Light Pink Pointer

19 Mayıs 2020 Salı

Dönüşüm | Kitap Yorumu


Hepinize selamlar. Bugün sizlere Franz Kafka’nın yazdığı “Dönüşüm” kitabını inceleyeceğim. Umarım bu incelemem sizin için faydalı olur. Uzatmadan incelememe geçiyorum!

Ne anlatıyor?

Gregor Samsa, bir sabah uyandığında kendini böceğe dönüşmüş bir şekilde bulur. Ailesini geçindirmek için işe gideceği sırada olan bu durum ailesi ve kendisini şoke eder ve birtakım olaylar yaşanmaya başlar.

Benim düşüncelerim neler?

“Dönüşüm” kitabını dün başlayıp dün bitirdim çünkü 74 sayfaydı ama o 74 sayfada bir sürü güzel kelimeler diziliydi. Yalın bir üslubu vardı. Tek eleştireceğim yönü, Gregor’ın böceğe dönüştüğünde verdiği tepkiydi. Sanki her gün böceğe dönüşüyormuş da her sabah birazcık şaşırıyormuş gibiydi tepkisi. Gregor bence daha çok şaşırabilirdi.

Yani normal bir kitaptı. Kısa olması biraz beni üzdü daha çok olayların temel alınmasını isterdim, uzamasını isterdim kitabın. Kötü bir kitap değildi ama öyle çok aman aman da değildi bence.

Biraz kısa bir inceleme oldu biliyorum ama uzatacak bir şey yok çünkü birazcık daha kitaptan bahsedersem kitabın hepsinden bahsetmek durumunda kalırım. İncelememin ilk başında da belirttiğim gibi umuyorum ki bu incelemem size yararlı olabilmiştir. Kendinize çok iyi bakın, sağlıcakla kalın…

Bu kitaba puanım: 6/10


5 yorum:

  1. Bende aynı yayın evinden okumuştum. Pek benlik değil açıkçası kafkanın dili

    YanıtlaSil
  2. Güzel kitaplardan biri. Severek okudum bende. :)

    YanıtlaSil
  3. Ben iki kere okudum. İlk lisedeyken pek anlamamıştım o zaman toplum baskısını anlattığını. Daha sonra dank etmişti kafama araştırıp daha detaylı öğrendim ne anlatmak istediğini bazen kolayca anlayamıyoruz kitapları. Daha sonra üniversiteye geçince tekrar okudum. Göremediğim şeyleri daha net gördüm. Ben can baskını okumuştum tabi. Zaman geçtikçe sende de anlam kazanacak bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim sevgili Gonca!
      Ben de lise zamanında olduğumdan galiba dediğin gibi pek anlayamadım. Ama şu an söylediklerine bakınca kitap anlam kazanmaya başladı. Yani kitabı bitirdiğimde benim için pek bir şey ifade etmediğinden "Bence benim göremediğim bir şey var." demiştim ve doğru çıktı. Beni bilgilendirdiğin ve tekrardan yorumun için teşekkür ediyorum, sağlıcakla kalmanı diliyorum!♥

      Sil
  4. Cok guzel bir paylasim olmuş emeğinize saglik

    YanıtlaSil