Light Pink Pointer

7 Şubat 2021 Pazar

Harry Potter ve Ölüm Yadigârları | Kitap Yorumu

Hepinize selamlar. Bugün size J.K. Rowling’in yani Joanne Kathleen “Jo” Rowling’in yazdığı “Harry Potter” serisinin son kitabı olan ve 3 gün önce bitirdiğim “Harry Potter ve Ölüm Yadigârları”nı inceleyeceğim. Umarım bu incelememden memnun kalırsınız. O zaman uzatmadan incelememe geçiyorum.

Ne anlatıyor?

Sihir dünyası büyük bir savaşın içine doğru çekilirken Harry, Ron ve Hermione Hogwarts’a 7. yıllarında dönmezler ve Dumbledore’un kendilerine bıraktığı Hortkulukları yok etme görevini tamamlamaya çalışırlar. Bir yandan Ölüm Yiyenler’den kaçarken bir yandan Voldemort her an karşılarına çıkabilir korkusuyla temkinli hareket etmektedirler. Çıktıkları bu yolda sadece büyüleri değil aynı zamanda sabırları ve sevgileri de sınanacaktır. Harry’nin birçok kişinin geçmişiyle birlikte kendi geçmişinin de kapılarını aralaması daha önce olaylara baktığı dar pencerenin belki de değişmesini sağlar… 

Benim düşüncelerim neler?

Harry Potter serisi sanırım birçok okur ve izleyen gibi benim için de çok farklı bir dünyaydı. Gerçek anlamda ilk defa kendimi bir dünyaya ait hissettiğimi itiraf etmeliyim. Hogwarts sanki diğer büyücüler gibi benim de bir yuvammış gibi hissettim tüm seri boyunca. Seriyi bitirmek beni mutlu etti çünkü gereksiz uzatılması kitaptan soğumaya yol açacaktı. Demem o ki bana kalırsa tam zamanında bitirilmiş. Ama bu demek değil ki içimde bir hüzün dalgası yok. Bu dünyadan ayrılacak olma düşüncesi beni üzüyor. Sanırım biraz fazla benimsedim. Gerçek dünyadan bir kaçış, bir sığınaktı benim için Harry Potter dünyası.

Sonu oldukça tatmin edici bitti. Bazı olaylar -çok fazla ayrıntı vermemeye çalışacağım ağzımdan bir şeyler kaçırmamak adına- sanki benim kaybımmış, benim hatammış gibi fazlasıyla üzdü, matem havasına soktu. Yeri gelince karakterlerin sevinçlerini, korkularını, hayallerini ve ümitsizliğini paylaştım. Böyle geçen birkaç haftanın sonrasında seriden elimi ayağımı her ne kadar çekmek zor olacak olsa da güzel şeylerin sonu olduğunu hatırlayıp bize de bunu kabullenmek düşer.

Bir de J.K. Rowling'in yaptığı metaforlar çok hoşuma gitti -metafor demenin daha doğru kaçacağını düşünüyorum yanlışsam düzeltin lütfen-. Mesela beyinlerin olduğu oda gibi. Beyinler hatıralardan, anılardan oluşuyordu. Ve bu beyinler saldırdığında canı çok acıtıyordu çünkü hatıralar her şeyden çok canı acıtır. Böyle küçük ayrıntılar çok ama çok hoşuma gitti. Bu ve daha benzeri birçok şey gözümden kaçmadı ve memnun olmamı sağladı.

Siz “Harry Potter ve Ölüm Yadigârları”nı okudunuz mu? Okuduysanız siz neler düşündünüz, hissettiniz?

İncelememi okuduğunuz için teşekkür ederim. Kendinize çok dikkat edin, sağlık ve sevgiyle kalın…


Harry Potter’ın ilk kitabı için yaptığım incelemeye ulaşmak için tıklayınız.

Harry Potter’ın ikinci kitabı için yaptığım incelemeye ulaşmak için tıklayınız.

Harry Potter’ın üçüncü kitabı için yaptığım incelemeye ulaşmak için tıklayınız.

Harry Potter’ın dördüncü kitabı için yaptığım incelemeye ulaşmak için tıklayınız.

Harry Potter’ın beşinci kitabı için yaptığım incelemeye ulaşmak için tıklayınız.

Harry Potter'ın altıncı kitabı için yaptığım incelemeye ulaşmak için tıklayınız. 

Bu kitaba puanım: 10/10

Alıntılar

“Ölülere acıma, Harry. Yaşayanlara acı, her şeyden çok da, sevgisiz yaşayanlara.”

“Ama belki de iktidara en uygun olanlar, onu hiçbir zaman elde etmeye çalışmamış olanlardır.”

 


6 yorum:

  1. Bu yıl kesinlikle bitirmem gereken bir tekrar okuma... Emeğine sağlık güzel bir yorum olmuş. Meteforlar hakkında söylediklerine sonuna kadar katılıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bu değerli yorumunuz için. Umarım tekrardan okur ve Hogwarts'ın sihrine kapılırsınız! :)

      Sil
  2. Bu seriyi bitireli uzun yıllar oldu. Benim için filmleri kadar kitapları da çok güzeldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umuyorum ben de yakın zamanda filmlerini izleyebilirim. :)

      Sil
  3. Kitabı okumadan önce arkadaşımla aramızda geçen konuşma bu kitap en kalını nasıl olacak da okuyacağım diye düşünüyordum çünkü okuduğum dönemlerde okul bir yandan ev bir yandan yoğunluk gırla tabi ama kitabı umduğumdan daha kısa sürede bitirmiştim. Serinin en sevdiğim kitabı olduğunu söylememe gerek bile yok sanırım. Gerçekten müthişti!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de seride en sevdiğim kitaptı! Serinin bitmesinin getirdiği hüzünlü mutlulukla tadından yenmeyen bir kitap oldu. Senin de sevmen beni çok mutlu etti. 💕

      Sil