Light Pink Pointer

10 Nisan 2022 Pazar

Mart Ayında Okuduklarım | Toplu Kitap Yorumu

Hepinize selamlar. Mart ayında okuduğum kitapların incelemesini tıpkı Şubat ayı içi yaptığım inceleme gibi genel yapmak istedim. Umarım bu toplu incelemem hoşunuza gider.

Suç ve Ceza | Ne anlatıyor, Benim düşüncelerim neler?

Raskolnikov isimli genç bir hukuk öğrencisi yaşadığı sefalet ve acı dolu hayatı ile birçok insana benzemektedir aslında.

Günün birinde parasızlığından ötürü tefeci bir kadına eşyalarını rehin
vermesi gerekir. Tabii bu rehin verme işinde Raskolnikov birçok gerçeğin ayırdına varır.

Birtakım insanlar maddi sıkıntılara ve hayatın zorluklarına göğüs gererek her dakika kendilerine eziyet ederken başka birtakım insanlar ise paranın ve bolluğun içinde yüzüp kendileri dışındaki hiç kimsenin varlığını önemsemeyip yaşayıp gidiyorlardı.

Bunun üzerine Tefeci kadını bütün bu kokuşmuş ve çökmüş sistemin bir sembolü olarak gören Raskolnikov, bir balta alıp Tefeci kadını öldürür.

İdeoloji savaşı diyebileceğimiz bu hareket sonucu elbette ki korku, yaptıklarını düşünme ve bunların sonucunda ne olacağına dair tahminler yürütme durumları ana karakterimizin peşini bırakmaz.

Neyin doğru neyin yanlış olduğunu bilmediğimiz ve sisteme karşı yapılan ağır eleştirileriyle “Suç ve Ceza” okunmaya değer bir şaheser.

Bu kitaba puanım: 7/10

Denizi Yitiren Denizci | Ne anlatıyor, Benim düşüncelerim neler?

Babasız büyümüş ve denizciliğe oldukça ilgili olan 13-14 yaşlarında olan Noboru’nun annesinin bir anda denizci olan Ryuji Tsukazaki ile bir ilişki yaşamaya başlamasıyla Noboru’nun hayatı kökünden değişir.

Kendi yaşıtlarından oluşan bir çetede hayatın anlamını ve yaşadığımız duyguları sorgulayan Noboru, bir şeylerin farkına varıyor ve bu duruma kayıtsız kalamayacağını hissediyordu.

14 yaşındaki çocuklar için oldukça olgun ve felsefi düşünen bu grubun düşüncelerini okumak bir yandan “Vay canına.” dedirtse de bir yandan da insanı korkutmuyor değil.

Okunabilecek ama pek de bana hitap eden bir eser değildi. Yine de genel olarak altında yatan mesajı anlayınca okunabilecek bir kitap olduğunu söyleyebilirim.

Bu kitaba puanım: 5/10

Aşka Dair Nesirler | Ne anlatıyor, Benim düşüncelerim neler?

Ümit Yaşar Oğuzcan’ın yazdığı şiirler ve mektuplardan oluşan bu eserde altını çizmediğiniz cümle kalmayacak! O kadar güzel, o kadar duygu ve acı yüklü ki… Elimde olsa her bir alıntıyı buraya yazardım. Kesinlikle okunması gereken bir kitap!

Bu kitaba puanım: 8/10

Seviyordum Sizi | Ne anlatıyor, Benim düşüncelerim neler?

Aleksandr Puşkin’in yazdığı bu şiir kitabını severek okuduğumu söyleyebilirim. Bir günde bitirilecek okuması keyifli bir eser.

Bu kitaba puanım: 7/10

Ölmek İçin On Üç Sebep | Ne anlatıyor, Benim düşüncelerim neler?

Hannah Baker isimli bir lise öğrencisinin ani ölümü üzerine tüm okul sarsılır. Ama bilinmeyen başka şeyler vardır.

