Light Pink Pointer

25 Mayıs 2020 Pazartesi

Roverandom | Kitap Yorumu


Hepinize selamlar. Bugün sizlere J.R.R. Tolkien’in yazdığı “Roverandom” kitabını inceleyeceğim. Umarım bu incelememi beğenirsiniz. Çok uzatmak istemiyorum o yüzden hemen incelememe geçiyorum.

Ne anlatıyor?

Rover, siyah beyaz desenli oldukça şirin bir köpektir. Sarı topuyla evinin önünde oyun oynarken bir büyücü karşısına çıkar. Büyücü, Rover’ın topunu alınca Rover onun büyücü olduğunu fark etmeden büyücünün pantolonun paçasını koparır. Çok sinirlenen büyücü Rover’ı oyuncak bir köpeğe dönüştürür. Böylece Rover, sadece geceleri hareket edebilmektedir ve hareketleri de kısıtlıdır. Bir gün Rover bir dükkâna verilir satılması için ve bir anne tarafından çocuğu için satın alınır. Rover, çocuğun ellerine verilir. Ertesi gün Rover kaçma planı yaparken sahibi olan çocuk ve abisi sahilde yürüyüşe çıkarlar. Rover’ı da cebine koyar küçük çocuk. Ama bu yürüyüş pek iyi geçmez. Çünkü Rover küçük çocuğun cebinden kumlara doğru düşer ve çocuklar bunu fark etmezler. Böylece Rover’ın o andan itibaren serüveni başlar ve başına gelecekler oldukça farklı diyarların kapılarını aralar…

Benim düşüncelerim neler?

Roverandom, çocuk kitabı olarak geçse de bana kalırsa her yaştan bireyin zevkle okuyabileceği oldukça sevimli bir kitap. Küçük ve kısa bir öykü olduğu için tren, otobüs, uçak seyahatleri vb. yolculuklarda okunmak için oldukça uygun bir kitap. Rover’ın maceralarını okurken Rover’la birlikte ben de farklı diyarlara sürüklendim. Tolkien’in daha çok bilinen kitaplarından biri olan “Yüzüklerin Efendisi” yerine bu kitapla Tolkien kitaplarına geçiş yaptım ben. Oldukça da memnun kaldım bu kitabından. Kitabın çıkış hikâyesi de oldukça hoş. Tolkien’in oğullarından biri olan Micheal, küçük oyuncak köpeğini sahilde kaybeder ve çok üzülür. Aramaya çıkarlar ama bulamazlar. Tolkien de Micheal’a üzülmesin diye bu hikâyeyi uydurur. Böylece Roverandom ortaya çıkar.

Oldukça güzel bir kitaptı. Okurken Peren Ercan’ın “Büyülü Eşyalar Koleksiyoncusu” kitabını okumuşum gibi hissettim. O da bana oldukça hoş duygular yaşatan bir kitaptı. Roverandom da büyülerle bezenmiş efsane bir kitap. Küçüklüğü ve kısalığıyla bir cep kitabı sayılabilir. Taşıması kolay ve yer kaplamıyor.

Siz Tolkien’in hiç kitaplarını okudunuz mu? Okuduysanız hangisini okudunuz? En çok hoşunuza giden hangisiydi?

Bu incelememi okuduğunuz için çok teşekkür ediyorum. Sağlıcakla ve sevgiyle musmutlu kalmanızı diliyorum…

Bu kitaba puanım: 10/10


2 yorum:

  1. Ben de birkaç ay önce değerlendirmiştim bu kitabı. Çocuk kitabı ama dediğiniz gibi 22 yaşında olmama rağmen çok severek, heyecanla okudum. Tanıtımın için çok teşekkürler, güzel olmuş:)

    YanıtlaSil
  2. Ben Tolkien okumaya Hobbit ile başlamıştım. O da çocuk kitabı diye geçiyor aslında ama ben o kadar da çocuklara hitap ettiğini düşünmüyorum Hobbit'in. Yüzüklerin Efendisi okumadan önce Hobbit'in okunması seriye hazırlıyor insanı. Kronolojik olarak da önce Hobbit'in okunması daha anlamlı aslında. Şimdiye kadar Hobbit, Yüzüklerin Efendisi ve Silmarillion'ı okudum. İçlerinden en sevdiğim detaylı hikayelere yer verdiği için Silmarillion olmuştu. Sırada daha çok kitap var ama Hobbit'ten yeniden başlayıp üçlemeyi bir daha okumak gibi bir niyetim var. Roverandom da bu maraton dahilinde mutlaka okuyacağım bir kitap olacak. Çok merak ediyorum. İnceleme için teşekkürler :')

    YanıtlaSil