Light Pink Pointer

14 Şubat 2021 Pazar

Kürk Mantolu Madonna | Kitap Yorumu

Hepinize selamlar. Bugün sizlere 2 gün önce bitirdiğim, Sabahattin Ali’nin yazdığı “Kürk Mantolu Madonna” kitabını inceleyeceğim. Umarım bu incelememden hoşnut kalırsınız. O zaman uzatmadan incelememe geçiyorum.

Ne anlatıyor?

Raif Efendi, kimseler tarafından küçük görülen, ezilen ve oldukça sessiz biridir. Almanca Mütercimi olan Raif Efendi hiçbir şekilde ne sinirleniyor ne üzülüyor ne de mutlu oluyordu. Buna şaşıran ve uzun süre işsiz kalmış bir genç ise Raif Efendi hakkındaki gizemi çözmek ister. Zaman geçtikçe Raif Efendi ve bu genç iyi anlaşmaya başlarlar. Bir şekilde bu gencin eline Raif
Efendi’nin yaşadıklarını yazdığı bir defter geçer ve aslında Raif Efendi’nin hiç de görüldüğü gibi sıradan, basit ve hiçbir niteliği olmayan bir birey olmadığını anlar…

Benim düşüncelerim neler?

Bu kitap hakkında ne desem boş kalır. Sabahattin Ali adeta kelimelerle raks etmiş. Cümlelerin anlamlı ama aşırı süsten uzak oluşu mu dersiniz akıcılığı mı dersiniz her şey dört dörtlüktü. Sanki eskiden değil de günümüzde yazılmış çok kaliteli bir kalemi okuyormuş gibi hissettim kendimi. Cümlelerinin ağır olmaması bir etken olabilir böyle düşünmemde.

Biraz da kitap karakterleri hakkında konuşalım. Genelde Kürk Mantolu Madonna yani Maria Puder gibi kitap karakterleri diğer kitaplarda hoşuma gitmeyecek şekilde anlatılır, beni hafiften karakterden soğuturdu. Ama bu kitapta Maria Puder’e hayran olmamak elde değildi. Onun düşünce tarzına, kelimelerindeki acıya, gözlerinin içindeki hüzne kadar her şeyi ustaca ve zarif bir şekilde işlenmişti.

Raif Efendi’nin Maria ile yakınlaşmasının bir sebebinin de kendi iç dünyasındaki çatışmanın bir benzerini bana kalırsa Maria’nın da gözlerinde görmüş olmasıydı. Kendisine hiç yabancı olmayan “yalnızlık” terimini Maria’nın ta kendisinde bulmuştu. Hayallerini süsleyen kadını bulmanın verdiği mutluluk ile hayata bağlanması ama sonrasına başına geleceklerden habersiz olan Raif Efendi’nin bu aşk diyebileceğimiz öyküsünü okumak beni çok ama çok mutlu etti. Herkesin Ferhat ve Şirin ya da Romeo ve Juliet olarak betimleyeceği şeyleri artık Raif Efendi ve Maria Puder olarak betimleyeceğim galiba.

Kitabın bu kadar güzel çıkacağını düşünmüyordum. Hayata yalnızlaştırılan, kimselerin sevgiden mahrum bıraktığı bu ruhların belki tanışma belki de bir olma hikâyesi olarak adlandırabileceğimiz “Kürk Mantolu Madonna” kesinlikle kitaplığımın enleri arasında.  

Siz “Kürk Mantolu Madonna” kitabını okudunuz mu? Okuduysanız sizin düşünceleriniz neler? Umarım bu incelememden zevk almışsınızdır. Kendinize çok dikkat edin, sevgiyle kalın…

Bu kitaba puanım: 10/10

NOT: Çok fazla alıntı olduğu için alıntılar bölümü boş bırakılmıştır.