Hannah Baker ölümünün ardından 7 tane kaset bırakıyor. Her bir kasette önlü arkalı bir kişinin ismi yazıyor ve onunla yaşadığı olayları anlatıyor. Kasetteki kişiler ise ölümünden sorumlu olan ve hayatını tepetaklak eden kişiler. Bu kasetler posta yoluyla 13 kişi arasında gezdirilecek ve bu şekilde Hannah Baker’ın tam hikâyesi bilinecek, kasetteki kişiler yaptıklarını görecektir.

Clay Jensen ise sıradan ve oldukça tekdüze bir hayat yaşarken hem Hannah’nın ölümü üzerine sarsılır hem de evinin önünde bulduğu kaset dolu ayakkabı kutusunu bulduğunda şok geçirir.

Kasetlerden birinde kendi adı vardı.

Tek solukta okuduğum heyecan dolu bir kitaptı. Dizisinden ötürü ismini duymuştum ama dizisinden önce kitabını okumak istemiştim. Dizisini izlemeyi düşünmüyorum ama kitabını okuduğum için mutluyum.

Bu kitaba puanım: 7/10

Othello | Ne anlatıyor, Benim düşüncelerim neler?

Othello Mağripli bir askerdir. Günün birinde ünlü bir senatörün kızı olan Desdemona’ya âşık olur. Desdemona ile evlendikten sonra işler gayet düzgün giderken Othello’nun yardımcısıı olan ve Othello’dan nefret eden Iago bu ikiliyi ayırmaya çalışır. Bunun üzerine Othello’ya diğer yardımcısının Desdemona ile bir ilişkisi olduğunu ve kendisini aldattıklarını söyler. Othello’nun aklına şüphe tohumlarını eken Iago ortalığı karıştırmaya devam ederken biz de kıskançlığın ne gibi sonuçları olduğunu ve kıskançlığın nasıl korkunç bir duygu olduğunu deneyimliyoruz.

Okumaktan zevk aldığım bir Shakespeare kitabıydı.

Bu kitaba puanım: 8/10

Antakya’da Üç Kadın | Ne anlatıyor, Benim düşüncelerim neler?

Bu kitabın incelemesini yaptım. İncelemeye ulaşmak için buraya tıklayabilirsiniz.

Büyük Wootton Demircisi | Ne anlatıyor, Benim düşüncelerim neler?

Büyük Wootton şehrinde her 24 yılda bir çocuklar için bir ziyafet düzenlenir ve bu ziyafetin ana öğesi olan koskocaman bir pasta hazırlanır.  Bu pastayı yapan aşçı yanına bir çırak alır ve ona pastanın yapımını öğretir.

Son pastayı yapan aşçı gidince yerine çırağının geçeceği düşünülür ama onun yerine başka biri geçer. Geçen kişi oldukça inatçı ve hiçbir şey bilmeyen biridir. Kocaman pastanın bir özelliği de içerisine hediyeler konmasıdır. Çırak yerine geçen kişi bu hediyelerin arasında parlayan bir yıldız bulur. Çırak her ne kadar bu yıldızın periler diyarına ait olduğunu ve pastaya koymamasını söylese de karşısındaki yeni aşçıyı ikna edemez ve ondan sonra olanlar olur.

Oldukça kısa bir kitap. Öyle ki hikâyeden çok kitabın yazılışı ve işleniş süreci üzerinde durulmuş. Tolkien’in yaşlılık döneminde yazdığı bu hikâye diğer hikâyelerine göre daha yavaş bir işlenişe ve olay örgüsüne sahip. İşlenişinin anlatılması her ne kadar güzel olsa da hikâyenin daha uzun olmasını isterdim.

Bu kitaba puanım: 6/10

Çocukluğun Soğuk Geceleri | Ne anlatıyor, Benim düşüncelerim neler?

Tezer Özlü bu kitabında bizleri çocukluğunun izlerine, erişkinliğe geçerken deneyimlerinden ve hayatı görüş şeklinden bahsetmekle kalmıyor, kendi hayatımızı ve anılarımızı düşünmemize sebep oluyor. Cümleleriyle, bizi geriye götürüşleriyle okuması zevkli ve bir o kadar da duygu dolu bir kitaptı.

Bu kitaba puanım: 7/10

Zaman Makinesi | Ne anlatıyor, Benim düşüncelerim neler?

