoruz ama Fil Saati kesinlikle nefes kesici bir güzelliğe sahip. Valla ben de bu aralar böyleyim. Hiçbir şey yapasım yok. Umarım bu duygudan bir an önce kurtulabiliriz. :)
      Kendine çoooooooook iyi bak kucak dolusu koskocaman sevgiler! :)


      Sil
  6. “İnsanoğlunun en büyük korkuları bilinmezlikten beslenir.”

    Bu alıntıya bayıldım. Güzel okumalar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ederim! :)
      Gerçekten de çok hoş bir alıntı. Kendinize iyi bakın sağlıkla ve mutlulukla kalın! :)

      Sil
  7. Kitabı çook merak ettim. Kelebek ve aşkla ilgili olan söz ne kadar güzelmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ederim! :)
      Kelebekle ilgili alıntıyı başka bir kitapta daha gördüğümü anımsıyorum. Birinin sözüydü ama kimin hatırlayamadım. :)
      Sizde bir merak duygusu uyandırabildiysem ne mutlu bana!
      Kendinize çok dikkat edin sağlıcakla ve sevgiyle kalın! :)

      Sil
  8. Alla allaa ne ilginç konu bu, sevdim, hıhım okunur buuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim deepss!! :)
      Evet oldukça ilginç bir kitap. O kadar güzel ki tek kelimeyle bayıldım :)
      Kendine çok dikkat et, sağlıcakla ve sevgiyle musmutlu kal! :)

      Sil
  9. Takibe aldım sayfanızı merhaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar! :)
      Hoş geldiniz bloğuma. Umarım içeriklerimi seversiniz. Kendinize çok iyi bakın sevgiyle ve saygıyla kalın! :)

      Sil
  10. Yorumun için çok ama çok teşekkür ederim! :)
    Kitabın kapak rengi gerçekten de çok hoş. Sevimli ve cana yakın bir his oluşturuyor. :)
    Umarım okursan çok beğenirsin. Lütfen kendine çok dikkat et, koskocaman sevgiler ve iyi okumalar şimdiden! :)

    YanıtlaSil
  11. Yaa okumuşsun bilee, nasıl sevindim anlatamam. 🤭❤️ beğenmene de ayrıca mutlu oldum şuan.😍😍
    Yorumun da harika olmuş, ben böyle güzel anlatamamıştım. 🤭
    Devamı gelecekmiş, onu da sabırsızlıkla bekliyorum. Denk getirebilirsek eğer birlikte okuyalım canım. ❤️
    Sevgiler, kocaman öpücükler! 😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çooooooooook teşekkür ederimmmm! :)
      Bence sen çok daha güzel bir şekilde yorumlamıştın. 2. kitabın çıkacağına şu an o kadar mutlu oldum ki. Dediğin gibi denk getirebilirsek kesinlikle beraber okumalıyız! :) ♥
      Kendine çok ama çok iyi bak koskocaman sevgiler, kalpler ve öpücükler!!! :)
      ♥ ♥

      Sil