Light Pink Pointer

1 Şubat 2019 Cuma

Ölüme Fısıldayan Adam | Kitap Yorumu


Selamlar herkese. Bugün Büşra Yılmaz’ın yazdığı “Ölüme Fısıldayan Adam” kitabının incelemesini yazıyorum. Şunu ilk baştan söylemek isterim ki eğer burada eleştirilerimi kaldıramayacaksanız şimdiden okumanızı tavsiye etmiyorum. Olabildiğince saygı seviyemi bozmadan yorumlayacağım sizden de saygı seviyenizi bozmadan tepki gösterecekseniz göstermenizi istiyorum. Unutmayın herkes herkesin beğendiğini beğenmek durumunda değil ama saygı göstermek zorunda. O yüzden ben bu kitabı sevenlere saygı göstereceğim sizde benim bu incelememe saygı gösterin. Uzatmadan incelememe geçiyorum.

Ne anlatıyor?

Yaşadığı bazı sıkıntılı durumlardan dolayı intihara kalkışan Yosun adındaki karakterimiz tam intihar edeceği sırada birden kapısı çalınır. Kapıyı açtığında ise Özgür adındaki bir genç ile karşılaşır. Özgür belirli bir miktar para çaldığı mafya adamlarından kaçmak üzere Yosun’un evine sığınır. Yosun ise bu olaylara istese de istemese de bulaşır. Özgür ile Yosun mafyalardan kurtulduğu zaman Özgür, Yosun’dan polislere ifade vermesini ister. Yosun, Özgür’ü ilk gördüğü andan beri etkilenmiştir. Güvende olmadığını ve korktuğunu bahane edip Özgür’ün evinde kalmaya başlar. Böylece maceraları başlamış olur.

Benim düşüncelerim neler?

Benim bu kitapta hoşuma gitmeyen şeylerden bir tanesi cinsellik içeren bazı bölümlerinin olması. Fazla açıkça yazıldığını düşünüyorum ve bu hiç hoşuma gitmedi. Aynı zamanda Yosun’un hal ve hareketlerini yaşına göre hiçte olgunca bulmuyorum. Büşra Yılmaz’ın 4N1K kitabı oldukça hoş ve komik olmasına karşın Ölüme Fısıldayan Adam kitabını pek beğenmedim. Hatta kitabı daha fazla okuyamayacağıma karar kılıp yarım bıraktım. Normalde kitap almadan önce araştırıp alırdım ama Büşra Yılmaz’ın 4N1K kitabını beğendiğimden ve Büşra Yılmaz’ın kelime dağarcığı hoşuma gittiğinden araştırma gereği duymamıştım. Ben burada sadece düşüncelerimi dile getiriyorum siz sevmiş olabilirsiniz saygı duyarım ama pek benim tarzım bir kitap değildi. Hitap ettiği yaşın üstünde bir dil kullanımı vardı. Büşra Yılmaz hala sevdiğim bir yazar olarak kalacak ama bu kitabıyla değil. Yine de hala okumak isterseniz diye size iyi okumalar diliyorum!

4 yorum:

  1. Emeginize sağlık,çok isabetli bir inceleme olmuş. Okurken aynı şeyleri düşündüm..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim zaman ayırıp okuduğunuz için :)

      Sil
  2. Aynen katılıyorum, yazmaya devam! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, kesinlikle yazmaya devam! :)

      Sil