Light Pink Pointer

29 Şubat 2020 Cumartesi

Güneşi Söndürmem Gerek 2 | Kitap Yorumu


Hepinize selamlar! Bugün Emre Gül’ün yazdığı “Güneşi Söndürmem Gerek 2” kitabının incelemesini sizlerle paylaşacağım. Güneşi Söndürmem Gerek’in 1. Kitabının da incelemesini yapmıştım. Üstünde ufak tefek değişiklikler yaptım. Okumak isterseniz diye linkini bırakacağım. Aynı zamanda bu incelemem spoiler içerebilir. Çünkü 2. Kitabı bu. Neyse anlamışsınızdır :P


O zaman daha fazla uzatmadan incelememe geçeyim!

Ne anlatıyor?

Kerem ile Akın’ın sakladıkları ortaya çıkınca Umut, ne yapacağını bilemez halde bir elinde mantığıyla bir elinde kalbiyle ortada kalakalır. Yürümesi gereken, seçmesi gereken bir yol vardır. Peki, yolun sonu nereye çıkıyor?
Yol arkadaşları Damla ve Göktuğ ile işleri yoluna koymaya çalıştıkça yeni gerçekler ortaya çıkar ve işler çok daha karışık bir hale gelir.

Aynı zamanda Umut kendisine gönderilen maillerin sahibini bulmak için de çabalar. Hayatı tepetaklak olan Umut ne yapacak?

Aşk mı Vicdanı yenecek yoksa Vicdan mı Aşkı?

Bu, mantık ile kalbin savaşı. Bu, boşlukta sürüklenen bir kızın kurtuluş nidalarının kitabı…

Benim düşüncelerim neler?

Bazı arkadaşlarım bana maalesef kitabın sonunu söylediler. Yine de her bir sayfasını heyecanla okudum. Tabii eğer kitabın sonunu bilmeseydim daha iyi bir şekilde okuyabilirdim.

Kitap yine her zamanki gibi akıcı, komik ve merak uyandırıcı. Sonu öyle bir bitti ki okulda olmasaydım ağlayabilirdim.

Kitapta beni rahatsız eden tek şey aşırı argolar, Göktuğ’un ağzının bozukluğu falandı. Buna rağmen sanırım favori karakterim Göktuğ. Aynı zamanda kitabı okurken Umut’a da az sinirlenmedim değil. Ama bunlara rağmen kitap güzeldi. Gençlik romanı olduğu için şıp diye bitti. Kitabın eksileri de olsa artıları o eksileri görmemizi engelliyor. Yani argo vb. şeyler olsa da kitabı beğeniyorsunuz ister istemez. Ki ben de beğendim. 3. Kitabı merakla bekliyor olacağım. Aşırı heyecanlı bitti çünkü. Umuyorum ki en kısa zamanda gelir. Bakalım Emre Gül bize daha ne gibi kapıların anahtarlarını uzatacak.

Hepinize iyi günler diliyorum, sağlıcakla ve sevgiyle kalın!

Alıntılar

“Suçların en büyüğü susmaktır.”

“Başkalarının ne dediği, sen onlara başkaları dediğin sürece umurunda olmasın.”

“-Netlik her zaman korkutur beni.
+Neden?
-Gerçekler insanı seçim yapmaya zorlar çünkü. Az şey bilmek en güzeli.”

“Kalbin cenazesi, gözyaşlarıyla yıkanmadan kaldırılmazmış bedenden.”

“Bir canavar yaratmak için yapılacak en iyi şey insanı zaaflarından vurmaktır.”

“İnsanların doğasında var bu. Her insan bir gün çıkmak üzere dahil olur hayatlarımıza. Sadece zamanlarının dolmasını beklerlerken bizimle oyalanırlar.”

“Bir daha yanmam dediğin yerden tekrar tekrar yanmaktır sevdiğin insanı kaybetmek.”

“Bir gün geriye dönüp baktığınızda mücadele günlerinizin en güzel günleriniz olduğunu göreceksiniz.”

“Gitmek kolaydır. Asıl maharet her şeye rağmen geriye dönebilmektir.”

“En acısı da deli gibi severken ondan uzak durmak zorunda kalmaktır."