Bir bilim adamı zaman makinesini icat ettiğini söylese ne tepki verirsiniz? Tabii ki de önce hiç biriniz inanmazsınız! Ama bu bilim adamı inandırmaktan ziyade çevresine topladığı arkadaşlarına bunu kanıtlıyor. Öyle ki zamanda yaptığı bu kısa yolculukta zamanın ilerisinde mahsur kalıyor ve oradan nasıl kurtulduğunu, orada neler gördüğünü, deneyimlediğini anlatıyor.

Gelecek ya hiç hayal ettiğimiz gibi değilse? Her şey ilerlemek yerine gerilediyse? İnsanoğlu yine yapacağını yapmış ve kolaya kaçıp her şeyi mahvetmişse?

Bu kitapta hem insanoğlunun kaçınılmaz sonunu hem de bu şekilde devam edersek mutlak geleceğimizin nasıl olacağını görüyoruz. Aynı zamanda alt ve üst tabaka eleştirisi ve göndermeleriyle oldukça kaliteli bir başyapıt ortaya koyulmuş. Akıcı ve sade diliyle gönlümü kazanmayı başaran bir kitap oldu.

Bu kitaba puanım: 8/10

Korku | Ne anlatıyor, Benim düşüncelerim neler?

Bayan Irene, evlilik hayatı oldukça düzgün ve yerinde olsa da tekdüzelikten sıkılmıştır. Kendisine bir sevgili edinir ve onunla gizlice bir ilişki yaşamaya başlar. Bu ilişki bir süre sorunsuz bir şekilde ilerlese de günün birinde gizlice ilişki yaşadığı adamın sevgilisi ortaya çıkar ve Bayan Irene’yi tehdit eder. Bu kadın hem Bayan Irene’nin evini hem de ailesini bir şekilde biliyordur. Günden güne artan tehditler ve istekler üzerine büyük ve kaçınılmaz bir korkuya yakalanan Bayan Irene, yaşadığı bu durumdan kurtulmanın bir yollarını aramaya başlar.

Zweig yine şaşırtmadı. Bayan Irene’nın o çaresizliği ve yaşadığı korku o kadar profesyonelce işlenmişti ki… Kitabı elimden bırakamadım.

Bu kitaba puanım: 8/10

Klara Miliç | Ne anlatıyor, Benim düşüncelerim neler?

Sabahattin Ali’nin “Kürk Mantolu Madonna”sında bu kitaba atıflarda bulunulmuştu. Oradan görüp aldığım ancak daha şimdi okumaya zaman bulabildiğim bir kitap “Klara Miliç”.

Yakov Aratov, günün birinde arkadaşının ısrarı üzerine bir gösteriye gider. Bu gösterinin yıldızı ise Klara Miliç’tir. Klara sürekli olarak Aratov’a bakıyordur. Aratov ise bunun sebebini anlayamıyordur. Daha önce hiçbir duyguya kapılmamış oldukça pasif biridir.

Eve gittikten sonra kendisine Klara Miliç’ten bir mektup gelir. Bunun üzerine garip bir heyecana kapılsa da olumsuz bir tutum takınmakta kararlı olan Aratov buluşmak için sözleşilen yere gider.

Klara bir şeyler söylese de ve bu cümlelerinden hoşlantı hissiyatı alsa da olumsuz tavrıyla kendisini tersler. Bunun üzerine Klara meydanın ortasında rezil olmaktan ötürü koşarak uzaklaşır ve birkaç gün sonra Aratov, Klara’nın ölüm haberini gazetelerden alır.

Yaptıklarını sorgularken aynı zamanda duygularından da emin olmaya çalışan Aratov, bir şekilde Klara hakkında daha çok bilgi sahibi olmak ister ve elinden geleni ardına koymaz.

Turgenyev’in ölümünden önce yazdığı bu eserde ölümün kokusunu ve aşkın bilinmezliğinin yoğun hissiyatını hissediyor ve bu birleşimi kitabın her sayfasında görüyoruz. Okurken büyük bir zevk aldığım ve elimden bırakamadığım efsanevi bir kitaptı.

