Light Pink Pointer

19 Kasım 2022 Cumartesi

Hobbit | Kitap Yorumu

Hepinize selamlar. Bugün sizlere J.R.R. Tolkien’in yazdığı “Hobbit” isimli kitabı inceliyorum. Umarım bu incelemem sizler için yararlı olur.

Ne anlatıyor?
Bilbo Baggins; günün her dakikası yemek yiyip çay içen, kendi halinde takılan ve küçük kovuğunda yaşayan bir Hobbittir. Sıradan yaşantısına kaldığı yerden devam ederken günün birinde büyücü Gandalf kendisini ziyarete gelir ve bir göreve katılmasını ister. Bilbo ise bu konuda gönülsüzdür ve istemediğini belirtir. Gandalf’ı gönderir ve isterse ertesi gün çaya gelebileceğini söyler. Bunun üzerine ertesi gün Gandalf’ı bekleyen Hobbit Bilbo, kapısında bir düzine kadar cüce görünce şoka uğrar.

Cücelerin ve Gandalf’ın baskısı artık dayanılmaz olunca mecburen bu maceraya katılmak durumunda kalır Bilbo. Maceranın amacı Yalnız Dağ’da yaşayan Ejderha Smaug’un yıllar önce cücelerden çaldığı hazineyi geri almak ve tekrardan o topraklardaki bağımsızlıklarını kazanabilmektir. Bunun üzerine tehlikeli ve oldukça uzun maceralarına başlamış olurlar.

Benim düşüncelerim neler?
Tolkien Mirası Seti’nde en çok Roverandom ve Hobbit’i sevdim. Hobbit kurgusuyla ve işlenişiyle bizi kendine çeken ve karakterleriyle kendisine özgünlük katan bir kitaptı. Yüzüklerin Efendisi’nin  ilk kısmının oluşması da Hobbit sayesinde olmuştur. Yani Yüzüklerin Efendisi’ni okumadan önce dünyayı anlamak açısından Hobbit okunabilir ki ben de böyle yaptım.

Elflerle, cücelerle, büyücülerle ve daha çeşit çeşit karakterle bezenmiş bu evren size doyumsuz bir okuma zevki yaratacak. Miras serisinin özel baskısı sebebiyle de her yere götürüp her yerde okuyabilirsiniz.

Zenginlik hırsı, türler arası kavga ve daha çeşitli konuların işlendiği Hobbit sizi kendisine hayran bırakacak.

Siz “Hobbit” ya da “Yüzüklerin Efendisi”ni okunuz mu? Okuduysanız sizin düşünceleriniz neler?
İncelememi okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Kendinize çok dikkat edin, sağlıcakla kalın…

Bu kitaba puanım: 8/10

Alıntılar

“Daha çoğumuz yemeğe, neşeye ve şarkıya saklanan altınlardan daha fazla değer verse idi, dünya daha şen bir yer olurdu.”

“Biz! Keşke biz diye bir şey olsaydı: Yapayalnız olmak korkunç.”

15 yorum:

  1. okudum severim tabiii :) bir de isimler çok hoş de mi romanda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahah evet ya çok sevimliler. Karışıklar ama kitaba ayrı bir hoşluk katıyorlar. :))

      Sil
  2. Hobbit'i okumuştum şimdi elimde Tolkien'in bir kaç kitabı daha var, okumak için sabırsızlanıyorum.
    Güzel bir tanırım olmuş, yazarın üslubuna hayranım, çok güzel bir dünya tasarladı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dünya tasarımı konusunda kesinlikle haklısınız. O zaman sizden de bir sürü Tolkien incelemesi bekleriz. :))

      Sil
  3. Tolkien'in en sevdiğim kitabı. :) Çocuk kitabı olarak yazıldığı için sanırım dili çok güzel, keşke tüm kitaplarını çocuklara yazar gibi yazsaydı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok tatlı bir kitap sevilmeyecek gibi değil. :) Miras serisindeki kitapların hepsi çocuklar için yazılmış isterseniz onlara da bakabilirsiniz. Bunlar dışındaki kitaplarını okumadım ama okursam karşılaştırma yapacağım. :)

      Sil
  4. Okumadım. Ama alıntılarında sevdiğim bir kısım oldu..

    YanıtlaSil
  5. İkisini de henüz okumadım ama okuma fikri kafamda yavaş yavaş şekilleniyor :) Nereden başlanması gerektiğini bilmiyordum, Tolkien okumaya Hobbit'ten başlamalıyız yani.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyun kesinlikle. Hobbit'le başlarsanız seriyi kafanızda daha net oturtursunuz. Hatta araya Tom Bombadil'in Maceraları'nı da ekleyerek daha da iyi anlarsınız. :)

      Sil
  6. Böyle dolu dolu kitap okunan sayfalar beni ne çok mutlu ediyor :)
    Ama niçin yeni yazı yok? :)
    bekleriz
    sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Yoğunum bayağı, bir de kendi içimde halletmeye çalıştığım şeyler var. En kısa sürede görüşmek dileğiyle benden de sevgiler. :)

      Sil
  7. Konusunu okuyunca tam da Yüzüklerin Efendisi’ni çağrıştırıyor diyecektim ki siz de bundan bahsetmişsiniz. :)

    YanıtlaSil