Light Pink Pointer

25 Şubat 2020 Salı

Frambuazlı Hayat | Kitap Yorumu

Hepinize selamlar! Bugün çok ama çok değerli olan birinin kitabının incelemesini sizlerle paylaşacağım. Bu kişi kim mi?


DeepTone’un yazdığı “Frambuazlı Hayat” kitabıyla karşınıza çıktım. Umarım incelememi beğenirsiniz. Geçeyim hemen incelememe!

Ne anlatıyor? / Benim düşüncelerim neler?

Kitap; sanat, kültür, insan, yaşam ve bunun gibi konular üzerinde duruyor. Bilgilendirici, kimi yerlerinde sıcacık gülümseten ve kimi yerlerinde “Aaa ben de bunu çok yaşıyorum.” Dedirten bir kitap.

Kitabın dili çok iyiydi. Hiçbir şekilde sıkılmadım. Olabilecek en iyi şekilde açıklanmış bence. Başka birinin kaleminden okusaydım büyük bir ihtimalle anlamazdım ve sıkılırdım. Oysa DeepTone, herkesin anlayabileceği bir şekilde kaleme almış. Bu da kitabı hoş ve akıcı kılıyor. Kitabın sonlarına doğru kendi şirin dilini kullanarak da sayfalara sevimlilik katmış.

“Bulutlarda Asılıyız Hepimiz” isimli bölüme tek kelimeyle bayıldım! Aynı zamanda diğer sayfalarda verdiği film ve şarkıcıları araştıracağım, dinleyeceğim.

Sanat bölümü bilgilendiriciydi. Fransız sineması olsun, normal sinema olsun hepsini ilgiyle okudum.

Kitap bir çırpıda bitti. Bir çırpıda bitmesinde elbette Deep’in ne tepki vereceğini merak etmemin de etkisi var. :) Ona bu sürprizi söylememek için biraz kendimi zor tuttum. Şükürler olsun ağzımdan bir şey kaçmadı :) Uzun zamandır kitabı almayı düşünüyordum ve sonunda aldım!

Kitap çok güzeldi. Hepimizi ucundan ya da bütün olarak ilgilendiren sorunları da kaleme almış DeepTone. Bu güzel kitabı kaçırmayın derim. Hepimizin çeşitli konularda bilgilenmesi ve birkaç konudan haberdar olması bu kitap sayesinde mümkün!

Umarım incelememi ve “Frambuazlı Hayat” kitabını seversiniz. Kendinize çok iyi bakın sağlıcakla ve sevgiyle huzur içinde kalın!

Alıntılar

“Derin duygular sessizlikte ortaya çıkar.”

“Mutluluğuyla ilgi çekemeyenler mutsuzlukla ilgi çekmeyi sever bazen.”

“Bence insan mutluluk adına bir hedef belirleyip o hedefe ulaşmaya 
çalışarak yaşamamalı. İnsan ulaşmış olduğu yeri mutluluğa çevirmeli, yani mutluluk için hedef edinirsen, o hedefe ulaştığında mutluluk kalmaz, çünkü odak nokta o değildir. Hayatta direkt mutluluğun kendisi hedef alınmalı.”

“Hiçbir şeyden heyecan duymayınca insan yaşarken ölüyor aslında.”

“İnsanları yöneten en büyük güç korkudur.”




19 yorum:

  1. heeeeey ahey ahey ahey, baksanaaa, bugün öğlen uyanış'ı aldıydım, kırmızı kedi kitabevindeeen, elimde duruyodu gündüüz, bu yazını gördüüm, dersteydim, ingilizce dersleri veriyom daaa, denk düştüü, yazını okurken uyanış da yanımdaydııı. nefis anlatmışsın yaa. iyimser kitap olduğunu da belirtmişsin kiii bu önemli benim içiin. teşekkür ederiim vallahi de süfliz oldu kii :) iyi ki sölememişsiin. fotiler de çokzeel. ışıklar ne güzel. bi de kupa ve üzerinde yazanlar çok uyguuun. zateen, bu yazını da bloguma koycaam, fotileri deeee instaya tabisidekiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo ingilizce dersleri mi? Ben de şu sıralar İngilizce'ye merak salmış durumdayım. Ne güzel dil yahu! :)
      Yorumun için çok teşekkür ederim deeps! Seni kocaman öpüyor ve Uyanış'ı beğenmeni diliyorummm! :)

      Sil
    2. ay nette video çook :) bak çilem akar var öğretmen arkadaşım. videoları güzeel :) ingilizce ile ilgili her zaman sorabilirsin bana bişeler :)

