Light Pink Pointer

20 Ocak 2021 Çarşamba

Harry Potter ve Ateş Kadehi | Kitap Yorumu

 Hepinize selamlar. Bugün sizlere 3 gün önce bitirdiğim J.K. Rowling yani Joanne Kathleen “Jo” Rowling’in yazdığı “Harry Potter” serisinin 4. Kitabı olan “Harry Potter ve Ateş Kadehi” isimli kitabı inceliyorum. Umuyorum ki bu incelememden memnun kalırsınız. O zaman uzatmadan incelememe geçiyorum.

Ne anlatıyor?

Harry Potter artık 14 yaşındadır. Ama 14 yaşında olması hala Dursleylerin himayesi altında olduğu gerçeğini değiştirmiyordu. Yazın sonlarına doğru Harry, Quidditch Dünya Kupası’nı Ron ve ailesi ile izlemek için Dursleylerden bir şekilde izin koparmayı becerir. Her ne kadar eğlenceli zaman geçirseler de günün sonunda korkutucu bir olay gerçekleşir. Zamanında birçok ölümün sorumlusu olan ve adıyla dahi tüm herkesin içine korku tohumları atan Voldemort’un, kendisini destekleyen kişilerden oluşturduğu Ölüm Yiyen’ler topluluğu birçok kişinin Quidditch Dünya Kupası’nı izledikten sonra geceyi orda geçirmek için kaldığı kamp alanına baskın gerçekleştirirler. Ortalığı karıştırdıktan sonra dağılan bu topluluk ortadan kaybolsa bile kimse rahat değildir. Harry başlarına daha kötü ne gelebileceğini daha düşünemeden bu yıl Hogwarts’ta Üçbüyücü Turnuvası’nın yapıldığını öğrenir. Üçbüyücü Turnuvası, 3 sihir okulu olan Durmstrang, Beauxbatons ve Hogwarts arasında yapılan bir turnuvadır. Yüzyıllar sonra tekrardan gerçekleştirilen bu turnuvaya katılım için bir yaş kısıtlaması olmasına rağmen ve Harry bu turnuvaya katılmayı istememesine rağmen turnuvaya katılacak adayların isminin konulduğu Ateş Kadehi’ne bir şekilde adı konulmuştur. Ne olduğunu anlamadan kendini Üçbüyücü Turnuvası’nın tehlikeli ve zor engellerinin arasında bulan Harry, aslında bunun sadece başlangıç olduğundan habersizdi.

Benim düşüncelerim neler?

Soluğumu tutarak okuduğum bir başka Harry Potter kitabı oldu. Bu sefer olayların daha da sarpa sarması ve işlerin boyutunun değişmesi kitabı elden düşürmeyi engelliyor.

Söylenecek çok bir şey bulamıyorum açıkçası çünkü yine çok severek okudum ve ne söylersem söyleyeyim serinin diğer kitaplarına yaptığım incelemelerden farklı bir şey söyleyemeyeceğim.

Yine de özetlemek gerekirse Rowling yine kalemini konuşturmuş ve tadına doyum olmaz bir devam kitabı ortaya koymuş. Sonuyla özellikle okurlarının diğer kitaba el atmasını sağlayan Rowling bu sefer çok daha büyük şeylerin geleceğinin haberini vermiş adeta.

Dediğim gibi yine sevdiğim bir kitap oldu. Çok fazla söyleyecek bir şey bulamıyorum. Bu yüzden bu incelememi de burada sonlandırıyorum. Umuyorum hoşnut kalmışsınızdır. “Benim düşüncelerim neler?” kısmı biraz kısa olduğu için özürlerimi iletiyor ve size sevgilerimi gönderiyorum!

Harry Potter serisinin ilk kitabına yaptığım incelemeye ulaşmak için tıklayınız.

Harry Potter serisinin ikinci kitabına yaptığım incelemeye ulaşmak için tıklayınız.

Harry Potter serisinin üçüncü kitabına yaptığım incelemeye ulaşmak için tıklayınız.

Bu kitaba puanım: 10/10

Alıntılar

“Hep aynı – bir araya geldik mi gösteriş yapmadan duramıyoruz…”

“Hiçbir zaman utanma, bazıları bunu sana karşı kullanacaktır, ama onları kafana takmana değmez.”

“Bir adamın nasıl biri olduğunu anlamak istiyorsan, kendisiyle eşit olanlara değil, astlarına nasıl muamele ettiğine bak.”

“Acıyı bir süreliğine uyuşturmak, sonunda onu hissettiğinde daha da büyük acı çekmene yol açar.”



12 yorum:

  1. seriyi okuma hızınıza hayran kaldım vallahi

    YanıtlaSil
  2. Bende seriyi bir süre önce bitirdim. Azkaban ve Ateş Kadehi filmleri pek beğenmiyordum, her şey havada gibiydi bir anlaşılmazlık vardı hep. İyi ki seriyi okumuşum diyorum şimdi. Ateş Kadehi kitap bayağı güzeldi. Yanlış hatırlamıyorsam, Sirius'u kitapta çok görüyorduk-filmde neredeyse hiç yokken- bu detayları okumak muazzamdı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serileri izlemeden önce kitapları varsa hep kitaplarını okurum ben de dediğiniz bu durumla karşılaşmamak için. Kitaplardaki ayrıntılar ya da kadro filmlere göre bana kalırsa daha iyi. Seriyi bitirirsem Harry Potter'ı izlemeyi istiyorum. :)

      Sil
  3. voldemooort anneeee amaniin :)

    YanıtlaSil
  4. Sıra bu kitapta, seriyi okumaya bende devamm ediyorum :) güzel bir inceleme olmuş emeğine saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, seriyi okumanız beni meraklandırdı. Sizin de düşüncelerinizi öğrenmek isterim. :)

      Sil
  5. Ayyy ben de bir solukta okumuştum. O detaylar olaylar müthişti. Filmindekinden çok ama çok farklı bir histi. 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle deyince iyice filmi merak ettim doğrusu. Umuyorum en kısa zamanda izleyebilirim. 🥰

      Sil
  6. Çok severek okumuştum. Filmlerini severek izledim ama kitaptaki ruh bambaşka:)

    YanıtlaSil