Light Pink Pointer

28 Ağustos 2022 Pazar

Küçük Şeyler & Oz Büyücüsü | Kitap Yorumu

Hepinize selamlar. Bugün sizlere Samipaşazade Sezai’nin yazdığı “Küçük Şeyler” ve L. Frank Baum'un yazdığı "Oz Büyücü" isimli kitapları inceliyorum. Umarım incelemelerim sizler için yararlı olur.

Küçük Şeyler

Ne anlatıyor? / Benim düşüncelerim neler?

Küçük küçük öykülerden oluşan “Küçük Şeyler” ; aşkı, üzüntüyü, acıyı ve mutluluğu bize iliklerimize kadar hissettiriyor. Her ne kadar kısa bir kitap olsa da okurken kimi yerlerde gözlerimin dolmasına engel olamadım.
Özellikle Pandomima isimli öyküsü en sevdiğim ve en duygulandığım öyküsüydü.

İnsan ruhunun derinliklerine inmeyi başarmış, gözlem yeteneğiyle bize insanların karakterlerini en açık ve saf haliyle gösterebilmiş başarılı bir yazar Samipaşazade Sezai. Beğenerek okuduğum kısa ama etkileyici bir kitaptı.

Bu kitaba puanım: 8/10

Alıntılar

“Ah ne alçak gönüllerimiz var. Nefrete neden olması gereken olayların sevgiyi öldürememesi ne acıdır!”

Oz Büyücüsü

Ne anlatıyor?
Dorothy, teyzesi ve amcasıyla beraber Kansas adında kırsal bir yerde yaşıyordur. Küçük çiftliklerinde köpeği Toto ile mutlu mesut bir şekilde yaşamaktadır. Günün birinde büyük bir fırtına kopar. Amcası ve teyzesi hemen evin altındaki mahzene saklanır ama Dorothy ve Toto mahzene yetişemez ve evle birlikte kasırgaya kapılırlar.

Kasırga bittiğinde kendilerine gelen Dorothy ve Toto kendilerini oldukça farklı bir yerde bulurlar. Bunun üzerine şaşırıp kalan bu ikili biraz sonra ise geldikleri diyarın sihirli olduğunu öğrenirler. Eve geri dönmek isteyen bu ikili yardım istediklerinde kendilerine sadece büyük bir büyücü olan Oz’un yardımcı olabileceğini öğrenirler. Bunun üzerine Oz’un yaşadığı diyara doğru yol alırlar ve bu yolculukta peşlerine daha farklı bir sürü varlık katılır. Yeni arkadaşlıklar başlar ve bu arkadaşları zorlu bir sürü görev bekler.

Benim düşüncelerim neler?
Çocuklar için daha çok görülse de aslında alttan alta verilen mesajlar ve birçok alıntısı sayesinde her yaş kitlesine hitap ediyor “Oz Büyücüsü”.

Özellikle Korkuluk ve Teneke Adam arasında geçen “Kalp mi Beyin mi?” sohbetinden bunu iyice hissediyoruz. Beyni olmazsa kalbinin hiçbir işe yaramayacağını düşünen Korkuluğa cevaben zihnin insana üzüntüden başka bir şey getirmeyeceğine, bunun yerine her şeyi sevebilme gücü veren kalbin olmasının daha mantıklı olduğunu söylüyor.

Dorothy ve Toto’nun maceralarına ortak olan Korkuluk, Teneke Adam ve Korkak Aslan’ın da Oz’dan birtakım istekleri vardır. Ama bu yolculuk boyunca aslında istedikleri şeylerin kendi içlerinde olduklarını anlıyorlar. Buradan biz de okura düşen mesajı alıyoruz. Sevgili okur, ne olursa olsun belki de istediğin şeye zaten kendi içinde sahipsindir. Kendine acımasız davranma ve sahip olduklarının farkına var. Çünkü sen, sen olduğun için çok ama çok güzelsin! :)

Okurken ilk başta klasik ögelerle bezenmiş bir masal olduğunu düşünsem de daha sonrasında hikâyeye karışan diğer yaratıklarla beraber bu fikrim değişti. Özellikle Kaya Adamları çok ilgi çekici buldum.

Genel olarak okuması zevkli ve yüze gülücükler konduran bir masaldı. Özellikle kötü bir dönemden geçiyorsanız kalbinizi yumuşatacak ve iç huzurunuzu bulmanızı sağlayacak bir öykü.

Bu kitaba puanım: 8/10

Siz “Küçük Şeyler” ve “Oz Büyücüsü” kitaplarını okudunuz mu? Okuduysanız sizin düşünceleriniz neler?
İncelememi okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Kendinize çok dikkat edin, sağlıcakla kalın…

Alıntılar

“Başıma gelen korkunç bir şeydi; ama orada dikilip durduğum bir yıl boyunca düşünecek zamanım oldu ve en büyük kaybımın kalbimi yitirmek olduğunu anladım. Âşıkken dünyadaki en mutlu insan bendim, ama kalbi olmayan biri âşık olamaz; bu yüzden Oz'dan bir kalp istemeye karar verdim.”

“ ‘Ne olursa olsun,’ dedi Korkuluk, ‘ben kalp değil beyin istemeliyim; çünkü aptal biri kalbi olsa bile onunla ne yapacağını bilemez.’

‘Ben kalp almalıyım,’ diye karşılık verdi Teneke Adam, ‘çünkü beyin insanı mutlu etmez, oysa mutluluk dünyadaki en güzel şeydir.’ ”

“ ‘Bana beyin veremez misin?’ diye sordu Korkuluk.

‘Buna ihtiyacın yok. Her gün yeni bir şey öğreniyorsun. Bir bebeğin beyni vardır, ama fazla şey bilmez. Bilgiyi sağlayan tek şey deneyimdir ve dünyada ne kadar uzun kalırsan o kadar deneyim elde edersin.’ “

13 yorum:

  1. Oz Büyücüsü'nü okumuştum. Dediğin gibi çocuk kitabı görünümlü ama hikayesi güzel bir kitaptı. Sen de çok güzel anlatmışsın. Küçük Şeyler'i sanırım lisede okudum. Tam emin değilim, unutmuşum. Alıntılar güzeldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oz Büyücüsü çok tatlı bir kitaptı ya. Hikayesi gerçekten kaliteliydi ben beğendim. Küçük Şeyler zaten çok ayrı. Yorumun için çok teşekkür ederim. :)

      Sil
  2. İkisini de okumadım ama şu an ikisi de gözüme çok okunabilir göründü. :D

    YanıtlaSil
  3. İki kitabı da beğenerek okumuştum. Bazı kitaplar çocuk kitabı gibi görünse de her yaşın alabileceği şeyler olabiliyor içinden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle. Oz Büyücüsü de bunlardan bir tanesi. Yorumunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  4. Öyle gerçekten. Çok tatlı, kalbi yumuşacık yapan bir kitap. İnsanın içinde bir yerlere dokunuyor. :))

    YanıtlaSil
  5. oz büyücüsünü çok severim filmi de çok güzeeel :) öbürünü de alıp okuyum bu yazarın başka kitabını okudumdu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmini de izlemek lazım ya. Küçük Şeyler çok güzel kesinlikle okuuu! :)

      Sil
  6. İkisini de henüz okumadım ama merak ettiğim kitaplar. Yorumundan sonra hemen okumak istedim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka okumalısın. Pişman olmayacağına inanıyorum ve şimdiden iyi okumalar diliyorum. :)

      Sil
  7. Oz büyücüsünü çok merak ediyorum. Bu ay araya sıkıştırıp okumaya çalışacağım :)

    YanıtlaSil