Light Pink Pointer

2 Aralık 2019 Pazartesi

Sen, Ben Ve Yıldızlar | Kitap Yorumu


Hepinize selamlar! Bugün Katie Khan’ın kaleme almış olduğu “Sen, Ben Ve Yıldızlar” adlı kitabın incelemesi ile karşınızdayım. Kitap hakkındaki düşüncelerimi incelememin en sonunda bulundurduğum “Benim düşüncelerim neler?” kısmından okuyabilirsiniz. O zaman hemen incelememe geçeyim ve kitap hakkındaki değerlendirmelerimi sizlere sunayım!

Ne anlatıyor?

Ortadoğu ve Amerika’nın nükleer bir savaş nedeniyle yok olmasından dolayı her üç yılda bir dünyanın farklı ülkelerine taşınmanızı gerektirecek, bireyselliğin ön planda tutulması amaçlanacak yeni bir ülke oluşturulur. Bu ülkenin ismi ise Avrutopya’dır.

Bir sürü kurala sahip olan Avrutopya’nın kurallarından biri de Sevgililik Kuralıdır. Biriyle evlenmeniz, çocuk sahibi olmanız için neredeyse 35-38 yaşınızı doldurmanız gerekmektedir. Çünkü Avrutopya az önce de bahsettiğim gibi bireyselliği ön planda tutan bir ülkedir o yüzden bu Sevgililik veya diğer bir değişle Aşk Kuralı bu ülkede önemli bir kuraldır.

Her şey gayet sistemli ve gayet normal gidiyordu.

Ta ki her şey bozulana kadar.

Carys ve Max isimli iki genç birbirlerine delicesine âşıklardır. Daha fazlasıyla genç olduklarından ve Avrutopya kurallarından dolayı sevgili olamamaktadırlar. Bu iki âşık gizlice bir ilişki yaşarlar. Ama sürekli tekrarladığım gibi Avrutopya’da aşk yasak olduğundan aşkı yaşamaları için yıldızlara ulaşmaları gerekmektedir.

Ulaştılar da.

Büyük bir sıkıntı eşliğinde.

Carys ve Max’in uzay gemisi hasar görür ve uzay boşluğuna düşerler. Hava tüplerinde sadece 90 dakikalık havaları kalmıştır. Bu iki genç âşık uzay boşluğunda bir yandan süzülürken bir yandan da bu zorlu durumdan nasıl kurtulacaklarını düşünüyorlardı. Bu o kadar da kolay değildi çünkü eski anılarının verdiği özlemle de bu iş fazlasıyla zorlaşıyordu. Carys ve Max bir yandan anılarından oluşan havuzlarında yüzerlerken bir yandan da zamana karşı yarışıyorlardı.
 Oksijenleri bittiğinde ne olacaktı? Kurtulabilecekler miydi?

Hepsi ve daha fazlası için Katie Khan’ın “Sen, Ben Ve Yıldızlar” kitabını okumalısınız! Şimdiden size keyifli okumalar diliyorum!

Benim düşüncelerim neler?

İlk başta şunu söylemeliyim ki kapak tasarımına bayıldım. Hatta ilk gördüğümde o kadar sevdim ki baya baya kitaba içim ısındı. Genel olarak kitaba gelen yorumları da okuduğumda bir hoşnutluk vardı. Aldım bende kitabı. Okumak için sabırsızlanıyordum ama ne var ki kitap beni biraz hayal kırıklığına uğrattı. Ya ben çok beklentimi yüksek tuttum ya da kitapta gerçekten bir takım eksikler var. Öncelikle kitapta birçok yerde küfür kullanılıyor. Bu pek sorun teşkil etmiyor diyorsanız aynı zamanda kitapta ağza alınmayacak uygunsuz bir bölüm vardı. Artı 18 içerik diyerek olayı size izah edeyim. O sayfaları direkt atladım, okumadım bile. Aynı zamanda kitabın ilk sayfaları boyunca uzay hakkında birçok terim kullanılıyor ve içimizden “Bu ne yahu!” diyoruz. Ama ilerleyen sayfalarda olay örgüsü ilk sayfalara göre açık ara farkla güzel gidiyor. Kitabın son sayfaları ise en güzeliydi. Gerçekten sonunu iyi bağlamış.