Bu kitaba puanım: 9/10

Canavar | Ne anlatıyor, Benim düşüncelerim neler?

Henry isimli zenci bir çiftlik görevlisi günün birinde çalıştığı yerde çıkan yangından bir çocuğu kurtarmaya çalışırken yüzünün yanması sonucu yüzünü kaybeder. Şans eseri kurtulan Henry eski yaşamına geri dönemez. Onu gören insanlar ondan korkuyor, ona “canavar” gözüyle yaklaşıyorlardır. Toplumun bu tutumu ve kendisinin yeni haliyle yüzleşmeye çalışan Henry’nin başından geçenleri okuyoruz.

Sürekli birtakım nedenlerden ötürü yarım bıraktığım ama sonunda bitirebildiğim bir eser oldu. Oldukça güzeldi. İçerdiği mesajla herkesin kalbinde bir yere sahip olacağını düşünüyorum.

Bu kitaba puanım: 8/10

 

İncelememi okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Kendinize çok dikkat edin, sağlıcakla ve sevgiyle kalın…

 

29 yorum:

  1. maşallah maşallah iyi okuyon valla :) raskolnikov çok meşhür kahraman evet, kitap da pek kolay okunan sayılmaz ama işte dev klasiklerden :) denizci hoş gibi duruyor, demek ki çok önemli olmasa da :) ümit yaşar yaa aşk şiirlerini okudumdu ya evet nasıl yazıyor ama de mi :) puşkin şiir de yazmış yani pekiii :) ölmek için 13 sebep dizisini izledim tümünü ne heycanlıydı yaaa ben dee okumam artık kitabısını :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim deeps elimden geldiğince okuyorum. :)
      Ölmek İçin 13 Sebep izlemeyi düşünüyordum ama kitabını okuduktan sonra çok izleyeceğimi düşünmüyorum. Sende de tam tersi olmuş. :))

      Sil
  2. desdemonaaa, amanin kıskançlık korkunç :) antakya değişik şehirlerdenmiş yaa, halkı değişik, oku bakalım merak ettim ben de, süryaniler ermeniler filan varmış orda, fransızca konuşan köylüler varmış :) aaa tolkien mi, pasta yıldız peri, ilginç hoş konuymuş :) çocukluğun soğuk geceleri, çok severim kitabı da yazarı da :) zaman makinesini yakınlarda okudum ben de çok ilginç bir konuydu, sevdiydim :) irene zweig okudum, zweig iyi okunuyor ya, kısa ve hafif :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Antakya tam bir kültür şehri. Kitapta da bu değişik kültürlerin birçoğuna yer veriliyor. Bu yönden oldukça güzeldi. Zweig kitapları tam yolculuk için yapılmış kitaplar. Başlıyorsun hop hemen bitiyor. :D

      Sil
  3. klara miliç, turgenyev, hiç duymadım ama okuycam tenk yu, not aldım :) canavar güzel konuymuş, yazarı kim bilemedim ama bulurum. saol yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle okunmalı. En sevdiğim kitaplar arasına girdiğini söyleyebilirim "Klara Miliç"in. Buldun mu bilmiyorum ama Canavar'ın yazarının ismi de Stephen Crane. Şimdiden keyifli okumalar deeps! :))

      Sil
    2. miliç ve canavar, iş bankası yayınlarında mı :)

      Sil
  4. bi de aklında olsuun, sen de istediğin zaman blogları canlandırma projesine katılabilirsin. her ay bir tema seçiliyor ve ne istersek kitap, film, dizi, anime, belgesel filan okuyor veya izliyoruz. sen de istersen örneğin kitaplarla katılabilirsin ki. blogları canlandırma projesi 3 yazımda nisan ayının konuları var. bunlarla ilgili kitap okuyabilirsin. genelde gelecek ayın ilk haftasında yazıyoruz. yani mayısın ilk haftasında yazacağız. ben de henüz bişey seçmedim okumak veya izlemek için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Uğrayıp bakayım o halde yazına. Eğlenceli ve verimli bir etkinlik olacağa benziyor! :)