“Öldüğünde kalbine gömülmeyi dilediğin insanın gözlerinde cenazenin kaldırılması, acıların en tarifsiz olanıdır.”

“Yalnızlık ruhun infazıdır.”

“Yanlış kararların sunduğu mutluluk, güçlü bir alkoldür. Etkisi geçtiğinde geriye yalnızca baş ağrısı kalır.”

“Güneşin gözyaşları yıldızlardır. Ve her gece güneşin gökyüzüne aşkını resmeder bu yıldızlar.”

17 yorum:

  1. ah şu spoiler veren arkadaşlar! :D
    incelemen yine güzel, alıntılar da harika. bi de puan verebilirsin bence. mesela; on üzerinden yedi gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten ya şu spoiler veren arkadaşlar yok mu :)
      Çok teşekkür ederim bu harika düşüncelerin için. Bundan sonra o zaman dediğin gibi puan vereceğim. Hoş ve mantıklı bir fikir :)
      Çok teşekkür ederim yorumun için! :)

      Sil
  2. Alıntılar harikaymış! Türk yazarları hiç bilmem, senden görüyorum işte. Ellerine sağlık. Bol bol kitapların olsun <3 Sevgiler patatesim^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok ama çok teşekkür ederim sevgili Edischar! Yorumun yüzümü gülümsetti. :)
      Hepimizin bol bol ama bol bol kitapları olsun!
      Benden de kocaman ama kocaman sevgiler! :)

      Sil
  3. ooooy yine hoş anlatmışsın ve yaniiiii valla heycanlandıım :) kerem akın ve sır nolcak acabaa. ay neden sölemişler deli arkadaşlarıın :) ağladınsa demekki umut üzülüyooo offf :) okuycam tabiiii :) heyoooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok heyecanlı gerçekteeeen!!! :)
      Neler neler olacak inanamazsın. "Güneşi Söndürmem Gerek" kaldığı yerden heyecanla devam ediyor! :)
      Kucaklara sığamayacak kadar kocaman sevgiler! :)

      Sil
  4. güneşin gözyaşları yıldızlardır alıntısına bayıldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de çok ama çok hoş bir alıntı :)

      Sil
  5. yardım edebilir misiniz? Blog yazarlarına ulaşma adına bir projedir. Yorum Etkinlikleri, blog tanıtımları, teknik destek ve genel sohbet konularından oluşuyor. Üyelik sistemi geçerlidir forumda, ücretsiz. Herkes blog sayfalarında paylaşır ise daha fazla yazara ulaşma şansımız artar. Foruma Üye olarak linklerinizi paylaşabilirsiniz. https://entlovin.createaforum.com/

    https://entlovin.blogspot.com/2020/03/blog-yazarlari-forumu.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdilik düşünmüyorum çok teşekkür ederim :)

      Sil
  6. “Bir gün geriye dönüp baktığınızda mücadele günlerinizin en güzel günleriniz olduğunu göreceksiniz.” harikaymış

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru ve fazlasıyla güzel bir söz. Kitapta görünce de bayağı bir sevdim :)
      Yorumunuz için çok teşekkür ediyorum kendinize iyi bakın sevgiler :)

      Sil
  7. iyi haftasonlarııııı :)

    YanıtlaSil
  8. heey baksanaa, dün bayağı okudum uyanışı, sayfa 30 ye filan geldim de bak instaya koydum da yorumlar geldi, bi blogcu pek sevmemiş devam kitaplarını herhalde allam azcık spoiler de vermiş :) ya ben çok heycanla okudum yaaa valla hiçbişi tahmin edemedim yani divergent ve labirente andırsa da hiç bişi belirmedi kafamda ama ne kadar sürükleyici ve rahat okunan bir kitap yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oooo hadi bakalım senin de düşüncelerini dört gözle bekliyor olacağız deep :)
      Ben şahsen beğendim seriyi. Şu an 3. kitaptayım. Birazdan da 2. kitap olan "Kaçış"ın incelemesini yapacağım. Umarım sen de bu seriyi beğenirsin. Seni çok seviyor ve sana kocaman sevgiler gönderiyorum! :)

      Sil
  9. Watsap durumuma paylaştım bı sözünü feyk foto uygulamasında buldum çok güzel bı sözdu

    YanıtlaSil