Light Pink Pointer

13 Temmuz 2020 Pazartesi

Efsane | Kitap Yorumu


Hepinize selamlar bugün sizlere Marie Lu’nun kaleme aldığı “Efsane” serisinin ilk kitabı olan “Efsane”yi inceleyeceğim. Umuyorum ki bu incelememden hoşnut kalırsınız. Sizi bekletmeden incelememe geçiyorum!

Ne anlatıyor?

Bir zamanlar Amerikan Birleşik Devletleri olarak bilinen bir yerin batı kıyısında bulunan Cumhuriyet isimli bir ülke vardır ve bu ülke gerek ülke içinde gerekse ülke dışındaki birçok toplulukla savaş halindedir.

Cumhuriyet, 10 yaşındaki tüm çocuklara Deneme isimli bir sınavı uygulatmaktadır ve bu sınav 1500 puan üzerinden değerlendirilmektedir. Başarısız olan çocuklar çalıştırma kampına gönderilirken başarılı olanlar iyi bir üniversite eğitiminin yanında askerlik eğitimi de almaktadırlar.
June, şimdiye kadar kimsenin almadığı 1500 tam puanı alarak üstün bir başarı elde etmiştir.

Fakir bir aileden gelip veba hastalıklarına karşı savunmasız olan Day ise ülkenin en çok aranan suçlusudur.

Günün birinde  June’un abisi olan Matias öldürülünce June, Day’ın peşine düşme kararı alır ve Day hakkındaki sır perdesini aralamaya çalışır. Ancak June, Day hakkındaki sır perdesini aralarken aslında Day ile Cumhuriyet’in de sır perdesini aralamış olur…

Benim düşüncelerim neler?

“Açlık Oyunları” gibi aslında devlet yönetiminin entrikalarını ve düzenbazlıklarını konu alan “Efsane” aynı zamanda “Sefiller”deki dahi bir dedektif ile ünlü bir suçlunun arasında yaşanan aşkın modern dünyamızda nasıl olabileceği üzerine bir örnektir. Marie Lu yine kendine özgü üslubuyla fazlasıyla hoş bir kurgu çıkarmış ortaya. Okurken elimden bırakamadım kitabı. Tek oturuşta da bitirdim. Okuyan herkesin kelimelerin ve kurgunun büyüsüne kapılıp tek oturuşta bitirebileceğini düşünüyorum.

Kitap hem Day’in hem de June’un ağzından sıra sıra anlatılıyor. Böylece her ikisinin de yaşadığı olayları ve duyguları okuyabiliyoruz. Bu yönden okurda iyi bir tatmin hissi bıraktığını düşünüyorum. Marie Lu’nun diğer kitaplarını da okumuş biri olarak kitaplığıma “Efsane” serisinin 
eklenmesinden gurur duyuyorum.

Doğruların gerçekten de doğru mu olduğunu sorgulayacağınız bu kitap adı gibi efsaneydi. Herkese önerebileceğim sağlam karakterleriyle ve cümleleriyle oldukça hoş bir kitaptı.

Siz “Efsane” kitabını okudunuz mu? Okuduysanız sizin düşünceleriniz neler?

Bu incelememi okuduğunuz için teşekkür ediyorum. Bir sonraki incelememde görüşmek üzere hoşça kalın, sağlıcakla kalın…

Bu kitaba puanım: 9/10

Alıntılar

“Olay hep buydu zaten, toprak, toprak, toprak.”

“Parayla rahatlığı, statüyü, dostları, güvenliği… Her şeye sahip olabilirsin.”

“Her gün yeni bir yirmi dört saat demek. Her yeni gün her şeyin tekrar mümkün olması demek. Anın içinde yaşıyorsun, anın içinde ölüyorsun, geçmişi ya da geleceği düşünmeden. Işıkta yürümeye çalışıyorsun.”


16 yorum:

  1. Bizde başka kitabı var aynı yazarın :) Okumadım daha çok güzel diyorlar :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ederim! :) Marie Lu'nun kitaplarının her biri çok güzel. :)

      Sil
  2. Bu seriyi okumuştum birkaç ay önce konusu tanıdık olsa da iyiydi. Ama diğer iki kitapla biraz daha orijinal olmaya başlıyor. Umarım seversin. İyi okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ederim! :) Deha'yı da okuyunca dediğiniz gibi daha orjinalleşmeye başladığını gördüm. :)

      Sil
  3. Bir ara başlayıp yarım bırakmıştım. Pek benim okuduğum tarzda olmayınca itmişti beni. Çıktığı zaman da çok sevilmişti. Senin de sevmene mutlu oldum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim sevgili Gonca! :) Benim hoşuma giden bir seri oldu ama elbette herkesin tarzı farklı. :)

      Sil
  4. Yorumun için çok teşekkür ederim sevgili İlkay! Evet, özellikle de June'un yaşı bana hareketlerine kıyasla küçük gibi gelmişti. :)

    YanıtlaSil
  5. heeey nasıl bitti mi dersler yoğunluklar, iyi misiiin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ah yoğunluk hiç biter mi? Olsun ama iyiyim yine de sen nasılsın sevgili deep? :))

      Sil
  6. Blogunuzu yeni takibe aldım harika bir blog. Bloguma beklerim.

    YanıtlaSil
  7. heyoooooo nasılsııııın :)

    YanıtlaSil
  8. Harika paylaşım teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben teşekkür ederim güzel yorumunuz için. :))

      Sil