Light Pink Pointer

5 Şubat 2020 Çarşamba

Uyanış | Kitap Yorumu


Hepinize selamlar! Bugün Scott Sigler’ın yazarlığını yaptığı “Uyanış” adlı kitabı inceleyeceğim. Umarım beğenirsiniz. O zaman yazmaya geçiyorum!

Ne anlatıyor?

Genç bir kız boynundaki acının etkisiyle kapalı bir tabutta uyanır. Tabutuna kazınan ismi, o gün doğum günü olduğu ve on iki yaşında olduğu bilgileri dışında kendi hakkında hiçbir şey hatırlamamaktadır. Zorlu birkaç dakikanın ardından tabutundan çıkmayı başardığında bulunduğu odada iki sıra halinde başka tabutlar olduğunu da görür. Kızın ismi tabutta yazdığına göre M. Savage’dır. Savage, diğer tabuttakilerin de çıkmasına yardım ettiğinde diğer tabutlardaki gençlerin de kendileri hakkında sadece isimlerini, o gün doğum günleri olduğunu ve on iki yaşında olduklarını hatırladıklarını öğrenir. Böylelikle beraber bir plan yaparlar ve bulundukları odadan çıkmaya karar verirler. Böylece Savage bir anda bu küçük grubun lideri oluverir. Koridora çıktıklarındaysa gördükleri kemikler, ölü deriler, kafatasları ve kanlar ise sadece olayların başlangıcı olacaktır…

Benim düşüncelerim neler? 

İlk öncelikle şunu söylemek istiyorum ki Scott Sigler kitabın sonunda eğer bir Blog kullanıcısıysak veya sosyal medya platformlarında bu kitabı eleştireceksek bunu kitap hakkında spoiler vermeden, heyecanı kaçırmadan yapmamızı istemiş. O yüzden bu kitabı incelerken biraz kelimelerimi daha önce kullanmadığım bir şekilde üstü kapalı seçtim. Umuyorum ki bu incelememin akışını bozmamıştır.

Kitaba gelirsek kesinlikle enfesti. İlk okuduğumda basit bir dili olduğunu düşünmüştüm ama ilerleyen sayfalarda bu düşüncem uçup gitti. O kadar akıcı o kadar sırlarla dolu bir kitaptı ki kitabı hayran hayran okudum. Sigler kesinlikle inceliklerle çalışıp güzel bir kurgu oluşturmuş. “Labirent: Ölümcül Kaçış” , “Uyumsuz” , “Açlık Oyunları” gibi kitapları sevdiyseniz “Uyanış” kitabıyla soluksuz bir yolculuğa çıkacaksınız! Keşke serisini de ilk kitapla beraber alsaymışım dedim doğrusu. Belki sevmem diye ilk başta sadece serinin ilk kitabını almıştım. Şimdi en kısa sürede devam kitaplarını da alacağım.

Bu incelememi okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Umarım hoşunuza gitmiştir. Kendinize çok iyi bakın kocaman sevgiler gönderiyorum!

Alıntılar

“Seçimlerin sonuçları vardır.”

“Bazen insanların istedikleri şeyi düşünmesine izin vermek daha iyidir.”

“Tarihi bilmeyenler, tarihle zehirlenmez.”






13 yorum:

  1. kalemine sağlık:)
    anime izlemeyi sever misin?
    yorumladığın kitap, bana bi animeyi anımsattı. "another" gizem, korku, psikoloji falan bi arada. ufak bi öneri, belki izlersin ve seversin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anime izlemeyi sevmek mi? Bayılırım! :)
      Another'ı duymuştum. Okulum tatil olunca ya da müsait bir zaman bulunca önerin üzerine mutlaka izleyeceğim. Yorumun için çok teşekkür ederim kendine çok ama çok iyi bak! :)

      Sil
  2. Ablam okurken görmüştüm bu kitabı. Tabut falan beni bir tık korkutmuştu konusunda. Uyumsuz serisini çok severim ama bu kitap serisi beni bir tık ürkütüyor :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabut falan kelimelerini duyunca insan ister istemez irkiliyor gerçekten. Ama kitabı okuduğumuzda fark ediyoruz ki hiçte öyle bir kitap değil. Evet ölüler, kan falan var ama gerçekten de muhteşem bir kitap. Umarım okursun ve çok hoşuna gider. Belki de Uyumsuz gibi bunu da çok seversin :)
      Sana kucak dolusu sevgiler yolluyorum ve en içten sevgilerimi gönderiyorum sevgili Gonca! :)

      Sil
  3. Bu kitabın kapağı diğer bilimkurgu kitaplarına göre hafiften daha sade. O yüzden pek dikkat çekmeyebilir :)
    Umarım kitabı severek okursun. Hop ben de animeyi not aldım :)
    Yorumun için çok teşekkür ederim! Kendine çok iyi bak kocaman sevgiler gönderiyorum! :)

    YanıtlaSil
  4. Değişik bir konusu var. Okunabilir gibi duruyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kapağının arkasını okuyunca ben de öyle düşündüm. Gerçekten de ilginç bir konusu var :)
      Yorumun için çok teşekkür ederim, kendine çok iyi bak kucak dolusu sevgiler!

      Sil
  5. gelcam yineeeeğ deee son yazıma baksan yaaaaaa ayolcuuum :) bi daaaa, emresu gülsu devamını yayınladııı altı şubattaaa bu kitabısın. okuycam tebii, sen okuycan muuuu :) another hıhım. var blogumda, diziler başlığında, çok güzeel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaaaaaa! 2. Kitap mı gelmiş? Haber verdiğin için çok teşekkürler deep. Uçuyorum hemen yazınaaa! :)
      Çokça sevgileer!
      ♥♥

      Sil
    2. hıhıms altı şubatta çıktıooooo :)

      Sil
    3. Hemen internetten sepetime ekledim. Valla sen olmasan herhalde benim 1 yıl falan sonra haberim olurdu çok teşekkürler deep :)

      Sil
  6. heeey bu kitabı da çok beğendim yorumundan. okuruuum. ne ilginçli konuymuş ki yiaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten ilginç bir konusu var eğer okursan senin de görüşlerini merakla ve zevkle bekliyor olacağım sevgili deep :)
      Kendine çok ama çok iyi bak! Sevgiler! :)
      ♥♥

      Sil