Light Pink Pointer

11 Nisan 2020 Cumartesi

Açlık Oyunları | Kitap Yorumu


Hepinize selamlar! Bu aralar düzenli bir şekilde kitap okuyorum. Yaklaşık 2 ya da 3 gün arayla kitaplarımı bitiriyorum. Bu durumdan fazlasıyla memnunum. Umuyorum ki nazar değmez ve böyle devam eder nisan ayı. :)

Okuduğum kitaplar arasına dün bitirdiğim efsane bir kitabı daha eklemek benim için büyük bir onurdur. Bu efsane kitap Suzanne Collins’in yazdığı “Açlık Oyunları” kitabından başka bir kitap değil! Sizi daha fazla bekletmeden incelememe geçiyorum!

Ne anlatıyor?

Kuzey Amerika’nın yok olması üzerine Kuzey Amerika’nın yerine Panem denilen şehri kurarlar. Panem şehri 12 tane mıntıkadan oluşmaktadır. Bir zamanlar Panem’in Başkent’ine isyan eden bu mıntıkalar yenilgiye uğrayınca Başkent’e bağımlı hale gelirler. Başkent’te bu günlere tarihte Kara Günler adını verir ve bu günlerin unutulmaması için Açlık Oyunları’nı her yıl düzenler. Açlık Oyunları, Başkent’in istediği her şeyi yapabileceği ve mıntıkaların ona bağımlı olduklarını gösterme şeklidir. Hatta 13. Mıntıka bu isyan nedeniyle yok olmuştur.

Açlık Oyunları, bir arenada mıntıkalardan seçilen gençlerin birbirlerini öldürdüğü, aç kaldığı ve tüm Başkent’in sinsiliklerine karşı ayakta kalmaya çalıştığı bir sistemdir.

Katniss Everdeen, 12. Mıntıka’da annesi ve kardeşiyle sefalet içinde yaşamaktadırlar. Katniss en yakın arkadaşı Gale ile mıntıkalarının sınırı olarak çizilen tellerin arkasında yasa dışı avlanma yaparak ve bu avlarını satarak geçinmektedirler. Açlık Oyunları’na gidecek olan 1 erkek ve 1 kızın seçiminin yapılacağı gün, yani hasat günü, gelip çatmıştır. Tüm mıntıkalar meydanlarda toplanır ve kurada kimin adının çıkacağını öğrenmek için beklemeye başlar. Kura sonucu Katniss’in 12 yaşındaki kardeşi Prim çıkınca Katniss daha önce pek kimsenin yapmadığı bir şey yaparak kardeşi Prim yerine gönüllü olur. Böylece Katniss, Açlık Oyunları’na gidecek olan 12. Mıntıkadan ilk kişi olur. 2. Kura gidecek olan erkeği belirler. 2. Kurada çıkan kişi ise Katniss’in hayatını kurtaran ve sonsuza kadar ona minnettar kaldığı kişi olan Peeta Mellark seçilir.

Peki, Katniss tüm olanları yok sayıp tüm mıntıkalardaki yarışmacıları öldürüp hayatta kalabilecek mi? Aşk, ellerin kana bulanmasını engelleyebilecek mi? Daha da önemli bir soru, Katniss hayatta kalabilecek mi?

Benim düşüncelerim neler?

Açlık Oyunları’nı daha önce okumama rağmen geçen ay devam kitaplarını sipariş etmem üzerine 1. Kitabı bir daha okudum. İyi ki de okumuşum çünkü çoğu şeyi unutmuştum.

Açlık Oyunları kitabını 2. Kere okumama rağmen aynı heyecanla, aynı sevgiyle okudum. Kurgu o kadar başarılı ki insanın okudukça okuyası geliyor. 2 günde de bitirdim bu efsane kitabı. Karakterin duygularını fazlasıyla iyi anladığım bu kelimelerde gezinmek benim için büyük bir şerefti.

Tadına doyum olmaz bir kitaptı benim için. Siz Açlık Oyunları’nı okudunuz mu? Okuduysanız sizin düşünceleriniz neler?

Umarım bu kitap yorumumu beğenirsiniz. Kendinize çok iyi bakın, sağlıcakla ve sevgiyle musmutlu kalın!

Bu kitaba puanım: 9/10

Alıntılar

“Bir şeyleri yok etmek yapmaktan çok daha kolaydır.”

19 yorum:

  1. Kitap okuyasım geldi şuan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar! :)
      Okuma isteğinizi uyandırabildiysem ne mutlu bana! Sevgiler saygılar!

      Sil
  2. Günümüzü anlatan bir kitap :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle de denebilir ama bana kalırsa daha çok geleceğimiz gibi. Parçalanan hayatlar, fakirlik, yemek kıtlığı vb. :) Yorumunuz için teşekkür ediyor, saygılarımı gönderiyorum!

      Sil
  3. Bu güzel öneri için teşekkürler. Listeme ekledim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar! :)
      Umarım beğenerek okursunuz. Şimdiden iyi okumalar diliyor, saygılarımı gönderiyorum!

      Sil
  4. Filmini izlemiştim ama kitaplarını okumak için fırsat olmamıştı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam sevgili Gonca! :)
      Umarım kitabını da okuyabilirsin. Kendine çok iyi bakman ve koskocaman sevgilerle kalman dileğiyle! :)

      Sil
  5. ben hiç okumadım açlık oyunlarını belki de çok popüler olduğundan, belki de konusu beni çok çekmediği için. İyi okumalar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar! :)
      Yorumunuz için çok teşekkür ediyorum. Elbette herkesin ilgisini çekmeyebilir. Ama umarım ki karşılaşacak olursanız pişman olmazsınız. Kendinize iyi bakmanız ve sevgiyle kalmanız dileğiyle! :)

      Sil
  6. Önemli bir eser tanıtımı yapmışsınız Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar! :)
      Yorumunuzun güzelliği için çok teşekkür ederim, çok mutlu oldum! Sevgiler, saygılar! :)

      Sil
  7. Selamlar Blogunuzu Takipteyim Sizde blogumu takip edip son yazıma yorum yazarsanız çok ama çok mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar! :)
      Mutlaka bloğunuza bakacağım, teşekkürler! :)

      Sil
  8. Selam sevgili İlkay! :)
    Fazlasıyla başarılı bir distopya zaten. Bir de sendeki yeri de çok özelmiş :) Aslında üstünde düşününce benim de ilk okuduğum distopya denebilir. Ya Labirent ya da Açlık Oyunları hatırlamıyorum ama ilk okuduğum distopya bu ikisinden biriydi :)
    Yorumun için çok teşekkür ederim! Lütfen kendine iyi bak, koskocaman sevgilerle kal! :)

    YanıtlaSil
  9. evet ya bu ilki ne güzeldiii. filmisi deee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim deep! :)
      Evet ya Açlık Oyunları çooooook güzel!!! :)
      Kendine çok ama çok iyi bak koskocaman sevgiler!

      Sil
  10. Yazınız çok detaylı ve güzel olmuş , ben de sizi Açlık Oyunları Dünyası yazıma beklerim https://prismaticdiaries.blogspot.com/2021/03/aclk-oyunlar-dunyas.html

    YanıtlaSil
  11. severim tabiii, catniss i :)

    YanıtlaSil