Light Pink Pointer

3 Şubat 2019 Pazar

Okja | Film Yorumu

Merhabalar bugün beni ağlatan ve çok derinden etkileyen bir Netflix filminin incelemesini yazıyorum filmimizin adı "Okja". Film o kadar anlamlıydı ki 2 saatlik süreç boyunca insanların vicdanını sorguladım. İnsanoğlunun hayvanlardan ve diğer canlılardan tek farkı zekâ seviyesinin daha gelişmiş olmasıdır der bütün kaynaklar. Bana kalsa insanlar ve hayvanlar arasındaki fark vicdana, hoşgörüye, sevgiye ve en önemlisi saygıyla belirlenmeli. Neyse daha fazla uzatmadan incelememe geçeyim.

Ne anlatıyor?



Lucy Mirando isimli şirket müdürü, genetiğiyle oynanmış Süper Domuzlar üretir. Buradaki amacı geçmişteki ismi kirletilmiş şirketlerinin adını temizlemek ve aynı zamanda bu ürünleri doğal diyerek insanları kandırıp satmak. Mirando, çeşitli bölgelerdeki çeşitli çiftçilerin bazılarına bu 10 tane Süper Domuzdan birini verir. Bu domuzlardan bir tanesini de Mija adındaki küçük çiftçi kızına verir. Mija’ya verilen Süper Domuzun adı tahmin etmekte zorlanmayacağınız gibi Okja’dır. Mija 10 yıllık bu süreç içerisinde Okja’ya çok iyi bir şekilde bakar. Ama Mija, Okja’nın aslında bir et ticaretinin ortasında kalmış savunmasız bir domuz olduğunun farkında değildir. Mija, Okja’nın sonsuza kadar onunla kalacağını düşünmektedir. Ama öyle olmaz. Mirando ve onun adamları bir gün gelir ve Okja’yı en iyi süper domuz yarışması için almaya gelirler. Kendilerini iyi göstermeye çalışırlar ama asıl amaç bu süper domuzların etinden yararlanmak. Okja’nın gitmesini istemeyen Mija, Güney Kore’nin Seul şehrine gider ve tüm her şeyini riske atıp koca arkadaşı Okja’yı kurtarmaya çalışır. Aynı zamanda Okja için tek çabalayan Mija değildir. Şehrin Hayvan Severler Birliği de Okja’yı kurtarmak için Mija ile birlik olurlar. Ama bu hayvan severler fazlasıyla masum ve iyi niyetliler. Sizce Okja ve diğer Süper Domuzlar kurtulabilecekler mi? Bunu öğrenmek için bu şahane filmi izlemenizi öneririm!

Oyuncular

Seo-Hyeon Ahn (Mija), Paul Dano (Jay), Tilda Swinton (Lucy Mirando, Nancy Mirando), Lily Collins (Kızıl) , Jake Gyllenhaal (Dr. Johnny), Steven Yeun (K), Devon Bostick (Gümüş), Choi Woo-Shik (Kim), Shirley Henderson(Jennifer)

Ben ne düşünüyorum?

Mükemmel bir filmdi. İnsanoğlunun hayvanlara yaptığı eziyeti çok iyi bir şekilde yorumlamışlar. Gerek oyuncuların harika rol yetenekleri olsun, gerek arkaya koyulan müzikler olsun filmdeki hüznü daha çok arttırarak bu filmi unutulmaz yapıyor. Kesinlikle bu filmi herkese öneririm.

Filmi çok iyi yorumlayamamış olabilirim. Filmi özetleyecek cümleleri kurmak benim için biraz zor oldu. Olabildiğince en açık şekilde yazmaya çalıştım umarım beğenirsiniz. İyi seyirler!

4 yorum:

  1. En sevdiğim film olabilir, inceleme için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim bende okuduğunuz için teşekkür ederim sevgiler!

      Sil
  2. Kayıp Şeylerin Bakım Kılavuzu filminin kullanıcı profilinizde yer almasıyla buldum bloğunuzu. Bu filmide listeme aldım izleyeceğim. Teşekkürler. İzledikten sonra incelemeyi okuyacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. İlk öncelikle iyi seyirler dilerim. İncelememe yazacağınız yorumu heyecanla bekliyorum sevgiler! :)

      Sil