Light Pink Pointer

31 Ocak 2021 Pazar

Harry Potter ve Melez Prens | Kitap Yorumu

Hepinize selamlar. Bugün sizlere dün bitirdiğim ve Joanne Kathleen “Jo” Rowling’in yani J.K. Rowling’in yazdığı “Harry Potter” serisinin 6. kitabı olan “Harry Potter ve Melez Prens”i inceliyorum. Umuyorum bu incelememden hoşnut kalırsınız. O zaman lafı dolandırmadan incelememe geçiyorum.

Ne anlatıyor?

Hogwarts’ta 6. sınıfa başlayan Harry Potter hala tehlikenin kol gezdiği büyücülük dünyasında 1. Sınıftan beri kendisinden nefret ettiği Draco Malfoy’un bir şeyler karıştırdığını fark eder. Elbette Harry’nin nefreti karşılıksız değildir. Draco da ondan bir o kadar nefret etmektedir. Bunun üzerine Harry Potter hem Draco’nun neler çevirdiğini anlamak hem de onu suçüstü yakalama arzusuyla Draco’nun peşine düşer. İşler bu kadar karışıkken hem Draco’nun neler karıştırdığını öğrenmek hem de Lord Voldemort’un geçmişine dair yeni bir sürü şey öğrenmek elbette ki hiç kolay değildir. Zorlu bir maceraya daha adım atan Harry Potter, bu maceranın sonlarına doğru belki de hiç beklenmeyecek perişan edici bir şeyin onu beklediğinden habersizdir… 

Benim düşüncelerim neler?

Harry Potter’ın beşinci kitaptaki o aşırı hırçınlık dönemini atlatması derin bir oh çekmeme sebep oldu. Her şeye alınganlık ettiği dönemin bitmesiyle daha mantıklı düşünebildiğini düşünüyorum.

Kitabın işlenişi yine oldukça mantıklı ve kendine çekiciydi. Biraz geç bitirdim çünkü hem sorumluluklar hem de bir seri okudum mu 5. kitaptan sonra bir bunalım geçirme dönemim olduğundan süre biraz uzadı. Ama Harry Potter sayesinde bu bunalım dönemini yok sayarak okumaya devam ettim ve iyi ki de devam etmişim. Hiç sevmediğim bu huyumu aşmak da ayrıca mutlu etti beni.

Sonuyla beni oldukça üzen ve matem havasına sokan “Harry Potter ve Melez Prens” kitabı serinin son kitabına doğru adım adım ilerlerken artık birçok şeyin çözüleceği ve çözülmesi gerektiğinin bir habercisi. 16 yaşın getirdiği hormonlardan ötürü de kitabımızın içine bazı aşk olaylarının da karıştığını söylemeden geçmeyelim. Rowling’in sadece kurgu odaklı değil de karakterlerin yaşlarının getirdiği duygusal dönemleri de işlemesi kitaba doğallık katmakla kalmamış, olabildiğince gerçekçi kılmış yarattığı dünyayı.

Yine beğendiğim ve severek okuduğum bir kitap oldu. Siz “Harry Potter ve Melez Prens”i okudunuz mu? Sizin düşünceleriniz neler?

İncelememi okuduğunuz için teşekkür ederim. Kendinize çok iyi bakın, kendinizi sevin ve kimsenin sizi üzmesine izin vermeyin…Çokça sevgiler!

Bu kitaba puanım: 10/10


Alıntılar

“Ölüme ve karanlığa baktığımızda korktuğumuz şey bilinmezliktir, başka bir şey değil.”

 

------------------------------------------------------------------------


Harry Potter’ın ilk kitabı için yaptığım incelemeye ulaşmak için tıklayınız.

Harry Potter’ın ikinci kitabı için yaptığım incelemeye ulaşmak için tıklayınız.

Harry Potter’ın üçüncü kitabı için yaptığım incelemeye ulaşmak için tıklayınız.

Harry Potter’ın dördüncü kitabı için yaptığım incelemeye ulaşmak için tıklayınız.

Harry Potter’ın beşinci kitabı için yaptığım incelemeye ulaşmak için tıklayınız.

 

4 yorum:

  1. Kitaplarını okumayıp filmlerini direk izleyenlerdenim.. kaç kere izledim bilmiyorum çok severim bu seriyi..ama şunu da biliyorum kitaplardaki ayrıntı ve okuma zevkinin filmlere yansımadığını.. kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Dediğiniz gibi kitaplardaki zevki filmlerden almak pek mümkün değil o yüzden önce okumayı sonra da izlemeyi planlıyorum. Kucak dolusu sevgiler. :)

      Sil
  2. Serini takip ediyorum hocam, daha önce de söylediğim gibi ben kitaplarını okumadım ama seninle beraber okuyormuş gibi oluyorum :) Melez Prens aslında çok aksiyonu bol bir yapım gibi gözükmese de, eğer ilk defa izleyen yada okuyan biri olsaydım eminim snape'in melez prens çıkmasına çok şaşırırdım, bu beni heyecanlandırırdı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorumunuz için teşekkür ederim, çok mutlu oldum. Snape olayına gerçekten şaşırdım. Yavaş yavaş kendisine alışmaya başlarken bir de son dakika bir darbe daha atması iyice şoka uğrattı. İyi günler diliyorum! :)

      Sil