19 yorum:

  1. Sait Faik'in Abasıyanık kitabıyla Kürk Mantolu Madonna'nın bu mavi kapağı beynimde bir yerlerde özdeşleştiğinden başka bir yayınevinden almıştım ben de iyi ki almışım :) Ama yazarın bu kitabın daha fazla sevdiğim kitapları oldu benim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzla günümü güzelleştirdiniz! :D
      İlk defa Sabahattin Ali okudum. Diğer kitaplarını da okumayı çok isterim. Bakalım onlar nasıl çıkacak? :)

      Sil
  2. Merhabalar.
    Benim de listemde ve kitaplığımdadır. Henüz okuyamadım demeye utanıyorum. Çünkü ben biraz bu konuda tembel biriyim. Elimde şu anda birkaç tane yarım kitaplarım var onları bitirmeye çalışıyorum. Bu yorum bittikten sonra, tekrar yazınıza döneceğim ve tanıtımınız ile izlenimlerinizi tekrar okuyacağım.
    Elinize ve emeğinize sağlıklar diler; tanıtım ve kitapla ilgili düşüncelerinizi paylaştığınız için de ayrıca teşekkür ederim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum bu değerli yorumunuz için. Umuyorum ki okuyunca çok beğenirsiniz. Sizin de düşüncelerinizi okuduktan sonra duymayı çok isterim. Çokça saygılar, sevgiler!

      Sil
  3. Merhabalar.
    Gerçekten çok güzelmiş. Heveslendim ama, önce yarımları bitirmem gerekiyor. Bir de kitap şu anda ikamet ettiğim evde değil, memleketteki yazlık gibi kullandığımız evdeki kitaplığımda. Güya orada okuyacaktım. Ancak, orada da işten güçten gözümüzü açamıyoruz. Ama inşAllah bu yaz o kitabı mutlaka okuyacağım.
    Tekrar teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. okuduktan sonra ciğerlerimizi bir köşeye bırakıyoruzz

    YanıtlaSil
  5. Çok haklısınız bazen önyargılarımız asılsız çıkabiliyor. Dili ağır olunca istemsizce okuyasım gelmiyor. Bu yönden bir kaç bilmediğim kelime olmasına rağmen "Kürk Mantolu Madonna" çok sevdiğim bir kitap oldu. Yorumun için teşekkür ederim, koskocaman sevgiler! :)

    YanıtlaSil
  6. Yıllar önce okuyup çok sevdiğim bir romandı. Senin de beğenmiş olmasan sevindim. Ayrıca okumadıysan yazarın Kuyucaklı Yusuf kitabına da bak mutlaka onu da çok seversin bunu sevdiysen :) Beni epey etkilemişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim sevgili Gonca! Gerçekten çok güzeldi oldukça da hüzünlüydü. Kuyucaklı Yusuf sipariş listemde umarım en kısa sürede okuyabilirim. Çokça sevgiler! :)

      Sil
  7. Hayaller senin incelemen.
    Hayatlar: https://youtu.be/HgGjAxF4M1M

    YanıtlaSil
  8. okuduğum etkileyici kitaplardan bir tanesi, defteri okunduğunda duygulandığımı söyleyebilirim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çok etkileyiciydi. İyi ki okumuşum dediğim kitaplardan.

      Sil
  9. merhabaaa :) iyisin dı maaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyiyim teşekkür ederim, umarım sen de iyisindir. Yoğunum bu aralar döneceğim aranıza inşallah. :))

      Sil
  10. Bu kitap Sabahattin Ali'nin en iyi romanı bence. Bilinç akışı unsurları kurguyu sizle yaşatıyor. Anlatım gücü desen o da fevkalade. Bir teşekkür borçluyuz böyle güzel bir eser için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayça.

      şimdi burda yorumunu görünce bloguna baktım, yorum yaptım ama yorum yapılamıyor, yayınla butonu yok :)

      Sil
    2. Teşekkür ederim fark etmemiştim hiç :) Bir yorumunu alırım artık. Son yazdığımı okursan beni çok mutlu edersin.

      Sil