Light Pink Pointer

20 Aralık 2019 Cuma

Soğuk Yaz | Kitap Yorumu


Hepinize selamlar! Bugün başlıktan da anlayacağınız üzere “Soğuk Yaz” adlı kitabın incelemesini sizlere sunuyorum. Gwen Cole’un kaleme aldığı eser kesinlikle baş döndürtecek kadar güzel. O zaman daha fazla uzatmadan incelememe geçiyorum. Kitap hakkındaki düşüncelerimi incelememin en sonunda bulundurduğum “Benim düşüncelerim neler?” kısmından okuyabilirsiniz. O zaman daha fazla uzatmadan incelememe geçeyim!

Ne anlatıyor

Liseden terk, işi olmayan ve ailesi ile aralarında bir uçurumu andıracak kadar mesafeli bir ilişkisi olan karakterimiz Kale Jackson’ın hayatı hiçte normal değildir. Neden mi?

Çünkü Kale zaman yolculuğu yapabiliyor.

Her ne kadar havalı bir yetenekmiş gibi görünse de bu hiçte havalı bir yetenek değildir. Çünkü Kale bu yeteneğini kontrol edemiyor ve gitmemesi gerektiği zamanlarda hemen ortadan kaybolabiliyor. Ailesine her ne kadar açıklamaya çalışsa da sadece kardeşi Libby ve abisi Bryce ona inanmaktadır. Annesi evi terk etmiştir ve babası da Kale’a hiçbir şekilde inanmıyordur. Aynı zamanda bu yeteneği yüzünden okul okuyamamaktadır çünkü 3-4 günde bir geçmişe gidip ortadan kayboluyordur.

Ama Kale’ın gittiği yer sıradan, sakin bir yer değil.

Kale geçmişe gittiğinde 2. Dünya Savaşı’nın ortasında silahıyla bir asker olarak canlanıyor. Keskin nişancılık yapan Kale, gözünün önünde arkadaşlarının ölümlerine şahit olurken, bir diğer gün sıradan yaşantısına geri dönüyordu. Her ne kadar sıradan denilebilirse… Geçmişten getirdiği fiziksel ve ruhsal yaralarını saklaması her geçen gün daha da zorlaşıyordu.

Kale hayatının ne kadar berbat gittiğini düşündüğü sırada eski komşusu olan Harper, amcasının evine kalıcı olarak yerleştiğinde her şey değişir. Kale için bir umut doğar.

Aşka tutunup şimdiki zamanda kalmaya çalışan bir genç ile annesi tarafından amcasına bırakılmış bir kızın birbirlerinin yaralarına derman olma hikâyesi denebilir. Peki, o yaralar aşk sayesinde iyileşebilir mi?
Hepsi ve daha fazlası için Gwen Cole’un bu eşsiz eserini okumanız gerekiyor. Şimdiden size iyi okumalar diliyorum!

Benim düşüncelerim neler?

Kitap tek kelimeyle efsaneydi. Güvenin ne kadar önemli olduğunu, hiçbir şey için geç olmadığını ve sevginin her şeyin üstesinden gelebileceğine inanmamı sağladı.

Soğuk Yaz, sakin bir olay örgüsüne sahip. Akıcı ve her sayfası insanda merak uyandırıyor. Okudukça okuyasınız geliyor. Gwen Cole eşsiz bir yetenek ve Soğuk Yaz da eşsiz bir eser. Hayatın zorluklarına karşı pes etmemeyi öğreten bu kitaba adeta âşık oldum. Umarım siz de benim kadar çok seversiniz bu kitabı diyor ve alıntılar bölümüme geçiyorum.

Alıntılar

“İnsanlar hata yapmaz, karar verirler.”

“Önüne bakmak için duygularının dışarı çıkmasına izin vermen gerek. Yoksa bir gün, sen istesen de istemesen de ortaya çıkarlar.”

“Bence insanlar bazı şeyleri gereğinden fazla karmaşıklaştırmaktan hoşlanıyor.”

“ ­­–En iyisinin olacağını ummanın kötü bir yanı yok.
–Bazen oluyor, hiçbir şey istediğin gibi olmadığı zamanlarda. İyimser olmak daha fazla hayal kırıklığı yaratıyor.”

“İnsanın canı yanarken affetmesi daha kolay. Canımızın yanmasının geçeceği umuduyla affediyoruz.”

“Fakat sahte de olsa umutlanmak, hiç umut olmamasından daha iyi. Son ana kadar hiçbir şey için geç değil.”

“Hepimiz büyük şeyler başarmak için doğmuyoruz ama hepimizin birer rolü var, büyük ya da küçük.”

O zaman burada yazıma bir nokta koyayım. İncelememi okuduğunuz için çok teşekkür ediyorum ve tekrardan iyi okumalar diliyorum. Kendinize çok iyi bakın değerli okuyucularım!

14 yorum:

  1. Pek ilgimi çekmiyordu doğrusu. Yorumunu okuyunca merak ettim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar! Sende bir merak duygusu uyandırabildiysem ne mutlu bana! Umarım severek okursun. Kucak dolusu sevgiler ve bol bol öpücükler gönderiyorum ! :)

      Sil
  2. ismini de konusunu da sevdim. sen de iştah açtın yaniiii yicem ayyy okuycam pikiş ayrıcaaa güneşi de söndüreceğim işallah hihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahahaha :) yorumuna bayıldım!
      Umarım ikisi de hoşuna gider. Yorumun için çok teşekkür ederim deep günüm aydınlandı :) Okursan senin de düşüncelerini mutlaka duymak isterim :)

      Sil
  3. Çok ilginç bir konusu varmış, sevdim :)
    Mutlaka okuyacağım teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar! Umarım çok severek okursunuz. Ben bayıldım kitaba!
      Asıl ben çok teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için. Kucak dolusu sevgiler gönderiyorum! :)

      Sil
  4. "Fakat sahte de olsa umutlanmak, hiç umut olmamasından daha iyi. Son ana kadar hiçbir şey için geç değil.”
    niçe bu sözü duysa kızardı.:) ama ben de umut etmeye inanırım.
    bu tarz kitaplar alıp okumak geçiyor aklımdan ne zamandır ama hep erteliyorum. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Niçe ne der bilemiyorum ama umut etmek güzel şey :)
      Umut etmeye inanman harika, herkes umut etmeye inanmalı bence!
      Umarım bir gün müsait bir zaman bulursun da bu güzel kitabı okumaya fırsatın olur. Kocaman sevgiler ve öpücükler gönderiyorum! :)

      Sil
  5. Bu kitabı okumadım, ama gördüm.
    Ben böyle kitaplı, uzun yazılı blogları seviyorum ya. :) Belki benimki de öyle olduğu için... :)
    Beklerim, sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi? Gerçekten kitap dolu bloglara bayılıyorum ben de! Bu harika yorumunuz için çok teşekkür ederim. Sizin bloğunuzu da takipteyim! :)

      Sil
  6. iyi haftasonları cicişşşşş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana da iyi hafta sonları deep! Çok teşekkür ederim! :)

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. Evet oldukça ilginç ve güzel bir kitap. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil