Light Pink Pointer

3 Ocak 2020 Cuma

Elmalı Turta | Kitap Eleştirisi



Hepinize selamlar. Normalde okuduğum serilerin sadece ilk kitabının incelemesini yaparım. Çünkü devam kitaplarını incelerken spoiler verebileceğimi düşünürüm. O yüzden diğerlerini okusam bile sadece ilk kitabın incelemesini bloğumda paylaşırım. Peki, “Ayçöreği” adlı kitabın devam kitabı olan “Elmalı Turta”nın “eleştirisini” neden mi yapıyorum? Çünkü yaptığım bir hatayı telafi etmeye çalışıyorum. Bu arada şimdiden söyleyeyim bu “Elmalı Turta” kitabının tanıtımı olmayacak. Bu benim “Elmalı Turta” kitabına karşı edindiğim düşüncelerimi içeren bir yazı olacak. Yaptığım hataya gelirsek;

Eğer okuduysanız bir önceki incelememde “Ayçöreği” kitabının karakterlerinin biraz saçma karakterler olduğunu ama kitabın okunabileceğini söylemiştim. Çok yanılmışım. “Elmalı Turta” kitabını okumaya bir veya iki gün önce başladım. Az önce de devam ediyordum. Yanılmıyorsam 276-277 ve ya 278. Sayfalar olsa gerek iyice kitap ahlak sınırlarını geçmeye başlayınca kitabı yarım bıraktım. 

Sinirden elim ayağım titriyor desem yeridir. Şimdi belki çok abarttığımı düşünebilirsiniz ama gerçekten kitapta geçen bu kötü içerik kitabı kitaplığıma koyup okumaya son vermem için yeterli bir sebepti. Zaten ana karakterimiz olan Sahra fazlasıyla beğenmediğim bir karakterdi, şimdi bir de üstüne bu eklenince iyice kitaptan soğudum. Normalde böyle bir yazı yazmayı planlamıyordum. Sanırım biraz sinirlendim diye böyle oldu. Ama sizi böyle bir şeyden haberdar etmeseydim rahatsızlık duyardım. Belki “Ayçöreği” kitabını alırsınız ve bu bahsettiğim şey sizi de rahatsız edebilecek bir şey olabileceği için. Bilgilendirmek istedim kısacası.

Olabilecek en saygılı biçimde düşündüklerimi size dile getirdim. Kitabı siz sevmiş olabilirsiniz, saygı duyarım. Ama benim tarzım bir kitap hiç değildi.

Kitaplar arası karşılaştırmayı hiç sevmem, yazarın her kitabı kendi çocuğu gibidir çünkü. Ama Zeynep Sahra maalesef bu kitabıyla değil, Broke&Light kitabıyla olumlu bir izlenim bırakacak gözümde.

Umarım sizi sıkmamışımdır. Bunu belirtmemde fayda olduğunu düşündüm benim gibi böyle kitabın içinde geçen kötü, ağza alınmayacak içeriklerden rahatsız olabilecek insanlar için. Dediğim gibi bu bir kitap incelemesi değil, "Elmalı Turta" kitabına karşı edindiğim düşüncelerdi. Umarım yararlı olabilmişimdir. 

Kendinize çok iyi bakın değerli okuyucularım. Sağlıcakla ve sevgiyle kalın!



6 yorum:

  1. Bir kitap ne kadar ahlaksız olabilir ki ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana kalırsa ahlaksızcaydı. Aslında sadece bir bölümde geçen ahlaksızlıktan dolayı bırakmadım kitabı bu son damla gibi bir şey oldu. Kitabı zaten çok beğenmemiştim yani :(
      Yorumunuz için çok teşekkür ederim!

      Sil
  2. Seni bu kadar rahatsız edecek nasıl bir içeriğe sahip merak ettim açıkçası.. :/ Senin blogun, senin düşüncelerin. Bence özgürce duygu düşüncelerini paylaşman çok güzel bir davranış. Kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok rahatsız oldum kitabı okurken. O yüzden kitap hakkındaki düşüncelerim olumsuz oldu maalesef :(
      Çok teşekkür ederim böyle düşündüğün için Akela. Olabilecek en saygılı biçimde yorumlamaya çalıştım çünkü sevenler olabilir bu kitabı saygı duyarım :)
      Yorumun için çok teşekkür ederim seviliyorsun! :)

      Sil
  3. hımmm yaa belki şey olabilir, bizim bazı yazarlar, nü yazmaya merak saldı iyice, cinsellik yani, romanda iyi gitmiyor bu, bir de şey olabilir, çok küfür argo, bu da gitmiyo. e haklısın tabii. okumayız bunuuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru. Çoğu yazar artık bu şey normalmiş gibi yazıyor maalesef.
      Yorumun için çok teşekkür ederim deep! Seviliyorsun! :)

      Sil