Beklentilerimi pek karşılamadı açıkçası kitap. Yani fena değildi okunur mu okunur ama 2. Kere tekrar okur muyum diye sorarsanız… Bilmem cevabını alısınız.

Umarım siz benden daha çok bu kitabı seversiniz diyeyim ve burada incelememi sonlandırayım. Yazımı okuduğunuz için çok teşekkür ediyorum ve kucak dolusu sevgiler gönderiyorum!

Alıntılar
“Elimizde yeterince şey var o yüzden uğruna savaşacak hiçbir şeyimiz yok ve bu bizi mutsuz ediyor.”

“Sanırım bir şeye sahip olunamayacağı söylenince onu istemeye başlamak insanın doğasında var.”

“Toplum ne kadar iyi işlerse işlesin, her zaman sorunlu insanlar olacaktır.”

“Ama bir birey olmak aynı zamanda kendin için neyin doğru olduğunu da bilmek anlamına geliyor.”

11 yorum:

  1. hımmms tımams okumuycaaam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaha :) Biraz gömmeli bir inceleme olmuş değil mi? :D
      Belki okuyunca seversin herkesin tarzı farklı. Umarım benden daha çok seversin diyeyim o zaman deep. Kendine çok iyi bak kucak dolusu sevgiler!

      Sil
    2. baya açık konuşmuş.

      Sil
  2. Alıntılar güzell. Ama içerik olarak beğenmedin demek ki :)
    Ben de okumam o halde :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar! Evet alıntılar gerçekten çok hoş ama ne yazık ki kitaba içim pek ısınamadı diyelim :)
      Yani belli bir yere kadar yazar çok güzel devam ettirmiş. "Aaa kitap güzelleşiyor, yaşasın!" dediğim sırada sürekli ya kötü içerikli bir şey araya sıkıştırmış ya da akışı bozmuş. Ama belki kitabı sen çok seversin. Eğer okumayı düşünürsen senin de görüşlerini almayı çok isterim. Umarım benden daha çok beğenirsin :)
      Yorumun için çok teşekkür ediyorum ve sevgiler gönderiyorum! :)

      Sil
  3. Selamlar! Yorumunuz için çok teşekkür ederim çok mutlu oldum. Mutlaka bakacağım bloğunuza. Sevgiler gönderiyorum! :)

    YanıtlaSil
  4. Bir heves başlayıp yarım bırakmıştım ☹️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay aynısı bana oldu! Ne büyük hayaller kurarak açtım kitabın kapağını. Ama maalesef hiçte beklediğim gibi çıkmadı :(
      Yorumun için çok teşekkür ederim Gonca, demek ki kitabı beğenmeyen tek kişi ben değilmişim :)

      Sil
  5. Kapağı güzelmiş gerçekten. Kitap kapağına bakıp hayal kırıklığı yaşayabiliyorum bende.. Çok üzgünüm bu konuda. Yorumun doğrultusunda şans vermeyeceğim bende o zaman. Teşekkürler incelemen için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben çooooook teşekkür ederim bu şirin mi şirin yorumun için!
      Belki beğenirsin demek çok isterdim ama sanırım beğenemeyeceksin çünkü pek de güzel bir kitap değildi maalesef :( Ama eğer bir gün rastlarsan ve okumak istersen senin de düşüncelerini çok merak ediyorum sevgili Akela. Yorumların benim için çok ama çok önemli :)
      Tekrardan çok teşekkür ediyorum yorumun için kendine iyi bak! :)

      Sil