Light Pink Pointer

16 Haziran 2020 Salı

Fısıltı | Kitap Yorumu


Hepinize selamlar! Bugün sizlere Becca Fitzpatrick’in yazdığı Hush Hush serisinin 1. Kitabı olan “Fısıltı” kitabını inceleyeceğim. Aslında sınav yılım olduğu için kitabı sınav bitene kadar okumayacaktım ama dayanamadım ve başladım. 2-3 günde de bitirdim. Çok uzatmadan incelememe geçmek istiyorum.

Ne anlatıyor?

Nora Grey; hayatı tepetaklak olmadan önce çalışkan, en yakın arkadaşı Vee Sky ile takılan, annesiyle birlikte çiftlik evinde yaşayan oldukça sıradan biriydi. Ta ki hayatına Patch isimli oldukça garip ve insanda uzak durma hissiyatı oluşturan çocukla biyoloji partneri olmak durumunda kalana kadar. Nora Grey, her ne kadar Patch’ten tehlike sinyalleri alıyor olsa da her insanı cezbedebilecek bir güce sahip olan merak duygusunu alt edemez. Aynı zamanda her ne kadar kendisine itiraf edemese de Patch’ten oldukça etkilenmiştir. Ama bilmediği şey ise kalbini Düşmüş bir Meleğe kaptırdığıdır. Cennetten kovulmuş bir melek, ne kadar masum olabilirdi?..

Benim düşüncelerim neler?

Kitabı ilk elime aldığımda ve konusunu okuduğumda ilk düşündüğüm şey “Alacakaranlık’a biraz benziyor gibi.” oldu. Pek yanıldığım da söylenemez. Yani tabii ki tıpatıp aynısı değil ama kitabın bende bu havayı çağrıştırdığını söyleyebilirim. Konusu ilgimi çekti. Düşmüş Melekler. Efsaneler. Bu ve bunun benzeri kitaplar oldukça hoşuma gidiyor. Ama bu kitapta rahatsız olduğum pek çok şey oldu.  Öncellikle ayıp olan diyaloglar ve kelimeler haricinde tam bir kötü çocuk ve kurtarılması gereken kız kokusu yayılıyordu kitaptan. Okurken ara ara bu duruma yüzümü buruşturmadım değil. Günümüz Wattpad kitaplarına oldukça benziyor. Wattpad dediysem yanlış anlaşılma olmasın lütfen oldukça hoş Wattpad kitapları da var ama bahsettiğim tarz kötü çocuk ve kırılgan kız yapısındaki kitaplar, karakterler. Karanlık ve gizemli olan havalı çocuk ile saf, savunmasız ve kurtarılmayı bekleyen narin bir kız.

Son sayfaları takdire şayan bir şekilde güzelleşmeseydi bu kitaba maksimum 5 puan verirdim ama son sayfalarda kalbimi kazanan “Fısıltı” kitabının sonu oldukça çarpıcı bir şekilde bitti. Bölüm sonlarını da heyecanlı bir şekilde bitirmelerinden dolayı her bölüm sonunda “Bir bölüm daha okuyup bırakacağım.”  dedim ama bırakamadım. Efsaneler ve düşmüş melekler olaylarını son sayfalarda daha çok görüp daha çok hissettiğimiz için son sayfalar favorimdi elbette. Heyecan ve merak duygusunu zirvelere taşıyan bir kitaptı ama bana kalırsa yaş aralığı 13-18 olanların ilgisini daha çok çekebilecek bir kitap. Yani genç yetişkin olarak adlandırdığımız gruba dâhil edilebilecek bir romandı. Genel olarak baktığımda bana kalırsa kötü bir kitap değildi. Hatta serinin diğer kitaplarını da almayı düşünüyorum. Ama artı ve eksilerini birlikte değerlendirmek durumunda olduğumdan eksik yönlerine de dikkat çekmek isterim.
Her yönüyle ayrıntılı bir şekilde incelediğimde:

Bu kitaba puanım: 6/10

Umarım bu incelememi beğenirsiniz. Siz “Fısıltı” kitabını okudunuz mu? Okuduysanız beğendiniz mi? Sizin düşünceleriniz neler?

Bu incelememi okuduğunuz için çok teşekkür ediyorum. Kendinize çok iyi bakmanız ve kucak dolusu kocaman sevgilerle kalmanız dileğiyle…

Alıntılar

“İnsanların değiştiğini, ama geçmişin değişmediğini aklından çıkarma.”

“Korkunun en ilginç yanı budur işte. İçimizdeki en kötüyü açığa çıkarır.”

“Korku mantığı gölgede bırakır.”



9 yorum:

  1. heeey seni görmek ne güzel amaaaa iyisin de miiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seni de görmek çok güzel deeppp :) İyiyim iyiyim de şu sınavım bitsin daha iyi olacağım. Son birkaç günüm kaldı sonra özgürüm :)
      Sınav sonrası güzel yazılarında görüşmek dileğiyle♥

      Sil
    2. çok çok başarılar sanaaaaa hadi dua etcem ben deee :)

      Sil
    3. Çook teşekkür ediyorum!! :)) ♥♥♥

      Sil
  2. Sınavında çokça başarılar.Fighting!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum güzel dileklerin için sevgili Gonca! Umuyorum ki sınav sonrası hepinizin yazılarında hoş bir gezintiye çıkacağım :) ♥

      Sil
    2. Eylül'cüm sınavın iyi geçsin de blog ziyaretleri çok da önemli değil :3

      Sil
    3. Umarım iyi geçer, çok teşekkür ediyorum ^^ :)♥

      Sil
  3. Kendi paranla alınca çok farklı oluyor. Hele ki her şeyin ilkiyse çok daha başka :) Zaman içinde düşünceler değişiyor elbette. Güzel dileğin için çok teşekkür ederim!! :) ♥

    YanıtlaSil