Light Pink Pointer

23 Mart 2020 Pazartesi

Prenses ve Hayranı | Kitap Yorumu


Hepinize selamlar! Bugün sizlere Ashley Poston’ın yazdığı “Geekerella”nın 2. Kitabı olan “Prenses ve Hayranı”nın incelemesini yapacağım. Bu arada şunu belirtmeliyim ki bu kitap Geekerella’dan bağımsız bir kitap. Yani tam olarak bir devam kitabı değil. Ama eğer Geekerella’yı okumazsanız Prenses ve Hayranı’nı anlayamazsınız. Bir de normalde “Gözlük 3” kitabının incelemesini yapacaktım ama kitapta basım hatası olduğundan maalesef ki kitabı okuyamadım. Basım hatasından kastım sayfaların çoğu basılmamış yani sayfalar boş.

Neyse umarım bu incelememi beğenirsiniz o zaman daha fazla sizi bekletmeden incelememe geçiyorum!

Ne anlatıyor?   
                                                        
Imogen Lovelace, sıradan bir hayran kızdır. Imogen’in amacı Yıldızalanı filminin sonunda ölen ve delicesine hayran olduğu Prenses Amara’yı kurtarmaktır. Bunun için Twitter’da bir imza kampanyası başlatmıştır hatta elli bin imza toplamıştır.

Prenses Amara karakterini canlandıran Jessica Stone ise bu rolünün bitmesi için can atmaktadır. Yıldızalanı’nı hiç ama hiç sevmemektedir.
Bir hata sonucu birbirlerine ikiz kadar benzemeleriyle birlikte Imogen, Jessica Stone sanılır. Aynı zamanda biri tarafından yeni filmin senaryosu sızdırılınca Jessica, Imogen’den yardım ister. Birbirlerinin yerine geçerek hayatlarını değiş tokuş ederler. Birbirlerinin gözünden baktıkları bir sürelik yeni hayatlarında başlarına neler gelecek? Aşk, heyecan ve hayranlık işin içine girince olaylar pek de beklendiği gibi gitmez ve bir sürü yeni kapı da bu olaylar silsilesi sayesinde açılır…

Benim düşüncelerim neler?

Açıkçası bu kitabı “Geekerella” kadar beğenemedim. “Prenses ve Hayranı” bana biraz abartı geldi. Uygunsuz benzetmeler ve abartılı bir şekilde bir kişiyi niteleyen sıfatlar hoşuma gitmedi. Prenses ve Hayranı’nı bir devam kitabı sanmıştım ilk başta. Ama tam olarak devam kitabı olmaması az da olsa beni üzdü. Aynı zamanda Elle ve Darien’ın aşkı bana daha kaliteli bir şekilde kurgulanmış gibi geldi.

Ashley Poston’ın bir sonraki kitabı umarım Geekerella’nın devamı şeklinde olmaz çünkü bana kalırsa Prenses ve Hayranı’ndan sonra seri biraz baydı. Yani 3. Kitap çıkarsa yine okurum ama umarım Ashley Poston daha farklı bir kurgu yazar. Çünkü Ashley Poston yetenekli bir yazar ve başka bir kurgu yazarsa gayet güzel bir şekilde yazacağına inanıyorum. Yani genel olarak hoş bir kitaptı ama o kadar da harika değildi. Yine de şans verilebilir bir kitap.

Bu kitaba puanım: 6/10


Bu arada Geekerella için yaptığım kitap yorumuma ulaşmak isterseniz: https://depresifpatates.blogspot.com/2019/12/geekerella-kitap-yorumu.html

Umarım bu incelememi beğenmişsinizdir değerli okurlarım. Kendinize çok iyi bakın, sevgiyle ve saygıyla kalın!

Alıntılar

“Annem bir keresinde, bir insanın çirkin olabilecek tek tarafının davranışları ve içten içe kim oldukları olduğunu söylemişti.”

“İnsan her zaman en ağır kendisini eleştirir.”

“Bazen en iyi kahramanlar, insanın zihnindekilerdir.”


8 yorum:

  1. Gözlük 3 hakkında yayınevine mesaj veya mail at bence mutalaka ilgilenirler :) Ben de şu sıralar okuyamıyorum böyle tatlı kitaplar arıyorum bir oturuşta bitirilecek ama bil bakalım ne oluyor onları da okuyamayacak gibi hissediyorum galiba tükendim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim! :)
      Doğrusu yayınevine mail atmak aklıma gelmemişti bunu hemen araştıracağım. Önerin için minnettarım!
      Bu aralar ben de böyleyim. Kitap okuyasım gelmiyor, ödev yapasım gelmiyor... kısacası hiçbir şey yapasım gelmiyor :D
      Umarım ikimiz de bu durumdan bir an önce kurtuluruz. Yorumun için tekrardan çok teşekkür ediyorum. Kendine çok ama çok iyi bak kucak dolusu kocaman sevgiler! :)

      Sil
  2. o zaman geek okuruz ama bunu okumayızzz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani aslında okunabilir ama o kadar da çok beğenemedim Geekerella kadar. :)
      Yorumun için çok ama çok teşekkür ederim deep! Kendine çok iyi bak kocaman ama kocaman sevgiler! :)

      Sil
  3. sana kırmızı bi çiçek yıldızı getirdim. koydum harflerin içine. sağlık ve iyilik getirsin diye:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa bu çok şirin bir yorum! :)
      Bu yorumunla günümü aydınlattığın için çok ama çok teşekkür ederim!
      Koskocaman sevgiler! :)

      Sil
  4. Bu kitabı okuyup okumamakta kararsızdım. En başta kitabın devam kitabı olduğunu sanıyordum. Ayrı bir karakteri anlatıyormuş. Ne yalan söyleyeyim ilk kitapta Jessica'ya hiç ısınamamıştım. Bunu okursam sevebileceğimi de sanmıyorum :D Yorum için teşekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim! :)
      Ben de ilk başta devam kitabı sanıyordum. Kitap elime geçince öyle olmadığını anladım ve küçük çaplı bir hayal kırıklığına uğradım. Ben de ne yalan söyleyeyim hala ve hala Jessica Stone sevilebilecek bir karakter değil :D Yani 2. kitaba rağmen Jessica'ya ben de senin gibi pek ısınamadım :)
      Yorumun için tekrardan çok teşekkür ederim. Kendine iyi bakman ve sağlıcakla kalman dileğiyle sevgiler! :)

      Sil