      Sil
    3. Çok teşekkür ederim! Eğer aklımda bir soru olursa mutlaka soracağım. Çilem Akar... Bakayım hemen! :)

      Sil
  2. heeey, bulutlarda asılıyız hepimiz, benim de en sevdiğim üç yazıdan biriii, diğerleri dee, hayali olana melekler yardım eder ve dilek fenerindeki ruhlarımız :) en sevdiğim bölüm deee, mevsimlerden yaz :) kapak fotosunu da alaçatıda çektiydim. sonra yine gittim de duruyor aynen o kapı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mevsimlerden Yaz benim de favorilerimden! Aşırı hoşuma gitti çünkü gerçekten de yazı biçiminden dolayı kendimi yaz ayındaymış gibi hissedip mutlu oldum. Hayaller kurmaya başladım işte yazın şunu yapacağım bunu yapacağım diye :)
      Kapak fotoğrafına zaten söz yok. Mükemmel! Fotoğrafı senin çektiğini duymuştum ama nereden hatırlamıyorum. Sanırım başka birinin incelemesinden :)

      Sil
  3. baksana önceki kış, bu kitabıı bir blog arkadaşımız okumuştuu. çok sıkkın depresif dönemindeymiş.bu kitapla depresyondan çıktığını sölemiştiydii. kalp çürüğü adlı yazımla demiştiydii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru söylemiş. Bana kalırsa yazıların öyle şirin, komik ve iç açıcı ki gülümsememek elde değil :) Kalp çürüğü... Sanırım "Bulutlarda Asılıyız Hepimiz" bölümü gibi favorilerimden :)

      Sil
  4. ben de yaşıyorum bunu demen ne hooş, gülümsemen, dilimi hafif ve şirin bulman, ayyy teşekkür ederiim, duygulandıım, heyecanlandım kiii :) fransız filmlerini sevdiğim için filan işteee. kültür sanat kitap müzik sinema filan seviyom ya iştee :) ama en çook o mevsimlerdeki yazıları yazarken eğlendiiim :) gelirim yineee bu yazınaaaa bıp tıs bıp tıs :) ayrıca kipat danışmanımsın ki bana neeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap danışmanın olmak... Heyecanlandırıcı ve hoş! :)
      Dilini çok beğeniyorum ve şirin -fazla şirin ve minnoş- buluyorum :)
      Daha nice kitapların çıkar da bu gözler mükemmel satırlar görür inşallah :)

      Sil
  5. ben de okumak istiyorum bu kitabı ama stokta bulamıyorum online satış sitelerinde. sen nerden aldın ki?

    deep'i de seni de pek severim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Hepsiburada'dan aldım. Kitapyurdu'nda stokta kalmamıştı. Hepsiburada'da gördüm hop hemen kaptım :)
      Ben de seni ve yazılarını çok ama çok severim :)
      Kocaman ama kocaman sevgiler!

      Sil
  6. Güzel kitap. Okuyalım, okutalım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle! Okuyalım, okutalım ve diğer bir nesle miras bırakalım :)

      Sil
  7. Kesinlikle okumalısın! Anlaşılır, akıcı ve duygu yüklü cümlelere sahip. Bu kitaba ba-yıl-dım! :)
    Çokça öpücükler ve sevgiler! :)

    YanıtlaSil
  8. Deeptone un kitapları olduğunu biliyordum ama bunu görmemiştim. İsmi ne kadar ilgi çekici alıntıları da bir o kadar ilgi çekici. Okumak isterim bir ara 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumanı kesinlikle tavsiye ederim. Deep'in dili öyle bir akıcı ki okurken hiç ama hiç sıkılmıyor insan. Zevkle okudum zevkle bitirdim. :)
      Yorumun için çok ama çok teşekkür ederim sevgili Gonca, kendine dikkat etmen ve sevgiyle kalman dileğiyle! :)

      Sil
  9. Alacağım bu kitabı.. şunu merak ediyorum aslında, blogda yazan deep ile kitapta yazan farklı mı? Dil açısından diyorum tabii ki.. :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şöyle ki ilk sayfalarda biraz daha farklı bir deep dili var karşımızda. Böyle blogda gördüğümüzden biraz daha farklı. Ama son sayfalara doğru "Hah işte bu tam deep'in dili" diyoruz. Son sayfalarda yorumlarda gördüğümüz tatlış deep dili giriyor kitabımıza. :)
      Okursan umarım çok beğenirsin sevgili Momentos. Kendine çok ama çok iyi bak kucak dolusu kocaman sevgiler! :)

      Sil