Light Pink Pointer

8 Mayıs 2020 Cuma

Lola ve Komşu Çocuk | Kitap Yorumu


Hepinize selamlar. Bugün size 2 gün önce bitirdiğim bir kitabın incelemesini yapacağım. Stephanie Perkins’in yazdığı “Anna ve Fransız Öpücüğü” adlı kitapla başlayan serinin 2. Kitabı olan “Lola ve Komşu Çocuk” kitabını inceleyeceğim. Umuyorum ki bu incelememden memnun kalırsınız. Daha fazla uzatmadan geçiyorum hemen incelemeye.

Ne anlatıyor?


Dolores Nolan, takma adıyla Lola, oldukça sakin bir hayata sahipti. Modaya düşkündü. Ama modadan kastım kıyafetlerden çok Lola, kostümlere inanan biri. Lola’nın hayatı bahsettiğim üzere sakin bir şekilde ilerlerken korktuğu başına gelir. Eski komşuları olan Bell ikizleri tekrardan yan eve taşınırlar. Geçmişiyle yüzleşmeye hazır olmayan Lola, Calliope ve Cricket Bell ikizlerini görünce geçmişin tozlu sayfalarından yüzeye çıkan anılar hayatına hücum etmeye başlar. Oldukça havalı olan rockçı erkek arkadaşı Max ile olan birlikteliği Bell ikizleri olayının üstünü az da olsa örtebilir mi? Lola’yı düşüncelerinden kurtarabilecek mi? Peki bu Max ile Lola aşkı bahsedildiği gibi sonsuz mu?

Benim düşüncelerim neler?

Bana kalırsa “Lola ve Komşu Çocuk” kitabı bana “Anna ve Fransız Öpücüğü"nden az da olsa daha samimi geldi. Ya da ben yazarın diline alışmaya başlıyorum. Elbette ki diğer kitapta olan rahatsızlığım gibi bu kitapta da birtakım rahatsızlıklarım oldu. Özellikle reşit olmayan bireylerin yaptığı şeyler hiç ama hiç hoş değil. Reşit olsalar bile doğru olmayan şeyler normalmiş gibi gösterilmiş. Normalde izlediğimiz dizilerde ve filmlerde de olan bu şeylerin -örneğin Netflix dizileri- meşrulaştırılarak gösterilmesi uygun değildi. Ama yine de bana Lola’nın ortamı daha samimi geldi. Özellikle de Cricket karakteri gönlümde taht kurmayı başardı çünkü ilk kitabın da karakterlerini temel alırsak Cricket çok efendi ve kibar kalıyor. Aynı zamanda ilk kitabın karakterlerinin bu kitapta da yer alması kitabı sevimli kılmış. Özellikle hoşuma giden ayrıntılardan bir tanesi Lola’nın da gözlüksüz hiçbir şey görememesi. Aynı şey benim için de geçerli olduğundan Lola’yı çok iyi anlıyorum.
Dediğim gibi hoşuma gitmeyen şeyler bu kitapta da vardı. Kitap yine pek hoşuma gitmedi o yüzden sadece Cricket’ın o güzel kalbinin hatırına;

Bu kitaba puanım: 5/10

Umuyorum bu incelemem sizin için yararlı olabilmiştir. Kendinize çok iyi bakın, şu karantina günlerinde evde sağlıcakla kalın!

Alıntılar

“Nefret ettiğimiz şeylerden bahsetmek kolay ama bazen bir şeyi tam olarak niye sevdiğimizi açıklamak zor oluyor.”

“Hayat ne elde ettiğin değil, elde ettiğinle ne YAPTIĞINDIR.”

“Bir insanı başkası için mükemmel kılan o kişinin kusurlarıdır.”


Anna ve Fransız Öpücüğü Kitap Yorumum: https://depresifpatates.blogspot.com/2020/05/anna-ve-fransz-opucugu-kitap-yorumu.html

2 yorum:

  1. Okuyalı çok olduğu için içeriğini tam olarak hatırlamıyorum ama herkes çok sevdiğini söylediği için bayağı beklentim vardı kitaba dair ve Okuduktan sonra abartıldığını düşünmüştüm. :)

    YanıtlaSil
  2. heey iyisin de miiii, dersler ödevler yoğun muuu :)

    YanıtlaSil