Light Pink Pointer

28 Ağustos 2022 Pazar

Kargalar Meclisi | Kitap Yorumu

Hepinize selamlar. Bugün sizlere Leigh Bardugo’nun yazdığı “Kargalar Meclisi” isimli kitabını inceliyorum. Umarım bu incelemem sizler için yararlı olur.

Ne anlatıyor?

İnej, Nina, Matthias, Wylan, Jesper ve bu ekibin başı olan Kaz… Birbirinden tehlikeli 6 ismi tek bir görev bir araya getiriyor. Kendilerinden büyük bir meblağ karşılığında daha önce hiç kimsenin giremediği bir saraya girmeleri ve o saraydan ülkenin büyük çoğunluğu tarafından aranan bir bilim insanını kaçırmaları istenir. Sokakta yetişen ve çetelerin içinde büyüye büyüye bu işlerde uzmanlaşan bu ekip para karşılığında her şeyi yapmaya hazırdır. Bunun üzerine Kaz’ın önderliğinde saraya girmek için yol almaya başlarlar. Kimin iyi kimin kötü olduğu anlaşılmayan, kandırmacalarla ve zorluklarla bezenmiş bir hikâye…

Benim düşüncelerim neler?

Bu kitabı okumanız için önce “Gölge ve Kemik” serisini okumanız gerekiyor. Onu okuduktan sonra “Kargalar Meclisi” serisini okuyabilirsiniz.

Açıkçası ben bu seriyi “Gölge ve Kemik” serisinden daha çok sevdim. Gerek akıcılığıyla gerekse kurgusuyla elimden düşüremediğim bir kitaptı. Karakterlerin ve olayların kurgulanışı incelikle yapılmıştı. Öyle ki kitabı okurken karakterler sanki bizim arkadaşlarımızmış gibi hissediyor ve ekibin bir parçasıymış gibi okuyoruz kitabı.

Güvensizlik duygusuyla yetişen, kimisi terk edilmiş kimisi ise zorunluluktan sokak hayatına atılmak durumunda kalmış bu 6 farklı hayat hikâyesini okurken kimi yerde hüzünleniyor kimi yerde ise onlarla beraber kahkaha atıyoruz. İlk başta para için bir araya gelen ekibin daha sonrasında aralarında gelişen ilişki çok ayrı bir boyuta ulaşıyor.

Geriye dönüş yöntemiyle yazılması akıcılığa bir artı katmış. Fantastik ögeler yerinde kullanılmıştı. Her ne kadar bazı yerlerde genç-yetişkin tarzı bir kitap olduğunu bangır bangır bağırsa da okurken herhangi bir yeri saçma ya da gereksiz bulmadım. Gayet hoş ve güzel bir kitaptı.

Fantastik kitap ihtiyacınızı karşılamak ya da kitap okuyamadığınız dönemlerde okuma isteğinizi geri getirmek için araya sıkıştırmalık oldukça kaliteli bir eserdi. Benim beğenimi kazandı.

Ciltli baskısının kapağına bayıldığımı da söylemeden geçmeyeyim. Gerçekten çok şık ve kaliteli bir şekilde yapılmış. Sayfaların dış kısmının siyaha boyanması da ayrı hoş göstermiş kitabı. Tek kelimeyle ba-yıl-dım!

Siz “Kargalar Meclisi”ni ya da “Grisha Verse” serisinden herhangi bir kitabı okudunuz mu? Okuduysanız sizin düşünceleriniz neler?

İncelememi okuduğunuz için teşekkür ederim kendinize çok iyi bakın, sağlıcakla kalın…

Bu kitaba puanım: 8/10

Alıntılar

“İnsanoğlu ihtiyaç duyana kadar Tanrılarla alay eder.”

“Kalp bir oktur. Doğru yere gitmek için bir hedefe ihtiyacı vardır.”

“Gerçekler hayal gücü olmayanlar içindir.”

 

9 yorum:

  1. Leigh Bardugo çok gördüğüm ama elimin almaya hiç gitmediği bir yazar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gölge ve Kemik serisi için kesinlikle alın diyemem ama Kargalar Meclisi gerçekten çok güzeldi. Ne var ki Kargalar Meclisi için de önce Gölge ve Kemik serisini okumak gerek. Fiyatlar da malum. :/

      Sil
  2. Yaratılan evren gerçekten de güzeldi. İncelikle işlenmişti ve birçok yönden diğer fantastik eserlerden ayrılıyor. Sayfalar benim baskımda da ince ama kapak kalitesi gerçekten güzeldi. Yorumun için teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
  3. okumadım ama dizisinden biliyom iki seriyi karıştıran dizisi güzeldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senden öğrendim diziyi. Ekleyeyim hemen listeye. :))

      Sil
  4. Gölge ve Kemik serisini almıştım ama henüz okuma fırsatım olmadı. Bu seriyi de aynı şekilde. Gölge ve Kemik serisini okuyup seversem (seveceğimi düşünüyorum) bu seriyi de alırım büyük ihtimalle. :) Yorumun ve tavsiyen için teşekkürler ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim bu güzel yorumun için. Umarım ki seversin. Güzel ve özgün bir evren. Bence pişman olmazsın. :) 💜

      Sil
  5. Gölge ve Kemik ilk kitabı okudum sırf bu kitap için ama hala 1 de kaldım 😁😁 bakalım ne zaman okuyabileceğim 🙂 teşekkür ederiz bu güzel yazı için 💐

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için. Ben de ilk kitaptan sonra ara vermiştim. Diğer kitapları da okursanız incelemenizi okumak isterim. 😊💜

      Sil