Light Pink Pointer

11 Mayıs 2020 Pazartesi

Isla ve Mutlu Son | Kitap Yorumu

Hepinize selamlar! Bugün sizlere Stephanie Perkins’in yazdığı “Anna ve Fransız Öpücüğü” kitabıyla başlayan serinin 3. Kitabı olan “Isla ve Mutlu Son” kitabını inceleyeceğim. Umuyorum ki bu incelememden hoşnut kalırsınız. Uzatmadan hemen incelememe geçiyorum.

Ne anlatıyor?

Josh, kendini karikatürlerinde ve çizimlerinde kaybeden lise son sınıf öğrencisi. Isla ise lisenin başından beri Josh’tan deli gibi hoşlanan çalışkan, şirin ve kendi halinde bir kızdır. Tesadüfen karşılaştıkları Kısmet adındaki kafede Isla dişlerindeki problem yüzünden uyuşturulmuştu ve o yüzden pek kendinde değildi. Josh da yan masadaydı ve bu karşılaşma üzerine Isla aşkın o kadar da imkansız ve uzakta olmadığına inanmaya başlar.

Ancak aşk belki de çoğumuzun deneyimlediği üzere o kadar kolay elde edilen bir şey değil. Isla ve Josh’ı zorlu bir yol bekliyordur. Peki, Isla ve Josh bu zorlu yolculukta ellerini bırakmadan aşklarına sarılıp tüm zorluklara göğüs gerebilecekler mi? Aşk ve kader onların yüzüne gülecek mi?

Benim düşüncelerim neler?

Evet, bir seriyi daha bitirdim. Üzülerek söylüyorum ki keşke bitmeseydi diyebileceğim bir seri olmadı. Tam tersi iyi ki bitti dedim. O kadar baydı ki kitap hemen bitsin diye bugün bir çırpıda bitirdim. Bana kalırsa yazarın problemlerinden bir tanesi aşkı ön planda tutacağına +18 içeriği ve çok özür dileyerek söylüyorum ki öpüşmeleri ön planda tutmuş. Öyle ki okurken 18 yaşındaki insanları değil de 27 ya da 28 yaşlarındaki insanları okuyormuşum gibi hissettim. Bana kalırsa bu çok rahatsız ediciydi. Okur kitlesi 12-18 yaş arası olduğunu tahmin ediyorum bu yazarımızın. Bundan dolayı kitlesine uygun bir üslupla kaleme almalıydı bu eserini. Yani en küçüğünden en büyüğüne kadar çeşitli yaşlardaki herkes okuyor. Bunu göz önünde bulundurmasını istedim.

Yanlış anlaşılma olmasın lütfen, arada bir kitapların çoğunda böyle içerikler oluyor ama yazarlar bunu uzatmıyor. Her sayfada bulunmuyor bunlar. Bu yüzden rahatsız olanlar atlayabiliyorlar kolayca bu bölümleri. Ama bu seride aşka odaklanılacağına böyle şeylere ağırlık verilmesi kitabı okurların gözünde soğutmaktan başka bir şey yapmamış bence. Serinin ilk kitabından itibaren bir hayal kırıklığı yaşıyordum zaten çünkü övülenin aksine tüm kitaplar aynı şekilde çıktı.

Yazarın kaleminin geliştirilmeye açık olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden bundan sonraki kitaplarında umuyorum ki böyle şeylere ağırlık vereceğine konuya ağırlık verir. Daha çok duygusal öge sıkıştırır. Aynı zamanda gereksiz yere kavgaları da azaltır inşallah. Diğer kitaplarda bu olmasa da Isla kitabındaki –DİKKAT SPOİLER İÇERECEK ŞİMDİ SÖYLEYECEKLERİM- Josh ve Isla ayrılığı bana biraz saçma geldi.

Elbette ki kitabı siz beğenmiş olabilirsiniz. Size saygım sonsuz. Ama pek benlik bir kitap değildi. Umarım bu incelememi beğenmişsinizdir. Siz “Isla ve Mutlu Son” kitabını okudunuz mu? Bana katılıyor musunuz yoksa kitap hoş muydu?

Sağlıcakla ve sevgiyle kalmanız dileğiyle!..

Bu kitaba puanım: 3/10

Alıntılar

“Her zaman dürüstlüğün insanları daha güçlü kıldığını düşünmüştüm.”

“Hayatımın rahat hissettiren alanlarını terk etmediğim sürece daha büyük bir mutluluk yaşama şansımın olmayacağını öğrendim.”

“Belki de, geleceklerini bilen insanlardan ilham almak sorun değildir.”


Not: Bir önceki incelememde kullandığım resmi tekrardan kullandım çünkü USB cihazını bulamadığım için telefondaki resmi bilgisayarıma aktaramadım. Bunun için affınıza sığınıyorum…

Anna ve Fransız Öpücüğü için yaptığım kitap yorumum:https://depresifpatates.blogspot.com/2020/05/anna-ve-fransz-opucugu-kitap-yorumu.html

Lola ve Komşu Çocuğu için yaptığım kitap yorumum: https://depresifpatates.blogspot.com/2020/05/lola-ve-komsu-cocuk-kitap-yorumu.html


4 yorum:

  1. benim okumadığım bir seri ...

    YanıtlaSil
  2. Ben de pek beğenmemiştim. Gerçekten çok fazla abartılan bir seriydi. Seriye dair güzel olan şeylerden bir tasarımlarıydı bence.. İçerik olarak çok daha iyi kitaplar bulabiliriz bence :)

    YanıtlaSil
  3. Anna ve Fransız öpücüğünü okumuştum bende ama çok çok beğenmediğim için almadım diğer kitapları. Pek bir şey kaybetmemişim demek ki. :)
    Eline sağlık Eylül'cüğüm^^
    Sevgilerimle❤

    YanıtlaSil
  4. Kararsız kaldım okuyup okumamakta 😊

    YanıtlaSil