      Sil
    2. "Kelebeğin Rüyası" isimli bir film buldum. 2. Dünya Savaşı zamanlarını konu edinen bir film. Eğer uygunsa bunu izleyip etkinliğe katılmak isterim. Kitap içinse şu anlık bir şey bulamadım. Eğer sen bulursan seninle beraber okumayı çok isterim. :)

      Sil
  5. Çocukluğun Soğuk Geceleri'ni ben hiç sevememiştim.
    Başka bir kitapta Tezer Özlü ile yeniden buluşmayı düşüneyim o zaman.
    Bayağı bir kitap okumuşsun tebrikler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Zevkler ve renkler tartışılmaz diyerek Tezer Özlü'ye başka bir kitabıyla tekrar şans vermenizi diliyorum. Şimdiden keyifli okumalar, düşüncelerinizi tekrardan okumayı bekliyor olacağım. :)

      Sil
  6. kelebeğin rüyası uyar temaya, ben de izlememişim, izleriim oleey :) kitap hımmm, 1900 ler, nostalji, yani iştee eski kitaplar olabilir, belki şu klara biliç, canavar tarzı olabilir, veye bizim yerli klasiklerden, yani ne bileyim halide edip, ahmet hamdi, hüseyin rahmi meselasıı mürebbiye, kuyruklu yıldız altında izdivaç gibi veyaa gizli bahçe tarzıııı, veya zweig gibi, buna benzer bişeyler olabilir. yaa evinde vardır belki veyaa hani teyzen vardı dimi, mutlaka vardır, bir bak bakalım önceee, ben de bişi seçmedim daha, bulamzsan düşünürüz yanii, sen de alırsın ben de belki bir kitap, bakarıs. önce bir araştır evde filan seçersen söle ben de alırım o kitabııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Fırat Suyu Kan Akıyor Baksana"yı kitap olarak okumayı düşünüyorum. Seçtiğim filmi izleyip bu kitabı okuyunca da BCP başlığı altında yorumlayıp diğer arkadaşlara da uğrarım. Teşekkürler deeps.

      Sil
    2. tamamdır :) fırat suyunu okudumdu, güzel roman. artık daha sonraki aylarda seçeriz ortak bir kitap :)

      Sil
  7. çok teşekkür ederim detaylı inceleme yazınız dan dolayı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için.

      Sil
  8. Harika okumalar...

    Bloglara hala yazan birilerini görmek çok güzel! Harika! :)
    Ben de beklerim efendim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Mutlaka uğrayacağım. :)

      Sil
  9. Selamlar, Ölmek İçin On üç Sebep kitabının konusu ilgimi çekti. Belki de filmini izlerim önce karar vermedim henüz. :) Okuma listenizden bir tek Suç ve Ceza kitabını okumuşum. Çoğunun adını bile duymamıştım. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. "Ölmek İçin On Üç Sebep"in konusu gerçekten güzel ama genç-yetişkin tarzda olduğunu belirtmek isterim. Bu tarz sevmiyorsanız pek sizlik olmayabilir. Yine de denerseniz umarım ki beğenirsiniz. Keyifli seyirler/okumalar! :)

      Sil
  10. Himm okuduklarım da var okumadıklarım da :) eline sağlık bu güzel yazı için!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim bu güzel yorum için! Umarım yararlı olabilmişimdir.:)

      Sil
  11. bcp nisan yaşar kemal yazmayı düşünüyoduuun :)

    YanıtlaSil
  12. gizli bahçe eveet, görmezsen dicektim zaten sanaaa :) en sevdiğim kitaplar arasında artık :)

    YanıtlaSil
  13. Yanıtlar
    1. Özür dilerim deeps BCP yazamadım sınavlar ve daha bir ton şey eklendi. Eğer sıkıntısı olmazsa bu hafta sonu yazmak isterim. Gerçi yeni aya geçildi ama...

      Sil
  14. heeey baksanaa son yazımda stephen crane var, senden öğrendiğim yazar, kitabı pek sevdim, senin okuduğunu ve diğer kitaplarını da okurum artık :)

    YanıtlaSil