Light Pink Pointer

31 Ocak 2021 Pazar

Harry Potter ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı | Kitap Yorumu

 Hepinize selamlar. Bugün sizlere altı gün önce bitirdiğim ancak incelemeyi atacak zamanı şimdi bulduğum ve Joanne Kathleen “Jo” Rowling’in yazdığı “Harry Potter” serisinin 5. kitabı olan “Harry Potter ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı”nı inceliyorum. Umarım bu incelememden hoşnut kalırsınız. O zaman çok uzatmadan incelememe geçiyorum.

Ne anlatıyor?

Lord Voldemort’un geçen okul yılının sonunda resmen gücüne kavuşması, tüm sihir dünyasına karşı büyük bir tehdit teşkil ediyordur. Dumbledore’un Voldemort’a karşı savaşmak için çok eskiden beri var olan Zümrüdanka Yoldaşlığı’nı tekrar hayata geçirmesi durumun ne kadar ciddi olduğunu gözler önüne seriyordur. Yaşadığı yerden Zümrüdüanka Yoldaşlığı’nın çalışmalarını yürüttüğü yere götürülen ve artık 15 yaşında olan Harry, birtakım şeylerin artık farkında olduğunu düşünse de aslında bildiklerinin bilmediklerinin yanında devenin yanında kulak kalıyordu. 15 yaşının getirdiği isyankar ve haşin ergenlik dönemi, Voldemort’un döndüğüne inanmayan Bakanlık’ın Hogwarts’ın iç işlerine karışması ve Hogwarts’a yeni ve oldukça berbat bir Karanlık Sanatlara Karşı Savunma öğretmeni ataması sorunların sadece birkaçıydı. Olayları düzeltmeye çalışırken birçok şeyden ve belki de kendisi için oldukça önemli bir kimseyi kaybedeceğinden habersiz olan Potter, Hogwarts’ı ve büyücülük dünyasının umudu olabilecek midir?

Benim düşüncelerim neler?

İlk başta ergenliğin Harry üzerinde oldukça belirgin izlerine rastlıyoruz. Okurken “Bu gerçekten Harry mi?” diye düşünmeden edemedim. Bu yönden Rowling’in ergenliği güzel bir şekilde yansıtabildiğini düşünüyorum. Zümrüdüanka Yoldaşlığı’ndan önceki kitapların filmlerini izlemiştim ve bölük pörçük de olsa birtakım bilgilere önceden sahiptim ama bu sefer Zümrüdüanka Yoldaşlığı hakkında bir fikrim olmadığı için daha da hevesle okudum. Serinin diğer kitaplarına göre daha kalın olması da kitap için beslediğim umudumu arttırdı. Hayallerim yıkılmadı gayet de beklediğim gibi oldukça güzel bir kitaptı.

Sonuyla da yaşanılan olaylarla da beni etkileyen bir kitap oldu. Özellikle kitapta olan bir olay beni derinden etkiledi. Belki okuyanlarınız hangi olaydan bahsettiğimi anlamışlardır.

Diğer kitapları beğendiğim gibi Zümrüdüanka Yoldaşlığı’nı da çok beğendim. Siz “Harry Potter ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı”nı okudunuz mu? Okuduysanız sizin düşünceleriniz neler oldu?

İncelememi okuduğunuz için teşekkür ediyorum. Umarım gününüz güzel geçmiştir, geçiyordur. Kendinize çok iyi bakın, kocaman sevgiler!

Bu kitaba puanım: 10/10

 

Harry Potter serisinin ilk kitabına yaptığım incelemeye ulaşmak için tıklayınız.

Harry Potter serisinin ikici kitabına yaptığım incelemeye ulaşmak için tıklayınız.

Harry Potter serisinin üçüncü kitabına yaptığım incelemeye ulaşmak için tıklayınız.

Harry Potter serisinin dördüncü kitabına yaptığım incelemeye ulaşmak için tıklayınız.


4 yorum:

  1. Seride en sevdiğim kitaptır. Yakında ben de bir okuma maratonu yapmayı planladığım için hatırlamamak adına yorumu okumadım ama beğendiğinizi umuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim. Evet çok beğendim. Umuyorum siz de maratonunuz süresince bu büyülü dünyanın tadını çıkarırsınız. :)

      Sil