Light Pink Pointer

12 Nisan 2020 Pazar

Ateşi Yakalamak | Kitap Yorumu


Hepinize selamlar! Bugün sizlere Suzanne Collins’in yazdığı “Açlık Oyunları” kitabının devam kitabı olan “Ateşi Yakalamak” kitabını inceleyeceğim. Eğer “Açlık Oyunları” kitabını okumadıysanız bu incelememi okumaya devam etmenizi önermem. Çünkü bu incelemem spoiler içerir.  Aynı zamanda “Açlık Oyunları” kitabının incelemesini de yapmış bulunmaktayım. Bakmak isterseniz diye linkini bırakayım size.


Daha fazla sizi bekletmeden incelememe geçiyorum!

Ne anlatıyor?

Açlık Oyunları’ndan canlı bir şekilde kurtulan Peeta ve Katniss’i çok daha zorlu bir yolculuk beklemektedir. Başkan Snow, Katniss’in ister istemez kıvılcımlarını yarattığı bir isyanın başlamaması için Katniss’i tehdit etmektedir. Ama elbette ki olaylar Başkan Snow’un istediği gibi gelişmez. Tabii şans Peeta ve Katniss’ten de pek yana değildir. Çeyrek Asır Oyunları olarak bu sefer Açlık Oyunları’nın bir ikincisine sıra gelince Başkan Snow, Çeyrek Asır Oyunları’nda mıntıkaların eski galiplerinin yarışacağını söyler. Böylece Katniss mıntıkasının tek kız galibi olaraktan Peeta ile bir kez daha arenaya katılmak durumunda kalır. Peki Katniss, Başkan Snow’un istediklerini mi yapacak yoksa bu kıvılcımları birer ateşe mi dönüştürecek?

Benim düşüncelerim neler?

Bugün kendime serbest zaman tanıdığım için tüm gün boyunca “Ateşi Yakalamak”ı okudum. Bitirdiğimde ise ağzım bir karış açık halde kalakaldım. Çünkü öyle bir bitti ki sonu 3. Kitabı elime almam ile tekrardan koltuğuma kurulmam bir oldu.  Suzanne Collins’in kaleminden söz etmeme gerek yok, yeteneğinin hepimiz farkındayızdır diye düşünüyorum. Yalın diliyle ve cezbedici kurgusuyla kitabı elimden düşüremedim doğrusu.

Beğenerekten okuduğum bu kitabı siz de okudunuz mu? Okuduysanız bu kitap size ne hissettirdi?

Umarım bu incelememi beğenirsiniz. Kendinize dikkat etmeniz ve sağlıkla kalmanız dileğiyle mutlulukla kalın!

Bu kitaba puanım: 9/10


7 yorum:

  1. Filmlerini çok net hatırlasam da kitapları okuyup okumadığımı hatırlayamıyorum nedense :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim! :)
      Bende de öyle! Bazen de tam tersi kitabı hatırlayıp filmi hatırlamıyorum. "Bu olmuş muydu ya?" derken buluyorum kendimi :D
      Yorumun için tekrardan çok teşekkür ediyorum. Lütfen kendine çok iyi bak koskocaman sevgilerle kal! :)

      Sil
  2. eveet okuduydum. katniss çok seviyoreee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katniss Everdeen çok güçlü bir karakter. Ben de çok seviyorum ama sanırım şu anlık favorim Cinna. :)
      Yorumun için çok teşekkür ederim deep! Kendine çok ama çok iyi bak koskocaman kucak dolusu sevgiler! :)

      Sil
  3. Sürekli okumak isteyip bi türlü alıp okumaya fırsat bulamadığım kitap. Tekrar hatırlatmış oldunuz bana :)) Sanırım artık en kısa zamanda alıp okumalıyım. Elinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ederim! :)
      Umarım ki en kısa zamanda okuyabilirsiniz. Açlık Oyunları mükemmel bir seri. Beğeneceğinizi düşünüyorum! :)
      Kendinize iyi bakmanız ve sevgilerle kalmanız dileğiyle! :)

      Sil
  4. Yorumun için çok teşekkür ederim sevgili İlkay! :)
    Evet daha dün attım pazar günü de boş günüm olunca hop uçmuşum bitmiş 2. kitapta :)
    3. kitaba başladım ben de. Bakalım favori kitabım hangisi olacak. Kendine dikkat etmen ve sağlıcakla mutlulukla kalman dileğiyle! :)

    YanıtlaSil