Light Pink Pointer

31 Mart 2020 Salı

İsyan | Kitap Yorumu


Hepinize selamlar! Bugün sizlere Cindy Pon’un kaleme aldığı “İsyan” kitabını yorumlayacağım. Dün bitirdiğim bu kitaba tek kelimeyle bayıldım. Bu çok beğendiğim kitabın sayfalarına hadi hep beraber dalalım!

Ne anlatıyor?

Günümüzden uzunca bir zaman sonra dünyada hava kirliliğinden dolayı insanlar You ve Mei olarak 2 kısma ayrılmıştırlar. Mei’ler fazlasıyla yoksul ve fakir kesimdir. Hava kirliliğine karşı savunmasız kalan Mei’ler, 40lı yaşlarını bile göremeden ölüyorlardır. You’lar ise varlıklı ve zengin olduklarından hava kirliliğine karşı özel kostümler satın alarak hava kirliliğinden korunabilmektedirler. Bu kostümlerin üreticisi ve aslında insanlar arası bu statü farklılığının yaratan kişi ise Jin Holding’in sahini Bay Jin’dir.

Zhou, insanların bu iğrenç gruplaşmalarından dolayı kaybettiği annesinin acısıyla ve arkadaşlarının yardımıyla bu berbat sistemi değiştirmeye baş koymuştur. Jin Holding’i yok etmeye arkadaşlarıyla birlikte ant içerek planlarını gerçekleştirmek üzere hazırlanırlar. Zhou, You’ların yani zenginlerin dünyasına dalarak planlarını yürürlüğe koyar. Ama en büyük düşmanlarının kızı Daiyu, Zhou’nun yakınlarında durduğu sürece işler Zhou için hiç ama hiç kolay olmaz…

Benim düşüncelerim neler?

Kitabın olası geleceğimizi yansıtması açıkçası kitabı beğenmemde önemli bir etken oldu. Yazarın dilinin sadeliği hoşuma gitti. Okunması zor değildi ve çok akıcıydı. Ama elbette bazı garip bulduğum şeyler de oldu. Bu garip bulduğum şeyler hafiften spoiler içereceği için birazdan ayrı bir bölümde bunlardan bahsedeceğim.

İsyan, güzel bir şekilde kurgulanmış ve türünün güzel bir örneği. Bana kalırsa sırf konusu için bile bir şans verilebilir. Bu arada şu karantina günlerinde İsyan’ı okumanızı tavsiye ederim. Kitabın belli bir bölümünden itibaren aslında durumumuza çok uygun bir şekilde işlenmiş bir virüslü olay çıkıyor karşımıza.

Şimdi garip bulduğum birkaç yeri spoiler ile anlatacağım…

Zhou, Daiyu’yu kaçırdığında Daiyu’nun sanki her gün kaçırılıyormuş gibi tepki vermesi bence kitabın inandırıcılığını biraz zedelemiş. Daiy’nun korkusunu azıcık da olsa hissetmeliydik bence bir okur olarak. Onun dışında birkaç uygunsuz bölümümüz de olmuş. Onları da hoş bulmadım.

Bunların dışında gerçekten de kitap çok hoştu. Eğer okursanız umarım siz de çok ama çok seversiniz. Kendinize çok iyi bakın sağlıcakla, sevgiyle ve huzurla kalın!

Bu kitaba puanım: 7/10

Alıntılar

“İşin aslı, idealler gerçekliğin altında daima ezilirler.”

“Kitaplar gerçeği göstermekten çekinmezler.”

10 yorum:

  1. Kitap ilgimi pek çekmiyordu amam yorumunu okuduktan sonra merak etmeye başladım. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben teşekkür ederim bu şirin yorumun için! :)
      Umarım okursan çok beğenirsin. Kendine çok iyi bak kucak dolusu koskocaman sevgiler!!!

      Sil
  2. Eskiden deli gibi bilim kurgu severken son yıllarda ilgim edebiyata kaydı.bu kitabi okadaaar cok gördüm ki sanki okudugum2 bir kitap gibi geldi.Okumadığım okumayı pek düşünmediğim ama neyden bahsediyor diye düşündüğüm bir kitaptı.teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok ama çok teşekkür ederim! :)
      Şu sıralar bende de bir edebiyata kayma durumu başladı. Hüseyin Rahmi'nin Kuyrukluyıldız Altında Bir İzdivaç kitabıyla başladım. Elimde bir kaç tane daha edebi eser niteliğinde kitaplar var onları da en kısa zamanda okuyacağım. Ama bilimkurgunun yeri bende çok ayrı :)
      Eğer okumayı düşünürseniz umarım çok beğenirsiniz. Kendinize çok iyi bakın sağlıcakla, sevgiyle ve mutlulukla kalın!

      Sil
  3. ooooo iyimiş bu. zhou yu şimdiden sevdiiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zhou kalbinin sesini dinleyen hoş bir karakterdi. Kitap da enfesti. Okursan umarım çok beğenirsin. Kendine çok dikkat et lütfen, koskocaman sevgiler! :)

      Sil
  4. Bugün aldım kitabı yorumunu okudum umarım beğenirimm. Bir de ikinci kitabı tuzak çıktı onu da almayı düşünüyorum yorumun ve değerlendirme için çok teşekkürler😻😽

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için asıl ben teşekkür ederim! :) Umarım beğenerek okursun ben şahsen beğenmiştim. Tuzak kitabını da aldım umarım beğenirim. Senin de düşüncelerini merakla bekliyor olacağım. Çokça sevgiler! :)♡

      Sil
  5. Devamı olan Tuzak'ı okudunuz mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yoğunluktan dolayı zamanım olmadı maalesef ama en kısa sürede okuyacağımdan ve yorumunu gireceğimden emin olabilirsiniz! :)

      Sil