Light Pink Pointer

3 Mayıs 2020 Pazar

Hayalet Kalp | Kitap Yorumu


Hepinize selamlar! Bugün sizlere Ali Benjamin’in yazdığı “Hayalet Kalp” isimli kitabı inceleyeceğim. Umarım beğenirsiniz. Sizi daha fazla bekletmeden incelememe geçiyorum.

Ne anlatıyor?

Suzanne Swanson, kısaltılmış adıyla Suzy, arkadaşı Franny’nin ölümü üzerine bir daha hiç konuşmaz. Konuşmak istemez. Arkadaşının ölüm nedeni ise boğulmadır. Ama Suzy buna inanmaz çünkü Franny oldukça iyi bir yüzücüdür.

Suzy ve sınıfı bir gün deniz canlılarını görmek üzere gittikleri yerde canlılara dokunur, onları incelerler. Ama Suzy’nin ilgisini çeken bu değildir. Tabelada yazan “Denizanası Sergisi”dir. Kimse fark etmeden aşağı iner ve denizanalarını incelemeye başlar. Biraz daha ilerlediğinde bir bilgilendirme metni ile karşılaşır. İrukandji denizanalarını anlatan bu metni okuduktan sonra kafasında şimşekler çakmaya başlar. Denizanalarına kafayı takar ve bu konu üzerine detaylıca araştırma yapmaya başlar. Kendine bir amaç edinir ve Franny’nin ölümünün arkasındaki sebebin “boğulma”dan fazlası olduğunu kanıtlamaya çalışır. Böylece Suzy denizanalarının diyarında süzülerek amacına ulaşmak için elinden geleni yapmaya başlar.

Benim düşüncelerim neler?

Kitap mükemmeldi. Her bir şeyiyle mükemmeldi. Gerek kapak tasarımı, gerek kurgusu ve gerekse ipten ayracının doğru renk kullanımına kadar her şey harikaydı. 12 yaşındaki bir çocuğun omuzlarındaki yükle amacı uğruna her şeyi yapması beni çok etkiledi. 12 yaşındaki birine göre olgunca düşünebilmesi ve mantıklı, araştırmacı taraflarının olması kendisine yakın hissetmeme neden oldu. Suzy karakteri bana kalırsa oldukça güçlü ve kendine özgü, kendini her ayrıntısıyla seven bir karakterdi. Arkadaşlık ve umutlar üzerine kurulu olan bu kitaba hayran kalmamak elde değil doğrusu. Sadece kurgu da değil doğa olaylarına farkındalık açısından da oldukça yararlı bir kitap olduğunu düşünüyorum. Kitapta geçen küçük ayrıntılar bile kendine özgü bir hoşluğa sahipti. Kitap bana kalırsa kusursuzdu. Her çocuğun okuması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. Sadece her çocuğun da değil bana kalırsa yaşı fark etmeksizin herkes okuyabilir. Kapak tasarımı çok güzel bir şekilde yapılmış. İpten ayracının sarı renkli olması kitaba şirin bir hava katmış. Kitap bence dört dörtlüktü. Aynı zamanda geçmişte yaşananlarla şimdiki zamanda yaşananları tek kitapta toplamak iyi bir fikir olmuş. Suzy’nin geçmişte yaşadıkları ile şimdiki yaşadıkları arasında bir köprü kurulmuş adeta. İnsanların hep aynı kalmayacağı ve daha birçok harika mesajı içinde barındıran bu kitaba aşık olmamak elde değil.

Umarım bu incelememi ve “Hayalet Kalp” kitabını beğenirsiniz. Kendinize çok iyi bakmanız ve sevgiyle kalmanız dileğiyle…

Bu kitaba puanım: 10/10

Alıntılar

“Görünmek, gözlerden çok kulaklara bağlıymış meğer.”

“Bazen bir şeylerin değişmesini öyle çok istersiniz ki her şeyin aynı kaldığı bir odada bulunmaya bile katlanamazsınız.”

“İnsanlar konuşmasalardı, kendi yaşamlarının sesini daha iyi duyabilirlerdi. İnsanlar konuşmasalardı, bir şey söylediklerinde, söylemeyi seçtikleri şeyler önem kazanırdı.”

“Belki büyümenin getirdiği bir şeydi bu. Belki büyüdükçe yaşamımızdaki insanlarla aramıza, türlü yalanlarla doldurabileceğimiz kadar büyük bir mesafe giriyordur.”

“Tuhaftır ki sözsüz iletişim bazen sözlü iletişimden daha iyi olabilir. Sessizlik sesten fazlasını söyleyebilir, aynı şekilde bir kimsenin yokluğu, varlığından bile çok yer kaplayabilir.”

“Kim bilir, belki de insanların sonu, öldükleri gün değil de son kez anıldıklarında geliyordur.”

3 yorum:

  1. Başka bir blogda daha görmüştüm bu kitabın yorumunu. Nasıl sevmişsin kitabı dur PDF'i varsa hemen Mayıs okuma listeme ekleyeyim :)

    YanıtlaSil
  2. Yaşasın varmış kiii!!! Hemencik indirdim :) Elimdeki kitap bitsin başliciim Eylülll :)

    YanıtlaSil
  3. hımm konusunu sevdim ben de şimdi valla, okurum pekii :)

    YanıtlaSil