Light Pink Pointer

15 Ocak 2021 Cuma

Harry Potter ve Azkaban Tutsağı | Kitap Yorumu

Hepinize selamlar. Bugün J.K. Rowling’in yani Joanne Katleen “Jo” Rowling’in yazdığı “Harry Potter” serisinin 3. Kitabı olan “Harry Potter ve Azkaban Tutsağı” isimli kitabı inceleyeceğim. İki gün önce ancak bitirebildim yoğunluktan. Umuyorum bu incelememden memnun kalırsınız. O zaman sizi bekletmeden incelememe geçiyorum.

Ne anlatıyor?

Hogwarts’a gittiğinden beri başından bin türlü dert eksik olmayan Harry, bu sene Hogwarts’ta 3. Yılına başlayacaktır. Başına o kadar olay gelmesine rağmen bu sene belki de en zoru olacaktır. Tek bir hareketiyle 13 kişiyi katleden Sirius Black, büyücülere özel olan hapishane’ye, Azkaban’a kapatılmıştır. Ama Black, daha önce kimsenin yapamadığını yapıp Azkaban’ın geçilmesi neredeyse imkânsız muhafızlarını atlatmıştır. Lord Voldemort’un sadık bir yardımcısı olarak bilinen Black, Harry Potter’ı yakalamak için peşine düşmüştür. Bir lanetle 13 kişiyi öldüren Black’in yanında Harry’nin gerçekten şansı var mıdır? Hogwarts bile artık güvenli değilken Potter nasıl güvende olacaktır?    

Benim düşüncelerim neler?
Harry’nin yaşı büyüdükçe kitabın daha eğlenceli olduğunu, daha ilgi çekici olduğunu düşünüyorum. Seri hakkında biraz spoiler sahibi olsam da yani seri hakkında bazı şeyleri önceden bilmiş olsam da asla heyecanı kaçmadı. Bunun Rowling’in dil kullanımı ve yarattığı temeli sağlam kurgudan kaynaklandığını düşünüyorum. Kitabı ancak iki gün önce bitirebildim, yoğundum biraz. Ama sürekli aklımın bir köşesinde kaldı. Elim sürekli kitabı aradı ama kendimi tuttum.

Bu seride açık ara farkla en sevdiğim kapak tasarımı ve renk uyumu “Azkaban Tutsağı”nınkiydi. Koyu renk tonunun üstüne beyaz ve altın renkleri kullanılması kapağa oldukça hoş bir hava katmış.

Kitabı ilk okuduğumda birtakım tahminlerim vardı ve kesin böyle olacak dedim. Ama asla öyle çıkmadı. Ters köşelerle iyice şok oldum ve bu kitabı daha da heyecanlı hale getirdi.

Kelimelerimden anlayacağınız üzere bu kitabı da çok sevdim. İncelememi okuduğunuz için teşekkür ederim. Kendinize çok iyi bakın, Hogwarts’ın ruhu hep sizinle olsun!

Bu kitaba puanım: 10/10

Harry Potter serisinin ilk kitabına yaptığım incelemeye ulaşmak için tıklayınız.

Harry Potter serisinin ikinci kitabına yaptığım incelemeye ulaşmak için tıklayınız. 


5 yorum:

  1. Umuyorum bir gün 3. kitaptan sonrasına geçebilirsin ve tadına doyum olmaz bir maraton yaparsın. Kocaman sevgiler! :)) <3

    YanıtlaSil
  2. Emeğine sağlık ben henüz okumadım bu kitabı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum. Umuyorum en kısa zamanda okursunuz. :)

      Sil
  3. oh oh iyi olmuş ters köşe gol yemişsin hihihi :)

    YanıtlaSil