Light Pink Pointer

1 Temmuz 2024 Pazartesi

Ters Yüz 2 | Film Yorumu

Hepinize selamlar. Bugün sizlere sürekli karşımıza çıkan ve çok övülen "Ters Yüz 2" filmini inceleyeceğim. Birincisini izlemiş ve çok beğenmiş biri olarak sinemada ben de yerimi aldım. Kelsey Mann'in yönetmenliğindeki filmin incelemesine başlıyorum o halde.

Ne anlatıyor?
Riley isimli karakterimiz, çocukluktan ergenliğe geçerken temelde taşıdığı 5 duygu olan Neşe, Üzüntü, Korku, Tiksinti ve Öfke'nin yanında yeni gelen 4 duyguyla tanışır. Bu duygular Kaygı(Anksiyete), Gıpta, Utanç ve Bıkkınlık'tır. Bu yeni duygularla karşılaşan eski duygular, düzenin bozulmasından rahatsız olurlar. Bu rahatsızlık kısa sürede çeşitli görüş ayrılıklarını beraberinde getirir ve duygular bir karmaşanın ortasında
kontrollerini kaybederler. 
O sırada bir hokey kampında olan Riley, bu duygu karmaşasının ortasında bu 3 günü atlatmaya çalışır.

Benim düşüncelerim neler?
Birincisini çok sevdiğim gibi ikincisine de bayıldım. O kadar tatlıydı ki. Özellikle Anksiyetenin Riley'i kontrol almaya çalışışı, yaşattığı durum vb. o kadar bana kendi durumumu hatırlattı ki. Anksiyeteyle boğuşan biri olarak yalnız olmadığımı ve anlaşıldığımı hissettirdi. Kendimi anlamamı ve objektif olmamı sağladı. Filmden sonra yaşadığım herhangi bir kaygı anında kendi kendime "Sakin ol Anksiyete ve kontrolü Neşe'ye ver." diyerek sakinleştiğimi hissediyorum. Belki de kafamın içindeki duyguları somutlaştırmak, beni iyi hissettiriyordur bu bilinmezliklere karşı.

Aynı zamanda Riley'in kaygı anından sakinleşme evresine doğru sergilediği davranış bana psikoloğumun öğrettiği bir taktiği anımsattı. Riley sakinleşmek için etrafında olan bir nesneye dokunuyor, etrafında olan bir olaya odaklanıyor, etrafındaki ışığı ve sıcaklığı hissediyor. Psikoloğum bunun bana anda kalmaya yardımcı olan bir yöntem olduğundan bahsetmişti. 5 duyunla hissedeceğin bir nesne belirle ve onu ayrıntılı bir şekilde analiz et. Riley'in bunu yapması oldukça dikkatimi çekmişti ve çok hoşuma gitti.

Çok tatlı diyaloglarla bezenmiş ve bize kendimizden bir parça uzatan bir filmdi. Duygularımızı kabullenmemizi ve aslında hepsinin bizi korumak için farklı farklı hissettirdiğini anladığımız, abartıldığı kadar güzel olan bir filmdi.
Siz "Ters Yüz 2"yi izlediniz mi? Sizin düşünceleriniz neler?
İncelememi okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Kendinize çok dikkat edin, sağlıcakla kalın.
Bu filme puanım: 10/10
Oyuncular
Maya Hawke
Ayo Edebiri
Adele Exarchopoulos
Liza Lapira
Tony Hale
Amy Poehler
Paul Walter Hause
Lewis Black
Phyllis Smith
June Squibb

4 yorum:

  1. Ah canım sen ufaktan dönmüşsün bile bloğa :) çok sevindim ama google'dan kaynaklı olarak bazı blogların yayınları blogrollda görünmüyor. Artık alıştık bu sorunlarla boğuşmaya :)
    Filmi bugün izleyeceğim. Önermeleri çok hoşuma gitti ve ilgimi de çekti. Teşekkürler <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçük adımlarla döndüm diyelim Sezer Abla. Sizleri de çok özledim. Ben teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için. Sizin dönüşünüzü de dört gözle bekliyorum! :) <3

      Sil
  2. Merhaba, genel olarak beğensem de ilk film ile karşılaştığımda biraz aceleye gelmiş gibi hissettim ben. İlk filmdeki zekice şakalar çok azdı ve film genel olarak potansiyelini gerçekleştirememiş gibi geldi bana. Yine de kendimi iyi hissettiğim bir zaman yaşadım. 7.8/10 bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki herkesin görüşü farklı. Sizin yorumunuza artı olarak şunun da ben ekleyeyim, belki de farklı duygular da olabilirdi. Aşk gibi mesela özellikle de ergenlik dönemindeki bir çocuğu konu aldığımızda bence hepimizin bu dönemde bir çocukluk aşkı olmuştur. Ama ben belki de anksiyete ögesi çok ön planda olduğundan ve özdeşim kurduğumdan bilemiyorum .ok beğendim. Ama dediğinizde de hak buluyorum. Yorumunuz için teşekkür ederim. :)

      Sil