Light Pink Pointer

8 Mayıs 2021 Cumartesi

Anohana: Ano Hi Mita Hana no Namae o Bokutachi wa Mada Shiranai | Anime Yorumu

 Hepinize selamlar. Bugün sizlere Netflix'ten izlediğim ve A-1 Pictures tarafından 2011’de ilk bölümü yayımlanan “Anohana” ya da tam adıyla “Ano Hi Mita Hana no Namae o Bokutachi wa Mada Shiranai” isimli animeyi inceleyeceğim. Umarım incelemem size yararlı olur. O zaman daha fazla uzatmadan incelemeye geçiyorum!

Ne anlatıyor?

Jinta Yadomi, Meiko Honma, Naruko Anjo, Yukiatsu, Tetsudou Hisakawa ve Chiriko Tsurumi çok yakın arkadaşlardır. Öyle yakındırlar ki gruplarının bir ismi bile vardır.  Grubun ismi “Barış Fedaileri”dir.

Günün birinde Barış Fedaileri yine toplanmıştır ama o günün hayatlarının
dönüm noktası olacağından habersizlerdir. Aralarından bir kişinin onlara sonsuza kadar veda edeceğini bilmiyorlardır...

Meiko Honma’nın ölümünden sonra Barış Fedaileri dağılmıştır ve bir daha bir araya gelmemişlerdir. Ta ki Meiko Honma, yani herkesin ona seslendiği adıyla Menma, Jinta’ya hayalet olarak görünene kadar…

Menma kendisinin bir dileği olduğunu ve bu dileğinin gerçekleştirilmesi gerektiğini söyler. Bunun üzerine Barış Fedaileri tekrardan toplanır ve Menma’nın dileğini gerçekleştirmek için ellerinden geleni yaparlar.

Benim düşüncelerim neler?

Çok kısa bir animeydi. Hemen bitti. Ama iyi ki öyle uzun soluklu bir anime değildi. Oldukça güzel ve yerinde bitirilmişti.

İlk izlediğimde hoşuma gitmeyen diyaloglar ve hareketler olduysa da “Anohana”yı çok sevdim.  Öyle ki son bölümde gözyaşlarıma teslim olup ağladım.

Menma’nın ölümünün ardında aslında Barış Fedaileri’nin geçmişi geride bırakamayışlarını ve eksik kalışlarını izliyoruz. Her karakterin Menma gittikten sonra yaşadığı şeyleri ve hissettiklerini izlemek o kadar duygusaldı ki…

Çok sevdiğim sözler de oldu diyaloglar arasında. Özellikle anne ve babaların çocuklarına ne kadar değer verdiğini anlatan sözler çok ama çok derinden etkiledi beni.

Birinin ölümünün ne kadar büyük travmalara sebep olabileceğini ve geçmişi geride bırakmanın ne kadar zor olduğunu doruk noktalarında izlediğimiz bu dram türündeki anime kesinlikle çok güzeldi. Dediğim gibi birkaç hoşuma gitmeyen sahne ve diyalog oldu. Netflix’in içeriklerinden haberdar olanların neden bahsettiğimi anladığını düşünüyorum. Çok aman aman şeyler değildi ama yine de çok hoşuma gitmediğini söylemeden geçemeyeceğim.

İzlerken kimi yerlerinde güldüğüm kimi yerlerinde ağladığım bu anime kesinlikle benim için unutulmaz oldu.

Siz “Anohana”yı izlediniz mi? İzlediyseniz sizin düşünceleriniz neler?

İncelememi okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Kendinize çok dikkat edin, sağlıcakla ve bol bol anime izleyerek kalın…

Bu animeye puanım: 7/10

7 yorum:

  1. İzlemenizi öneririm umarım beğenirsiniz! :))

    YanıtlaSil
  2. Uzunlardansa kısa animeleri daha çok seviyorum o yüzden bu animeyi de seveceğime eminim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umuyorum ki seversiniz. Şimdiden iyi seyirler! :))

      Sil
  3. aa görmemişim son üç yazınıı :)

    YanıtlaSil
  4. netflix evet ya ya eşcinseller ya da ayıp şeyler filan koyuyo dizilere :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok önemli değildi ama rahatsız olabilecekler için eklemek istedim. :)

      Sil