Light Pink Pointer

9 Nisan 2022 Cumartesi

Şubat Ayında Okuduklarım | Toplu Kitap Yorumu

Hepinize selamlar. Yoğunluk sebebiyle uzun zamandır inceleme yayınlayamıyordum. Okuduğum kitapları ayrı ayrı incelemek çok meşakkatli olacağından toplu bir inceleme yazısı yayımlamak istedim. Umarım incelemem hoşunuza gider.

Hamlet | Ne anlatıyor, Benim düşüncelerim neler?

Babasının hayaletini gördüğünü iddia eden askerlerin bunu Hamlet’e söylemesi ve kanıtlaması üzerine Hamlet, babasının öcünü almak üzere intikam yemini eder. Kan, intikam ve ölüm kokan oldukça güzel bir eser.

Bu kitaba puanım: 9/10

Satranç | Ne anlatıyor, Benim düşüncelerim neler?

Czentovic, küçük yaşta yetim kalan bir çocuktur. Bir din adamının kendisini evlat edinmesi üzerine yeni yaşamına doğru bir yolculuğa başlar. Czentovic oldukç sessiz biridir ve doğrusunu söylemek gerekirse kafası hiçbir şeye basmıyordur. Yani, bir şey dışında: Satranç.

Satranca olan merakı ve yeteneği sayesinde kısa zamanda ün yapan Czentovic her ne kadar çevresi tarafından yeterli zeka düzeyinde ve entelektüel seviyede görünmese de kısa zamanda isim yapmayı ve adını satranç camiasında duyurmayı başarmıştır.

Turnuva için bineceği gemide karşılaştığı birkaç yolcu kendisine bir parti oynamak istediklerini söylerler. Bunun üzerine anlaştıkları gibi bir parti oynarlar. Normal olarak yolcular yenilir. Ta ki bir kişi ortaya çıkana kadar…

İnsanın aklının sınırları ne kadar zorlayabileceğini gösteren, oldukça farklı mesajlar içeren enfes bir eserdi…

Bu kitaba puanım: 9/10

Fantastik Canavarlar Nelerdir, Nerede Bulunurlar | Ne anlatıyor, Benim düşüncelerim neler?

Harry Potter evreninin içerisinde barındırdığı canavarları anlatıyor, bunları tehlikeli olma ya da olmama durumlarına göre sıralıyor ve tekrardan kendimizi bu evrene aitmiş gibi hissetmemizi sağlıyor “Fantastik Canavarlar Nelerdir, Nerede Bulunurlar?”.

Bu kitaba puanım: 7/10

Mecburiyet | Ne anlatıyor, Benim düşüncelerim neler?

Savaştan kaçıp İsviçre’ye sığınan bir çift normal bir şekilde yaşamlarına devam ederken, aniden ülkelerinden gelen bir mektupla sarsılırlar. Adamın tekrardan savaşa dönmesi gerektiğini ve bunu 3 gün içerisinde gerçekleştirmesi gerektiğini belirten bu mektup, çifti derinden sarsar.

Bu mecburiyetin alında ezilen çift, hem ilişkilerinde hem de düşüncelerine büyük bir depreme maruz kalacaklardır…

Bu kitaba puanım: 7/10

Olağanüstü Bir Gece | Ne anlatıyor, Benim düşüncelerim neler?

Kendisine yüklü bir servet bırakılmış ve hayatı en güzel şekilde yaşaması için olanaklar sağlanmış bir adam, günün birinde sırf eğlence olsun diye yaptığı bir işte hakkı olmaya bir para elde eder. Bunun üzerine vicdanıyla çatışan bu adam, aynı zamanda yüksek zümrenin kendisine aşıladığı rütbe ve olanaklarla da çatışacaktır. Ta ki o Olağanüstü Gece’ye kadar…

Cümleleriyle ve anlatmak istediği mesajla beni derinden etkileyen bir Zweig kitabı oldu. Herkese tavsiyemdir.

Bu kitaba puanım: 8/10

Malazan Yitikler Kitabı: Ay Bahçeleri | Ne anlatıyor, Benim düşüncelerim neler?

Bu kitaba özel olarak ayrı bir inceleme yapacağım. Yaptığım zaman aşağıya bırakacağım linke tıklayarak incelememe ulaşabilirsiniz.

Önemsiz Bir Kadın | Ne anlatıyor, Benim düşüncelerim neler?

Bayan Arburthnot ile Lord Illingworth zamanında bir ilişki yaşamış ve bu ilişkiden bir oğulları olmuştur. Tabii kimsenin bu ilişkiden haberi olmamıştır. Lord Illingworth’ün Bayan Arburthnot’ı terk etmesi üzerine kendi yollarına giden çift, uzun bir süreden sonra tekrardan karşılaşmak zorunda kalırlar ve ortalık iyice karışır.

O dönemde kadına verilen değerin ne kadar alçaltıcı ve yetersiz olduğunu her bir cümlesinden anladığımız bu kitabın özellikle sondaki bomba cümlesiyle okunmaya değer olduğunu düşünüyorum.

Bu kitaba puanım: 7/10

 

İncelememi okuduğunuz için çok teşekkür ederim, kendinize çok iyi bakın, sağlıcakla kalın…

 

8 yorum:

  1. heey seni görmek ne güzeel :) en ilginci malazan gibi duruyor bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seni de görmek çok güzel!! :) Malazan şu ana kadar okuduğum en ilginç kitaplardan birisiydi. Bakalım inceleyebilecek miyim? :)

      Sil
  2. Çok iyi kitaplar okumuşsunuz :) Malazan'ı merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, umarım yapacağım inceleme merakınız giderebilir. :)

      Sil
  3. Yaa Malazan'ı görünce bir heyecan yaptım. Baktım sonra diyor, üzdün beni. :D
    Zweig okunmuş bu ay güzeldir, severim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakın zamanda incelemeyi umuyorum. Umarım üzüntünüzü mutluluğa çevirecek bir inceleme olur. :))

      Sil